تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مارس 2021 - 22:12
کد خبر : 18172

کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور در حوزه سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد برای سوادآموزان کشور تدوین می‌شود

کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور در حوزه سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد برای سوادآموزان کشور تدوین می‌شود

آفتاب دنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سازمان نهضت سوادآموزی تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر و دفاع از حریم کشور را به حوزه سوادآموزی استان واگذار کرده که این کتاب از سوی گروه تولید محتوای آموزش و پرورش تهیه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، هادی زارع پور در نشست هماهنگی


آفتاب دنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سازمان نهضت سوادآموزی تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر و دفاع از حریم کشور را به حوزه سوادآموزی استان واگذار کرده که این کتاب از سوی گروه تولید محتوای آموزش و پرورش تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، هادی زارع پور در نشست هماهنگی تهیه و تدوین کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور گفت : این کتاب برای سواد آموزان دوره تحکیم کشور و با محتوای عشایر و امنیت مرزی، انواع مرزها ، سازمان بسیج عشایری، افتخارات تاریخی عشایر، مقاومت عشایر در جنگ تحمیلی و نقش زنان و مردان عشایر در دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود.


سرهنگ خردمند رئیس کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: حدود ۹۰ درصد شهدای استان از عشایر بودند و کتابی با عنوان در مسیر بهشت در این زمینه تهیه شده که برای تدوین این کتاب می‌تواند موثر باشد.


سرهنگ روایی از سپاه عشایر استان هم گفت: ۸ حوزه محلاتی و کارگروه تولید محتوای سپاه عشایر آماده همکاری در تدوین این کتاب است .


سرهنگ بهمنیار رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان هم گفت: جانفشانی های عشایر در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جلوه ای از نقش اساسی آنان در دفاع از حریم کشور است که باید برای نسل‌های آینده بیان شود.


نادیا صداقت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت :اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر از فعالیت‌های موفق حوزه سواد آموزی است و این کتاب نیز با اولویت آموزش برای این گروه تهیه می‌شود.


اردشیر یاری معاون پژوهش، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان گفت: استفاده از تجارب و منابع استان‌های عشایری کشور بر کیفیت مطالب و محتوای این کتاب می افزاید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: این کتاب با محوریت تقویت و بهبود کارکردهای مهارت سواد در بین زنان و دختران عشایر و ارتقای سطح آگاهی، فرهنگ، مهارت و بهبود کیفیت زندگی آنان در استان تهیه می‌شود.


سید حمدالله خواهش نیک گفت :نقش جامعه عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی، آشنایی با سازمان بسیج عشایر ، اهمیت نقش عشایر در حفاظت و حراست از مرزها ،حماسه‌آفرینی عشایر در دفاع مقدس و نقش آنان در تاریخ قبل و دوران انقلاب و ظلم ستیزی آنان از اهداف آموزشی تهیه این کتاب است.


اسماعیل رضایی نیک رئیس آموزش و پرورش عشایر هم گفت : تمامی منابع موجود در آموزش و پرورش عشایر در اختیار کارگروه تولید محتوا قرار می‌گیرد.


گفتنی است در سال گذشته نیز با مشارکت حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان کتاب سرباز وطن با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه و در سراسر کشور توزیع شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی