تاریخ انتشار : شنبه 27 سپتامبر 2014 - 18:23
کد خبر : 1924

کاهش نرخ ۱۶٫۵ درصدی بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در گرو کمک بانک‌ها به چرخه تولید

کاهش نرخ ۱۶٫۵ درصدی بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در گرو کمک بانک‌ها به چرخه تولید

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها خود را از چرخه تولید در این استان برای پایین آوردن نرخ بیکاری کنار نکشند وکاهش نرخ ۱۶٫۵ درصدی بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در گرو کمک بانک‌ها به چرخه تولید است

13930506000298_PhotoAمعاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها خود را از چرخه تولید در این استان برای پایین آوردن نرخ بیکاری کنار نکشند.
کاهش نرخ ۱۶٫۵ درصدی بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در گرو کمک بانک‌ها به چرخه تولید

علی‌حسن نوروزی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مسئولان بانک تجارت در این استان اظهار کرد: برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاری در کشور دو راه وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از منابع بانکی و دوم بازار بورس است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه پس از سال‌ها راه‌اندازی بازار بورس در کشور هنوز بازار بورس نتوانسته کارکرد اصلی خود را در خصوص تجهیز منابع کافی و مورد نیاز سرمایه‌گذاران ایفا کند لذا کماکان اقتصاد کشور بانک‌محور است.

این مسئول ارشد اجرایی در ادامه همین مطلب تصریح کرد: اکنون بانک‌ها رسالت اصلی را بر دوش دارند و با وجود جای خالی بورس رسالت مهمی در خصوص ایجاد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی کشور دارند.

وی با اشاره به موفقیت دولت یازدهم در یک سال نخست کاری خود پیرامون کنترل تورم به بسته خروج غیر تورمی از رکود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تجهیز منابع مورد نیاز بانکی به عنوان یک گلوگاه اقتصادی سد راه قرار گرفته است که دولت راهکارهایی را برای افزایش توان وام‌دهی بانک‌ها مد نظر قرار داده است.

نوروزی به این راهکارها پرداخت و گفت: افزایش شاخص کفایت سرمایه بانک‌ها و فروش اموال غیرمنقول مازاد بانک‌ها و تسویه بدهی دولت به سیستم بانکی راه‌حل‌هایی است که دولت در نظر گرفته تا از رکود دو تا سه سال اخیر خارج شود.

وی با مناسب ارزیابی کردن روبکرد دولت مبنی بر ضرورت سوق دادن تسهیلات بانکی به تأمین سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی گفت: در صورت تأمین تسهیلات مورد نیاز طرح‌ها برای خرید مواد اولیه کارگاه‌های راکد اقدام کرده و چرخه تولید فعال می‌شود.

این مسئول ارشد اجرایی به مدیران عامل بانک‌ها در این استان توصیه کرد برای تشویق سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید همه برنامه‌های خود را با این تفکر هماهنگ کنند تا استان بتواند در کاهش نرخ بیکاری ۱۶٫۵ درصدی سال گذشته با تولید و به دنبال آن اشتغال اقدام کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی