تاریخ انتشار : شنبه 3 جولای 2021 - 12:16
کد خبر : 19244

انتقال دو هزار بچه ماهی به حوضچه های آموزشی/ کهگیلویه وبویراحمد سومین استان تولید کننده ماهیان سردآبی

انتقال دو هزار بچه ماهی به حوضچه های آموزشی/ کهگیلویه وبویراحمد سومین استان تولید کننده ماهیان سردآبی

آفتاب دنا :آیین انتقال بچه ماهی به حوضچه های پرورش ماهیان سردآبی متعلق به هنرستان کشاورزی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، رئیس مرکز تحقیقات واصلاح نژاد شهید مطهری ، مدیر

آفتاب دنا :آیین انتقال بچه ماهی به حوضچه های پرورش ماهیان سردآبی متعلق به هنرستان کشاورزی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، رئیس مرکز تحقیقات واصلاح نژاد شهید مطهری ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج، آیین انتقال بچه ماهی به حوضچه های پرورش ماهیان سردآبی متعلق به هنرستان کشاورزی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با اشاره به فعالیتهای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در چند سال اخیر در استان گفت: تربیت نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است که خوشبختانه با تاسیس این هنرستان وآموزش وتربیت نیروی انسانی شاهد شکوفایی بخش کشاورزی خواهیم بود.
الیاس تاج الدینی، با تقدیر وتشکر از تعامل و ارتباط خوب مدیر پیگیر و توانمند هنرستان کشاورزی با مجموعه سازمان جهاد کشاورزی ، آموزش وپرورش و استانداری گفت: فعالیتهای خوبی این هنرستان در چند سال اخیر داشته باشد که آینده روشنی برای ارتقاء کیفی آموزش عملی دانش آموزان را نوید می دهد.
وی از حمایت سازمان جهاد کشاورزی ومراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی از فعالیتها و برنامه های هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی خبر داد وگفت: تمام تلاش ما این است که به کمک مجموعه هنرستان مسیر را برای کیفی سازی فعالیتهای علمی وعملی دانش آموزان بیش از پیش فراهم نماییم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد، وجود مدرسین توانمند در بخش کشاورزی که از لحاظ علمی واخلاقی در زمره نمونه های علمی کشور هستند را یاداور شد وگفت: با استفاده از ظرفیت علمی مدرسان ، توسعه زیرساختها ، استقبال خوب دانش آموزان و پتانسیلهای خوب استان کهگیلویه وبویراحمد در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج می تواند به قطب تربیت نیروی انسانی در کشور تبدیل شود.


تاج الدینی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد با برخورداری از آبهای روان و با کیفیت از استانهای مستعد در حوزه پرورش ماهیان سردآبی است که با تولید ۱۸ هزار تن هم اکنون در رده سوم کشور قرار دارد که پیش بینی می شود با توجه به صدور مجوزهای جدید تا پایان برنامه به ۲۲ هزار تن افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد، اختصاص دو حوضچه آموزشی وتحقیقاتی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد دشت روم به فعالیتهای عملی دانش آموزان هنرستان کشاورزی را کاری ارزشمند وقابل تقدیر دانست وگفت: با آموزش مربیان توانمند، دانش آموزان این هنرستان با همه مراحل و فرآیندهای پرورش ماهیان سردآبی آشنا خواهند شد که گامی ارزنده برای تربیت علمی نیروی انسانی در بخش کشاورزی خواهد بود.

آموزش وپرورش از همه ظرفیتهای برای ارتقاء آموزشهای مهارتی دانش آموزان استفاده خواهد کرد

مدیر آموزش پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: طبق اسناد بالادستی و سند تحول آموزش وپرورش، هر دانش آموزدر طول تحصیل باید یک مهارت را یاد بگیرد.
کورش دلشاد با تقدیر از تلاشهای مدیر توانمند و دلسوز هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی که درسال تحصیلی جاری با اختلاف بسیار بالا جز مدیران نمونه استانی بود گفت: یکی ازسیاستهای وزرات آموزش وپرورش هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش است که هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ هنرجو در ۱۹ هنرستان فنی وحرفه ای و کاردانش در سطح شهرستان بویراحمد مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: تاسیس هنرستان کشاورزی یاسوج یکی از کارهای بزرگ وماندگار درسطح استان بود که قریب به ۲۰ سال دانش آموزان استان از تحصیل در رشته های مرتبط با کشاورزی بی بهره بودند
دلشاد، با اشاره به اینکه تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش باعث می شود افراد با یادگیری مهارت سریعتر جذب بازار کارشوند گفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی به عنوان تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به صورت شبانه روزی در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی با اساتیدی مجرب آماده ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی آتی است.


مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در ادامه، به آموزش همراه با تولید در هنرستانها و تولیدی کردن هنرستانها خبر داد و گفت؛ با تولیدی کردن هنرستان‌ها علاوه بر آموزش عملی هنرجویان زمینه کمک به اشتغال و درآمد زایی دانش آموزان فراهم می شود.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ، پیگیرهای مدیرهنرستان کشاورزی در کمک به ارتقاء فعالیتهای آموزشی را ماندگار وقابل تحسین عنوان کرد واظهار داشت: آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از همه ظرفیتهای قانونی خویش برای کمک به توسعه و ارتقاء آموزشهای مهارتی دانش آموزان استفاده خواهد کرد.

کمک به توسعه زیرساختهای هنرستان کشاورزی از اولویت‌های مرکز تحقیقات است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تعامل وهمکاری خوبی مجموعه آموزش وپرورش ومرکز تحقیقات آموزش کشاورزی استان وجود دارد که آینده خوبی را برای آموزش کیفی دانش آموزان نوید می دهد.
کاووس کشاورز با تقدیر از مدیر پرتلاش هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی که به صورت شبانه روزی مسائل ومشکلات این هنرستان را پیگیری می کند گفت: با توجه به اهمیت فعالیت عملی ومهارتی دانش آموزان وتوسعه زیرساختهای هنرستان کشاورزی ، یک هکتار زمین جهت مزرعه تحقیقاتی و آموزشی در رشته کشت گیاهان دارویی در ایستگاه چم خانی مختار و دو حوضچه در مرکز تحقیقات شهید مطهری دشت روم جهت رشته پرورش ماهیان سردآبی فراهم گردیده است.
وی گفت : کمک به توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی حضرت آیت اللّه ملک حسینی برای توسعه آموزشهای مهارتی دانش آموزان از اولویت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی است.
کشاورز با اشاره به آیین انتقال ۲هزار قطعه بچه ماهی توسط هنرجویان به حوضچه های هنرستان کشاورزی گفت : با همکاری مدرسین توانمند و علمی مرکز تحقیقات شهید مطهری یاسوج هنرجویان رشته شیلات از صفر تا صد مسائل آموزشی مربوط به این رشته را فرا می گیرند.

آموزش هنرجویان با پرورش ماهی قزل آلا از مرحله تکثیر تا عرضه به بازار

رئیس مرکز تحقیقات واصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج نیز گفت: در راستای تعامل وهمکاری با هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی ۲ حوضچه در اختیار این هنرستان قرار گرفته است که در یکی از این حوضچه ها دو هزار قطعه بچه ماهی توسط دانش آموزان انتقال داده شد.

محمد میثم صلاحی گفت: مرکز تحقیقات واصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج به عنوان تنها مرکز اصلاح نژاد ماهی قزل آلا در سطح ملی با همه توان وظرفیت دوره های فشرده و منظمی در جهت کمک به آموزش دانش آموزان و آشنایی با پرورش ماهی قزل آلا از مرحله تکثیر تا عرضه به بازار استفاده خواهد کرد.
وی افزود: مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی از پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاههای آزمایشگاهی برخوردار است که در فرآیند پیچیده چرخه تکثیر وتولید ماهیان سردآبی می توان آموزشهای لازم را جهت ارتقاء دانش تخصصی به دانش آموزان ارائه داد.
رئیس مرکز تحقیقات واصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج در پایان ، با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد سومین استان پرورش ماهی قزل آلاست گفت: با توجه به شرایط آب هوایی و وجود آبهای فراوان می توان با تربیت نیروی متخصص در رشته تکثیر پرورش ماهیان سردآبی گام مهمی در راستای تولید و اشتغال در این بخش برداشته شود.

توجه به آموزش کیفی هنرجویان ودانش افزایی معلمان در اولویت فعالیتهای آموزشی هنرستان کشاورزی

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیزدر این آیین با تقدیر از حمایتهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،مرکز تحقیقات و آموزش وپرورش گفت: خوشبختانه با تلاشهای شبانه روزی مشکلات فضای فیزیکی هنرستان رفع شده و زیرساختهای لازم جهت آموزش مهارتهای علمی وعملی هنرجویان این هنرستان فراهم گردیده است.
سید ولی موسوی با اشاره به اینکه آموزش ابزار توانمندسازی افراد جامعه در سطوح مختلف است گفت: توجه به آموزش کیفی هنرجویان ودانش افزایی معلمان در اولویت فعالیتهای آموزشی هنرستان کشاورزی است که با تعامل وهمکاری خوب آموزش وپرورش ، مجموعه سازمان جهاد کشاورزی ومرکز تحقیقات با جدیت دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رشته‌های شیلات و گیاهان دارویی این هنرستان مشغول تحصیل هستند که تعداد زیادی از آنها دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری استان هستند.


در این آیین بعد از آموزش هنرآموزان تخصصی رشته شیلات به دانش آموزان درباره نحوه تکثیر و فرآیند تولید بچه ماهی، ۲هزار قطعه بچه ماهی توسط هنرجویان رشته پرورش ماهیان سردآبی به یکی از حوضچه های متعلق به هنرستان کشاورزی توسط دانش آموزان انتقال داده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی