تاریخ انتشار : شنبه 27 سپتامبر 2014 - 18:08
کد خبر : 1915

زنان نقش برجسته‌ای در انتقال فرهنگ‌ها دارند.

زنان نقش برجسته‌ای در انتقال فرهنگ‌ها دارند.

زنان نقش برجسته‌ای در انتقال فرهنگ‌ها دارند به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیده زینب هاشمی در جمع خبرنگاران در خصوص جشنواره میراث فرهنگی معنوی ناملموس با محوریت زنان، اظهار کرد: این جشنواره از هفدهم تا بیستم مهر ماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و

13930611000331_PhotoAزنان نقش برجسته‌ای در انتقال فرهنگ‌ها دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیده زینب هاشمی در جمع خبرنگاران در خصوص جشنواره میراث فرهنگی معنوی ناملموس با محوریت زنان، اظهار کرد: این جشنواره از هفدهم تا بیستم مهر ماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کلیه آثار ارسالی استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در جشنواره میراث فرهنگی اصفهان هفته آینده آماده و به صورت نمادین در غرفه‌ای در خود استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی با بیان اینکه زنان نقش برجسته‌ای در انتقال فرهنگ به جوامع مختلف دارند، گفت: نقش محوری زنان در احیاء، حفظ، ترویج و انتقال فرهنگ‌ها غیر قابل انکار است.ما باید در سایه جهانی شدن شهرها بتوانیم خرده فرهنگ‌هایمان را حفظ کنیم که حفظ این خرده فرهنگ‌ها با محوریت زنان معنی پیدا خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه اجلاس زنان برای اولین بار در کشور برگزار می شود، تصریح کرد: گلیم با نقش‌های هندسی و جانوری در صنایع دستی، بازی‌های بومی و محلی مثل الختور، ورسگو، کلاه پران، چوکلی، چوگو، کلکله‌برد و لیلی بازی، نقاشی رنگ و پوستر سازی، گرافیک حجمی، کتاب و نویسندگی توسط زنان، آوا‌ها، نواها و صداها از جمله آثار استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در جشنواره میراث فرهنگی در استان اصفهان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانوان کهگیلویه و بویراحمدی تمام تلاش خود را برای معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های این استان و دفاع از میراث کهن کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهند داد تا به جایگاهی که شایسته این استان است، دست پیدا کند.

هاشمی تاکید کرد: براساس عملکرد خوب و ارائه گزارش دقیق و به موقع دفتر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه جشنواره میراث فرهنگی و معنوی اصفهان سهم حضور هنرمندان استان در این جشنواره هفت نفر مشخص شد. افزایش سهم زنان هنرمند این استان در حالی است که بیشتر استان‌ کشور دارای سهمیه سه و پنج نفره حضور زنان هنرمند در این جشنواره هستند. تمام دستگاه‌ها همکاری لازم را برای حضور بهتر زنان و ارائه صنایع دستی و میراث کهن هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایان هفته جاری آخرین مهلت جمع‌آوری آثار برای شرکت در این جشنواره است از مردم انتظار داریم هر آنچه که آثار و میراث بکر این استان است و ما از آن بی‌اطلاع هستیم را برای شرکت در جشنواره میراث فرهنگی و معنوی ناملموس با محوریت زنان در اختیار ما قرار دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی