تاریخ انتشار : دوشنبه 19 جولای 2021 - 12:23
کد خبر : 19439

رقابت ۱۲۱ دانش آموز در فضای مجازی / مشارکت ۷۱ درصدی دانش آموزان دوره متوسطه اول در جشنواره خوارزمی

رقابت ۱۲۱ دانش آموز در فضای مجازی / مشارکت ۷۱ درصدی دانش آموزان دوره متوسطه اول در جشنواره خوارزمی

آفتاب دنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از مشارکت ۷۱ درصدی دانش آموزان متوسطه اول در جشنواره خوارزمی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، هادی زارع پور در آیین افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در یاسوج گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان


آفتاب دنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از مشارکت ۷۱ درصدی دانش آموزان متوسطه اول در جشنواره خوارزمی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، هادی زارع پور در آیین افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در یاسوج گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و کشوری در محور‌های پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست سازه و محور بازارچه کسب و کار دانش آموزی برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه با هدف ایجاد موقعیت برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان و تقویت فعالیت‌های علمی، مهارتی، پژوهش دانش آموزان و کیفیت بخشی به یادگیری آنها مبتنی بر برنامه درس ملی برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه این جشنواره که بر اساس ساحت‌های مندرج در سند تحول بنیادین ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار می‌شود گفت: جشنواره خوارزمی تقویت مهارت آموزی و کارآفرینی، بروز خلاقیت، بسط یادگیری و در نهایت موجبات نشاط یادگیری در مدارس را فراهم می‌آورد.
هادی زارع‌پور مهمترین هدف این جشنواره را شناسایی و کشف استعداد‌های بالقوه عنوان و بیان کرد: تشویق دانش آموزان به بحث گروهی، فعالیت‌های پژوهش، خلاقیت ها، روحیه تعاون و همدلی و شناسایی استعداد‌های درخشان از دیگر اهداف این جشنواره است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در مرحله مدرسه ای جشنواره خوارزمی ۷۱درصد دانش آموزان متوسطه اول شرکت کردند گفت: از تعداد ۲۵۲۲۳ نفر در مرحله آموزشگاهی ۱۲۳۴۲ نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند که بعد از داوری آثار در این مرحله ۱۲۱ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی گفت: از میان دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی جشنواره خوارزمی ۱۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.
ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به اهمیت این جشنواره و حضور بهترین ها در مسابقات کشوری از داوران این جشنواره خواست با نگاهی عادلانه ومنصفانه و دقت نظر، امر داوری جشنواره را انجام دهند تا حقی از کسی ضایع نشود و شایستگان به مرحله کشوری راه یابند.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمدنیز در این آیین گفت: دانش آموزان با الگوگیری از محتوا و اهداف جشنواره خوارزمی می توانند در انتخاب رشته تحصیلی و پیشرفت خود به خوبی نقش آفرینی کنند.
کورش دلشاد رویکرد جشنواره خوارزمی کارآفرینی است گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانش آموزان باید از حافظه محوری به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنند تا زمینه برای اشتغال و شکوفایی استعدادهای آنان فراهم گردد.
وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ رشته که شامل پژوهش‌های علمی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی، دست‌سازها و بازارچه‌های کسب و کار است، برگزار می‌شود که دانش‌آموزان منتخب فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند و با نظر داوران برترین‌ها برای مرحله کشوری معرفی خواهند کرد.
دلشاد افزود: جشنواره خوارزمی فرصتی برای ابتکارات و خلاقیتهای دانش آموزان است تا هر دانش آموز متناسب با خلاقیت و توانمندی بتواند زمینه رشد و شکوفایی اش فراهم گردد.
مدیر دبیرستان تیزهوشان متوسطه اول یاسوج که میزبان برگزاری مرحله استانی جشنواره خوارزمی بود گفت: با توجه به شرایط کرونایی این جشنواره در فضای مجازی ودر بستر اسکای روم برگزار می شود
ابوطالب فروغ فر با بیان اینکه در راستای سند تحول جشنواره خوارزمی از اهمیت بالایی در آموزش وپرورش برخوردار است گفت: تلفیق دانش تئوری وکار عملی در دانش آموزان تعلیم وتربیتی ماندگار ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: تعمیق آموزش‌ها ،توانمندسازی و مهارت آموزی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی آن‌ها برای انتخاب رشته‌ مورد علاقه آن‌ها ازمهمترین اهداف جشنواره خوارزمی است که باید با تشویق وترغیب دانش آموزان به سمت کیفی سازی آن حرکت کنیم.
مدیر دبیرستان تیزهوشان متوسطه اول یاسوج افزود: جشنواره خوارزمی کیفیت بخش ترین حلقه ومهمترین نماد دوره متوسطه است که بستر را برای آماده سازی هدایت تحصیلی دانش آموزان وانتخاب رشته هوشمندانه آنان فراهم می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی