تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 مارس 2021 - 14:43
کد خبر : 18181

تجهیز نرم افزاری و راه اندازی استودیو دانشگاه فرهنگیان/ کسب رتبه دوم دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه پرداخت وامهای دانشجویی در کشور / برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی جهت اساتید ودانشجویان

تجهیز نرم افزاری و راه اندازی استودیو دانشگاه فرهنگیان/ کسب رتبه دوم دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه پرداخت وامهای دانشجویی در کشور /  برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی جهت اساتید ودانشجویان

آفتاب دنا: رئیس دانشگاه فرهنگیان به تشریح فعالیت ها و تحولات این دانشگاه پرداخت . امروزه تعلیم و تربیت از دشوارترین، ظریف ترین و پرثمرترین امور انسانی و امری پر ارج به حساب می آید که در این میان نقش و جایگاه خطیر دانشگاههای فرهنگیان به جهت تربیت نیروی انسانی متعهد ومتخصص مورد نیاز وزارت


آفتاب دنا: رئیس دانشگاه فرهنگیان به تشریح فعالیت ها و تحولات این دانشگاه پرداخت .

امروزه تعلیم و تربیت از دشوارترین، ظریف ترین و پرثمرترین امور انسانی و امری پر ارج به حساب می آید که در این میان نقش و جایگاه خطیر دانشگاههای فرهنگیان به جهت تربیت نیروی انسانی متعهد ومتخصص مورد نیاز وزارت آموزش وپرورش جایگاه ارزنده ای در نظام تعلیم و تربیت کشور دارد.

به بیانی دیگر ، رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم به عنوان مهم ترین رکن نظام تعلیم و تربیت‌ و ضرورت راهبردی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
دانشگاه فرهنگیان مرکز کهگیلویه وبویراحمد در چندسال اخیر با مدیریت چهره ای از جنس جوانان توانمند، خوشنام وعلمی توانسته است شاهد تحولات بزرگی در عرصه های مختلف باشد.
توجه به زیرساختهای دانشگاه برای فراهم کردن فضاهای دانشجویی بسیار نشاط آور و شادی آفرین برای دانشجویان در سایه تعامل وارتباط موثر با مسئولان استانی وملی امروز دانشگاه فرهنگیان در استان را وارد مرحله جدیدی کرده است که امید می رود با ادامه این روند گامهای موثراین محیط علمی ودانشگاهی در شان وتراز معلمان آینده شاهد رشد وبالندگی بیش از پیشآن باشیم.


خبرنگار نسیم دنا با دکتر نوروز هاشمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با فعالیتها و تحولات این دانشگاه مصاحبه ای انجام داده که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد از جهت میزان حضور وتشکیل کلاسهای مجازی جز استانهای اول کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دانشگاه نسیم دناگفت:هم اکنون ۸۰۰ دانشجو در دو پردیس شهید ایزدپناه و کوثر دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.


وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در رشته علوم تربیتی و مشاره تحصیل می کنند گفت: ۲۰۰ نفر مهارت آموز نیز از طریق ماده ۲۸ در رشته ادبیات فارسی،معارف و ریاضی نیز در حال گذراندن دوره تربیت مهارتهای معلمی هستند.
هاشمی گفت: در آزمون سراسری سال جاری ۸۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان استان در دو پردیس دانشگاه پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد به آموزش دانشجویان در فضای کرونایی اشاره کرد وگفت: دانشجویان و اساتید با استفاده از سامانه lms جهت تشکیل تشکیل کلاسها استفاده می کنند که خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در کشور از جهت میزان حضور وتشکیل کلاسها ی مجازی جز استانهای اول کشور است.

هاشمی افزود: برای آشنایی بهتر و ارتقاء کیفیت آموزش مجازی بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی درباره سامانه های مجازی دانشگاه جهت اساتید ،کارکنان ودانشجویان در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شده است.

کلنگ زنی نخستین خوابگاه سبز دانشگاه فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد

هاشمی یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد را نبود فضای فیزیکی برای اسکان دانشجویان جدید و قدیمی، مستهلک بودن خوابگاه های موجود و اعتراض همیشگی دانشجویان مبنی بر اینکه این خوابگاه ها در شاًن آنها نیست عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مستمر و همچنین مساعدت و همکاری سازمان مرکزی کلنگ خوابگاه ۳۳۰۰ متری پردیس کوثر در محوطه این دانشگاه در مهر ماه امسال و با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه این خوابگاه در سه طبقه و هر طبقه به متراژ۱۱۰۰ مترمربع و با ساخت جدید کلنگ زنی شد، افزود: این خوابگاه جزو نخستین خوابگاه های سبز کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح توسعه زیرساختها ،تعمیر وتجهیز پردیس های دانشگاه گفت: با توجه به قدیمی بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی پردیس کوثر و همچنین امکان هر گونه اتفاقی اعم از احتمال پیش آمدن آتش سوزی درخوابگاه اقدامات لازم درخصوص تغییر و تعویض سیستم قدیمی و استفاده از شوفاژ برای استفاده از دانشجویان درخوابگاه انجام شد.
نوروز هاشمی افزود: این اقدام در بهمن ماه سال گذشته و همزمان با تعطیلی در ایام کرونا آغاز و تا فروردین ماه ۹۹ ادامه داشت و اکنون به اتمام رسید.

وی به قدیمی بودن درب های ورودی خوابگاه ها، کلاس های آموزشی و سلف سرویس دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان در هنگام ورود و خروج به ویژه در فصل سرما با مشکلاتی رو به رو بودند که پاییز امسال درب های ورودی تعویض و درب های ریموت دار جایگزین آن شد.

هاشمی از تعویض درب ساختمان آموزشی پردیس شهید ایزدپناه یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج نیز احداث خوابگاه ۲۵۰۰‌متر مربع در دو طبقه در حال ساخت است.

هاشمی با بیان اینکه رنگ آمیزی خوابگاه های موجود قدیمی و فرسوده بود، بیان کرد: در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادی در سراهای دانشجویی نسبت به رنگ آمیزی کلیه سراهای دانشجویی دخترانه به متراژحدود ۳۰۰۰ متر مربع اقدام شد و این مکان ها آماده بازگشایی در ایام بعد از کرونا هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آشپزخانه پردیس بسیار قدیمی و مستهلک بود نسبت به جابجایی آشپزخانه و کاشی و سرامیک نمودن مکان جدید و همچنین خرید مایحتاج مورد نیاز اعم از گاز خوراک پزی قابلمه های جدید و همچنین کباب پز صنعتی جهت رفاه حال دانشجویان اقدام شد.

هاشمی گفت: با توجه به شیوع فصل سرما و خراب بودن ایزوگام سراهای دانشجویی نسبت به ایزوگام نمودن سراهای دانشجویی در ایام تابستان اقدام شد تا در زمان شروع بارش ها برای دانشجویان مشکلی پیش نیاید.

وی جابجایی سالن مطالعه دانشجویان، تجهیز و رنگ آمیزی مکان جدید و همچنین استفاده از خیرین (کانون فرهنگی قلم چی)جهت همکاری در تجهیز این سالن مطالعه به میز و صندلی به میزان مورد نیاز، موکت نمودن این سالن و خرید تجهیزات گرمایشی را از دیگر اقدامات جهت رفاه حال دانشجویان برشمرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چندین مرحله اقدام به ضدعفونی نمودن سراهای دانشجویی و همچنین سلف سرویس نموده تا در حد امکان در صورت بازگشایی دانشگاه از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه از پیگیری جهت احداث سالن ورزشی جهت دانشجویان خبر داد وگفت: با همکاری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در قالب طرح توازن منطقه ای احداث یک باب سالن ورزشی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

استقبال دانشجویان از مسابقات مختلف در فضای مجازی

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا حوزه تربیت بدنی در چندین مرحله جهت غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانشجویان، قطع نشدن ارتباط با دانشجویان و شناسایی استعداد های دانشجویان در چندین مرحله اقدام به برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی نمود که با استقبال خوب دانشجویان رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد: دوشنبه های قرآنی در تاریخ ۱۸ اسفند به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد نیز برگزار شد که آیت اله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج از سخنرانان این مراسم بودند.

هاشمی به کمکهای مومنانه در ایام کرونا اشاره کرد و ابراز کرد: درقالب کمک های مومنانه تعداد ۲۵۰ بسته حمایتی از طریق بسیج دانشجویی و کانون‌ها به کمک حوزه دانشجویی تهیه و به افراد مستحق تحویل داده شد.

صدور بیمه حوادث برای ۸۰۰ دانشجو

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با فعالیت های حوزه دانشجویی، گفت: در خصوص بیمه حوادث دانشجویی اطلاعات به حوزه بیمه ارسال و برای حدود ۸۰۰‌دانشجو بیمه حوادث دانشجویی از اول مهر ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ صادر شده است.

هاشمی با بیان اینکه با مشارکت ۷۸ درصد دانشجویان انتخابات شورای صنفی برگزار شد، افزود: دبیر و اعضای اصلی انتخاب و ابلاغ ها و اقدامات لازم انجام و فعالیت خود را آغاز کردند.
وی بیان کرد: با مشارکت ۷۲ درصد دانشجویان انتخابات کانون همیاران سلامت نیز برگزار شد و دبیر و اعضای اصلی انتخاب، ابلاغ ها و اقدامات لازم انجام و آغاز به کار کردند.
هاشمی به انجام تبلیغات لازم و گسترده برای عضوگیری انجمن های ورزشی اشاره کرد و گفت: دبیران اصلی انجمن ها انتخاب و در قالب گروه های مجازی فعالیت و برنامه های خود را ارائه دادند.

پرداخت بیش از ۷میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان متاهل

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وام های دانشجویی از طریق فضای مجازی (اطلاع رسانی در گروه های دانشجویی و گروه های آموزشی و فرهنگی دانشگاه ) و از طریق روابط عمومی پردیس و مدیریت استانی اقدام به اطلاع رسانی شد، اظهار داشت: پس از ثبت‌نام ۱۳۴ وام دانشجویی براساس بخشنامه سازمان مرکزی که پرونده های آنها شرایط لازم را داشته اند بررسی که تعداد ۵۸ فقره وام دانشجویی شامل (۲۵ وام ودیعه مسکن متاهلی و ۲۵ وام ضروری ازدواج و ۴ وام ضروری حوادث زلزله‌) بالغ بر جذب ۷میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال به دانشجویان متاهل این استان تعلق گرفت.


وی از پیگیری و مکاتبات لازم برای پرداخت وام به دانشجویان مجرد با سازمان مرکزی خبر داد وگفت: پس از تاییدسازمان نیز در خدمت این دانشجویان نیز خواهیم بود.

وی به تسویه واعلام بدهی وام دانشجویی کلیه دانشجویان ورودی ۹۵ اشاره کرد و افزود: پرونده های وام دانشجویی آنها ساماندهی شده و بدهی و ۱۰ درصد کلیه وام های آنها پرداخت و قسط بندی شد.

هاشمی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه پرداخت وامهای دانشجویی رتبه دوم کشور را کسب نموده است.

تجهیز نرم افزاری و راه اندازی استودیو دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری ازسخنانش، تجهیز حوزه های مختلف اداری ، رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان خبر داد وگفت: با توجه به شرایط آموزش مجازی لزوم توجه به زیرساختهای دانشگاه جهت استفاده از فن آوریهای روز یک ضرورت بود که خوشبختانه در ایام کرونا استودیو دانشگاه تجهیز وراه اندازی شد.

هاشمی ، ارتقا سرور و افزایش پهنای باند دانشگاه ، خرید لپ‌تاپ ، دستگاههای کپی و فکس برای پردیسها و افزایش تعداد دوربین های مدار بسته دانشگاه را در ایام کرونا یاداور شد وگفت: توجه به مسائل زیرساختی و نرم افزاری دانشگاه برای رفاه حال اساتید ودانشجویان در این برهه مورد توجه مدیریت دانشگاه بوده است.


رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد درپایان از تشکلها وکانونهای این دانشگاه که در ایام کرونا برنامه های فاخری را انجام دادند صمیمانه تقدیر وتشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی