تاریخ انتشار : جمعه 26 سپتامبر 2014 - 22:43
کد خبر : 1890

ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان شهید رجایی یاسوج/ ارائه خدمات شیمی درمانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج

ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان شهید رجایی یاسوج/ ارائه خدمات شیمی درمانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج

مهران پوزش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس، گفت: برنامه ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان شهید رجایی یاسوج با هدف بهبود کیفیت فضای های فیزیکی محل اقامت بیماران و ارائه خدمات به بیماران در این بیمارستان در حال اجراست.

نشست اصلی
مهران پوزش در نشست خبری با خبرنگاران گفت : اجرای برنامه تحول نظام سلامت با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان و افزایش رضایتمندی مردم در بیمارستان شهید رجایی به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به اینکه ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها یکی از بسته های خدمتی حمایتی دولت از بیماران است، خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این بیمارستان، تعمیر و بازسازی بخش های روان پزشکی مردان، روان پزشکی زنان و شیمی درمانی است.
پوزش ادامه داد: تعمیرات بخش روان پزشکی مردان به اتمام رسیده و بخش های روان پزشکی زنان و شیمی درمانی نیز هم اکنون در حال تعمیر و بازسازی هستند.
سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج، یادآور شد: رنگ آمیزی، تعویض درب های بخش های بستری مردان به درب الکترونیک ضد ضربه و ضد تخریب جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و بالا بردن سطح ایمنی بخش، بازسازی سیستم نور در بخش روان پزشکی مردان، تعمیر یا تعویض وسایل سرمایشی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
ارائه خدمات شیمی درمانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج
وی به ارائه خدمات ” شیمی درمانی” در این بیمارستان اشاره نمود و با بیان اینکه متاسفانه بیشتر مردم آگاهی چندانی از اینکه “خدمات این بیماران” در بیمارستان شهید رجایی ارائه نمی شود؛ تصریح کرد: عده ای از هم استانی ها جهت دریافت خدمات” شیمی درمانی” بیماران به استان های همجوار مراجعه می کنند، این در حالی است که با تمهیدات اندیشیده شده بالغ بر ۹۰درصد هزینه ” شیمی درمانی” در این بیمارستان از محل طرح تحول پرداخت شده و برای بخشی از مراجعین نیز به صورت کامل رایگان است.
پوزش با بیان اینکه هم اکنون این بخش به صورت کامل بازسازی شده است و امروز(دوشنبه) بازسازی آن به اتمام رسیده است؛یادآور شد: ۴۰۰متر مربع رنگ آمیزی، ۲۰۰متر مربع سرامیک کاری و نصب هود در این بخش که بسیار حائز اهمیت بوده و باعث دفع بخارات سمی داروهای شیمی درمانی می شود، از اقدامات صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش شیمی درمانی تنها مرکز دولتی شیمی درمانی در استان است و اکثر درمان در این بخش رایگان است، تصریح کرد: ارتقاء فیزیکی بخش شیمی درمانی کامل شده و از بیماران درخواست کرد به جای اینکه به شهر های مجاور مراجعه و هزینه های زیادی متحمل شوند، از خدمات و مزایای این بیمارستان برخوردار شوند.
بخش اورژانس روان پزشکی بیمارستان شهید رجایی به زودی افتتاح می شود
سرپرست بیمارستان شهیدرجایی یاسوج از راه اندازی بخش اورژانس روان پزشکی و سوء مصرف مواد مخدر در این بیمارستان خبرداد و گفت: از جمله اقداماتی که در آینده نزدیک، صورت می گیرد بهسازی و ایجاد فضای شاد و مفرح برای بیماران اعصاب و روان و افزایش تعداد تخت های مصوب خواهد بود.
وی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث پدافند عیر عامل نیز اظهار داشت: الکترونیک کردن پرونده های بیماران و جلوگیری از سوء استفاده یا ازبین بردن آنها، راه اندازی سرور بیمارستان به صورت کامل، زیر زمینی کردن کلیه کابل های برق و تهیه پشتیبان از اطلاعات بیماران هفته ای یکبار و نگهداری آن در جای مناسب از جمله این اقدامات بوده است.
راه اندازی سیستم اطلاعاتی بیمارستانی (HIS)
پوزش همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه IT این بیمارستان، افزود: راه اندازی سیستم اطلاعاتی بیمارستان(HIS) متناسب با ساختار موردنظر طرح تحول نظام سلامت، الکترونیکی نمودن ۱۰۰ هزار پرونده بیماران از سال ۱۳۷۹ تا به امروز، راه اندازی سامانه سامانه سپاس(سامانه پرونده های الکترونیک سلامت)، راه اندازی کتابخانه بیمارستان و ارتقاء تعداد کامپیوترهای بیمارستان از جمله این اقدامات است.
به گزارش  نسیم دنا  بیمارستان شهید رجایی یاسوج شامل بخش های شیمی درمانی، روان پزشکی زنان، روان پزشکی مردان و مرکز درمان سوء مصرف مواد دولتی با ۵ پزشک عمومی، ۶ پزشک متخصص، ۱۳ پرسنل رسمی، ۲ رسمی آزمایشی، ۱۷ پیمانی و ۲۵ پرسنل قرارداد معین به هم استانی ها ارائه خدمت می نماید.
همچنین در ادامه این نشست خبرنگاران حوزه سلامت از بخش های مختلف بیمارستانشهید رجایی یاسوج بازدید و از نزدیک با نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت آشنا شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی