تاریخ انتشار : جمعه 2 جولای 2021 - 7:14
کد خبر : 19235

اقدامی خیرخواهانه وماندگاردر لوداب/ وقتی هزینه تشییع وترحیم به سمت عمران وآبادی هدایت می شود/ *ضرورت توجه شورای فرهنگ عمومی به نگا‌های خیرخواهانه در استان

اقدامی خیرخواهانه وماندگاردر لوداب/ وقتی هزینه تشییع وترحیم به سمت عمران وآبادی هدایت می شود/ *ضرورت توجه شورای فرهنگ عمومی به نگا‌های خیرخواهانه در استان

آفتاب دنا: چه فرهنگ زیبایی است که فرهنگ عمومی مردم کهگیلویه وبویراحمد به سمت فعالیتهای خیرخواهانه سوق داده شود و هزینه های سرسام آور مراسمات تشییع و ترحیم صرف کارهای عام المنفعه گردد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید ولی موسوی فعال رسانه ای و فرهنگی در یادداشتی آورده است؛اقدامات خیرخواهانه و عام المنفعه

آفتاب دنا: چه فرهنگ زیبایی است که فرهنگ عمومی مردم کهگیلویه وبویراحمد به سمت فعالیتهای خیرخواهانه سوق داده شود و هزینه های سرسام آور مراسمات تشییع و ترحیم صرف کارهای عام المنفعه گردد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید ولی موسوی فعال رسانه ای و فرهنگی در یادداشتی آورده است؛
اقدامات خیرخواهانه و عام المنفعه در آموزه های دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
پیشوایان دینی همیشه بر کمک به همنوعان و حل مشکلات جامعه اسلامی نیز توجه ویژه ای داشته اند و کارهای خداپسندانه را بین مردم ترویج می نمودند.
امروز در استان کهگیلویه وبویراحمد چه بسیارند اقدامات خیرخواهانه ای که با تکیه بر همین فرهنگ غنی اسلامی در حال گسترش است.
این اقدامات خیرخواهانه در همه سطوح زندگی انسانها می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. امروز خیرین در امر مدرسه سازی که کانون تربیت انسانهاست کارهای بزرگ وعام المنفعه ای انجام داده اند که در جای جای کشور دانش آموزان از ثمرات آنها بهره می برند.
در امر سلامت چه بسیارند خیرانی که بیمارستانهاو درمانگاها و استراحت گازهایی برای همراهان بیماران ساخته اند که مردم از ثمرات این کارهای نیک استفاده می کنند.
موقفات فراوانی خیرین وقف کرده اند که درآمد آنان صرف کمک به نیازمندان وقشر ضعیف جامعه می گردد.
و اما امروز هستند خیران ارزشمندی که هزینه های مراسمات تشییع وترحیم را صرف کارهای عام المنفعه می نمایند که ثمرات معنوی فراوانی دارد.
اگر هزینه های مراسمات تشییع وتدفین و ترحیم به سمت کمک به حل مشکلات مردم در شهرها و روستاها هدایت شود کار ارزشمندی خواهد بود تا علاوه بر ثواب دنیوی و اخروی از ائتلاف وقت و هزینه های سرسام آور مراسمات جلوگیری می شود.
خوشبختانه خانواده با اصالت و با فرهنگ سید عزیزالله دانشی از سادات جلیل القدر امام زاده علی (ع) که همچون اجداد و نیاکان خویش در همه شئونات زندگی همیشه بانی خیر بودند با رحلت همسر مکرمه ایشان مرحومه بی بی تاجی داورپناه از محل هزینه های تشییع وترحیم جهت یادبود آن بنای مسقفی برای قبرستان سادات امام زاده علی (ع) بخش لوداب در روستای طولدان وحیدرآباد علیا ایجاد کردند که اقدامی قابل تحسین ودر خور ستایش است.
این کار ارزشمند وماندگار که به علت بعد مسافت هزینه بالایی داشته است نشان از عمق توجه ونگاه بلند خانواده دانشی برای انجام این کار خیر در مناطق روستایی بوده است که امیدواریم در همه طوایف هزینه های مراسمات چنین سمت سویی بگیرد.
چه خوب است که بخشی از هزینه های مراسمات ترحیم وتشییع به کارهای عام المنفعه اختصاص دهیم تا هم دل عزیزان سفر کرده را خوشحال نماییم وهم با کارهای عام المنفعه زمینه عمران و آبادانی شهر ودیارمان را فراهم نماییم.
این اقدام ارزشمند که یکی از نیازمندیهای مردم آن روستاها را برطرف کرد جز باقیات وصالحات خواهد بود و قطعا روح آن مرحومه از این اقدام خیر وعام المنفعه شاد خواهد بود و تا همیشه در اذهان مردم این دیار باقی خواهند ماند و از آن به نیکی یاد خواهند کرد.
چه فرهنگ زیبایی است که فرهنگ عمومی مردم کهگیلویه وبویراحمد به سمت فعالیتهای خیرخواهانه سوق داده شود
امروز وقت آن فرا رسیده است که مردم با تبعیت از این فرهنگ غنی هزینه مراسمات تشییع و ترحیم را صرف امورات خیر نمایند
شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد که در راس آن نماینده محترم ولی فقیه ، استاندار و دستگاهای متولی فرهنگ حضور دارند باید افراد خیری که در در همه طوایف در این راستا گام بر می دارند مورد تشویق و تقدیر قرار دهند تا با فرهنگسازی شاهد توسعه روز افزون این نگا‌های خیرخواهانه برای کمک به عمران و آبادانی این دیارباشیم.
جا دارد به نیابت از مردم روستاهای طولدان و حیدرآباد علیا از حاج سید عزیزالله دانشی و فرزندانشان که بانی این اقدام خیرخواهانه و مروج این فرهنگ زیبا در منطقه لوداب شدند صمیمانه تشکر وقدردانی نمایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی