تاریخ انتشار : شنبه 27 مارس 2021 - 16:01
کد خبر : 18336

سید مسعود موسویان کاندیدای شورای شهر یاسوج شد

سید مسعود موسویان کاندیدای شورای شهر یاسوج شد

آفتاب دنا: سید مسعود موسویان، کارمند بانک ملی مرکزی یاسوج و کاندیدای شورای شهر یاسوج اظهار کرد: مدیریت شهری نیازمند احیاء، نیازمند جانی دوباره و همتی مضاعف هست. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، وی افزود: شهر یاسوج گلستانِ زیبایی از مردمِ شریف و اقوامِ ریشه دار و اصیل از همه ایلات و طوایف

آفتاب دنا: سید مسعود موسویان، کارمند بانک ملی مرکزی یاسوج و کاندیدای شورای شهر یاسوج اظهار کرد: مدیریت شهری نیازمند احیاء، نیازمند جانی دوباره و همتی مضاعف هست.

سید مسعود موسویان کاندیدای شورای شهر یاسوج شد

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، وی افزود: شهر یاسوج گلستانِ زیبایی از مردمِ شریف و اقوامِ ریشه دار و اصیل از همه ایلات و طوایف مختلف کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استانهای همجوار است که شایسته بهترین خدمات شهری هستند و مدیریت شهری نیازمند احیاء، نیازمند جانی دوباره و همتی مضاعف هست.


این کاندیدا بیان کرد: احیای سیستم های زیر ساختی، مدیریتی و تغییر نگاه به شهر و شهر نشینی از ضروریات و اقدامات فوری برای پایتخت طبیعت ایران هست. 


موسویان تصریح کرد: شهر یاسوج که دهها سال قبل برای جمعیت فقط چند هزار نفری ساخته شده است در حالیکه امروز نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند و هر سال تیز شاهد رشد چشمگیر و مهاجرت بالای مردم به این شهر هستیم بنابراین دور از انتظار نیست که از نظر زیر ساختی دچار مشکلاتی شده است هر چند که اگر اینگونه پیش رود در آینده نیز مشکلات چند برابر خواهند شد.


وی اضافه کرد: روز به روز جمعیت شهر به واسطه مهاجرت های بی پایان در حال افزایش یافتن است اما شهر یاسوج همان شهر با طراحی چند دهه قبل است در حالی که تعداد خودروهایی که وارد آن می شوند نیز بشدت در حال افزایش است، اما خیابان هایش همان خیابان ها و راه های ارتباطی دورن شهری اش همان راه های چند سال قبل است.


بنابراین در شهر یاسوج مشکلاتی از جمله متمرکز بودن ترافیک در نقاطی از شهر، نبود پارکینگ های عمومی، ترافیک در ورودی ها و خروجی های شهر، خیابان های پارک مننوع اما پر از پارک خودرو دارد که به گفته کارشناسان شهر یاسوج نیازمند بازسازی شهری است.


بازسازی شهری و مدیریت شهری دو مسئله مجزا از همدیگر هستند که هر کدام تحلیل های متفاوتی را دارد اما بازسازی شهری مسئله ای یک روزه و دو روزه نیست که به همین زودی ها محقق شود، جمعیت رو به رشد است و مسئولان هر کاری می خواهند بکنند باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.


مدیریت شهری نیازمند احیا است، احیای سیستم های زیر ساختی مدیریتی ، مدیریت شهری مقدم بر احیا و باز آفرینی شهری است چرا که حتی اگر شهری بر اساس معیار ها و زیر ساخت های شهری علمی و مدرن هم بنا شده باشد ولی فاقد مدیریتی مدرن و توانمند و منعطف در حوزه های مختلف باشد چرخه ی پیشرفت و توسعه در آن شهر از حرکت باز خواهد ایستاد.


مدیریت شهری فرایندی  پیوسته، دنباله دار و توام با در نظر گرفتن شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی با هدف اداره و وکنترل و توسعه همه جانبه و پایدار شهری در ابعاد مختلف است.


موسویان یادآور شد: سیستم مدیریت شهری به مثابه یک برنامه ریزی دقیق ناشی از تصمیم گیری های سنجیده در موضوعات مشخص است و به لحاظ اجرایی و اداری یک سازمان بسیار گسترده  و مشتمل بر عناصر متعدد و متنوع برای اداره ی امور شهر است از جمله( شهر داری, ادارت مختلف سازمان ها ی حمل و نقل و…) که هر یک از این عناصر عملکرد گسترده ای را شامل می شود اما نقش شهرداریها به عنوان عناصر مرکزی و اصلی که از یک سو  جز عناصر مهم مدیریت سیاسی و از سوی دیگر مهم ترین عنصر اجرایی در سیستم مدیریت شهری است بسیار پر رنگ تر است.


وی عنوان کرد: در واقع تا زمانی که این سیستم مدیریت شهری با اتخاذ رویکرد های اشتباه باشد ، پیشرفتی در هیچ زمینه ای حاصل نخواهد شد، برای بهتر مدیریت کردن سیستم شهری و زیبا سازی محیط های شهری لزوما مستلزم بودجه های کلان میلیاردی نیست بلکه شناسایی، پیش بینی و اتخاذ راه حل های مناسب در سیستم مدیریت حرف اول را می زند.


عدم شناسایی مشکلات منجر به عدم پیش بینی مناسب برای حل مشکلات و منجر به عدم توجه به راه حل ها، معیارها و استاندارد های شهری شده و باعث می شود که نتوانیم در مسیر توسعه شهری قرار بگیریم.


روح بخشیدن به فضاهای شهری و ایجاد تغییر در کالبد شهر، در نظر گرفتن فضاهای عمومی، خدماتی، رفاهی و فرهنگی برای مردم باید توسط مدیریت شهری که متوجه شهرداری است احساس شود، احیاناً وقتی یک مدیر شهری از تخصص و توانایی کافی بر خوردار نباشد چگونه می توان حس تعلق خاطر به مکان و به شهر را برای مردم در جامعه ایجاد کرد؟چگونه می توان پیش بینی های لازم را برای حل ابَرمشکلات شهری اتخاذ کرد؟ چگونه می توان نیاز های اجتماعی و فرهنگی شهروندان را شناسایی و بر طرف نمود؟
اگر سیستم مدیریت شهری با سوء تدبیر ناشی از عوامل مختلف روبرو باشد، عملکرد این سیستم، شهر و جامعه را تبدیل به یک بافت فرسوده و مرده می کند که تبعات ناشی ازآن را در سطح جامعه و شهر مردم مشاهده خواهند کرد. معماری ایرانی و اسلامی در ساختار شهر دیده نمیشود، خیابان های باریک و کوچک، نبود سالن های نمایش و فرهنگسرا، نبود پل های زیرگذر و زودگذر در تقاطع ها، از مشکلات بزرگ یاسوج هستند، هزینه های بالای مجوزها برای ساخت و سازها،هزینه بالای نظام مهندسی ، مصالح بسیار گرانقیمت و بعضاً بی کیفیت، نظارت های ضعیف در ساخت و سازها و .‌… باعث شده است تا بافت و ساختار شهر یاسوج از زیبایی های خدادادی اش فاصله بگیرد.
طراحی ها و برنامه ریزی های غیر علمی و نامناسب موجبات نارضایتی مردم را در سطح شهر به همراه خواهد داشت و در نتیجه منجر به عدم رعایت حقوق شهروندی و عدم تحقق توسعه ی پایدار در شهر خواهد شد.


برای یک مدیریت شهری توانمند نیازمند بررسی مشکلات و برنامه ریز یهای دقیق و آینده نگر در سطح شهر هستیم نه بر نامه های بدون هدف و کوتاه مدت که بعضاً در بلند مدت و آینده ی شهری مشکلات بزرگی را برای شهر به ارمغان می آورد.


یک مدیر شهری بایستی برخوردار از دانش مدیریت منابع انسانی, اجتماعی و اجرایی و فرهنگی و آگاه به اصول شهری باشد. همه ما باید یاد بگیریم که صرف اجرای چند پروژه در سطح شهر، نشانگر مدیریت شهری خوب نیست بلکه اگر پروژه هارا نابجا و یا بد اجرا کنیم، در واقع نشان از پول های بی زبان متعلق به مردم است که بدون برنامه ریزی و طرح ریزی دقیق خرج می شوند که بعضا بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی خواهند داشت.


تا زمانی که در انتخاب مدیران شهری گزینشی عمل نکنیم و تخصص، تعهد و تجربه علمی و عملی را در اولویت انتخاب قرار ندهیم هیچ گاه شهری پویا و در حال توسعه نخواهیم داشت، و روز به روز بر مشکلات شهری افزون خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی