تاریخ انتشار : شنبه 27 سپتامبر 2014 - 18:13
کد خبر : 1918

تدوام حرکت غیرقانونی شورای شهر یاسوج

تدوام حرکت غیرقانونی شورای شهر یاسوج

شورای شهر یاسوج در حرکتی غیرقانونی که هنوز ادامه دارد در فضایی غیررسمی و به صورت غیرقانونی اعضای هیئت رئیسه خود را مشخص کرده است.

13921203000413_PhotoAشورای شهر یاسوج در حرکتی غیرقانونی که هنوز ادامه دارد در فضایی غیررسمی و به صورت غیرقانونی اعضای هیئت رئیسه خود را مشخص کرده است.
به گزارش نسیم دنا، شورای اسلامی شهر یک نهاد مردمی است که در واقع از دل مردم و به عنوان پارلمان محلی وظایف مهمی از جمله در حوزه‌های رفاهی، آموزشی، عمرانی، اقتصادی و سایر امور بر عهده دارد و قطعاً وجود عناصر متخصص و جوان می‌تواند به رشد و تعالی جایگاه این نهاد مردمی کمک شایانی بکند.

شوراها از زمان تشکیل با فراز و فرودهای زیادی روبرو بودند که به دنبال آن حواشی خاص خود را نیز داشته‌اند در این میان استفاده ابزاری برخی افراد از عناوین و مسئولیتی که در شوراها با لابی‌گری‌ها به دست می‌آورند ضربات جبران ناپذیری را بر ماهیت عملکرد شوراها وارد کرده است.

در روزهای اخیر بروز برخی اتفاقات در شورای اسلامی شهر یاسوج، با وجودی که شورای اسلامی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک ماه بدون رئیس روزگار می‌‌گذراند و اعضای شورا به اجماع خاصی در زمینه انتخاب هیئت رئیسه نرسیده‌اند و ادامه ریاست توسط رئیس سابق غیرقانونی است، گاهاً شاهد تخلفات و راکد ماندن امور شورا و شهر هستیم.

در حالی که تشکیل جلسه شورای شهر در محلی غیر از دبیرخانه شوراها با قانون مغایرت دارد و با استناد به آئین‌نامه اجرایی شوراهای اسلامی و صراحت قانون چنانچه جلسه‌ای در محلی غیر از دبیرخانه شوراها برگزار شود، رسمیت ندارد، اما اعضای شورای شهر یاسوج در تاریخ ۹ شهریور ۱۳۹۳ جلسه انتخاب هیئت رئیسه این شورا را در محل فرمانداری بویراحمد برگزار کردند که بنا به گفته شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شورای فرادست این کار خلاف قانون و با توجه به رسمیت نداشتن جلسه، انتخاب رئیس و هیئت رئیسه نیز به تبع آن رسمیت ندارد.

با همه این اوصاف در روزهای اخیر مشاهده می‌شود که شیروان وظیفه‌شناس که در این جلسه غیررسمی به عنوان رئیس شورای شهر یاسوج انتخاب شده و با عدم تمکین اعضای شورا از قانون در زمینه طی روند قانونی انتخاب رئیس، هر روزه جلساتی در سطح استانی و محلی برگزار می‌شود که رئیس انتخابی این جلسه غیررسمی و غیرقانونی خود را همچنان به عنوان رئیس شورای شهر معرفی می‌کند و رسانه‌ها نیز به ناخواسته این فرد را همچنان به عنوان رئیس شورا معرفی می‌کنند.

امیدواریم که با تمکین شورای شهر یاسوج از قانون و نیز ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های متولی شاهد برچیدن این بساط و انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج در فضای قانونی و رسمی باشیم تا در سایه آن و وحدتی که بین اعضای شورای شهر یاسوج به وجود می‌آید، امور شهر رونق بیشتری بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی