تاریخ انتشار : شنبه 13 مارس 2021 - 14:17
کد خبر : 18149

نشست مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با رئیس جدید شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد

نشست مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با رئیس جدید شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد

آفتاب دنا: اولین نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با فرماندار جدید شهرستان بویراحمد برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،در این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: خوشحال هستیم که بر کرسی عالی ترین مقام دولت در شهرستان بویراحمد یک شخصیت فرهنگی قرار گرفته که خود استاد دانشگاست و این


آفتاب دنا: اولین نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با فرماندار جدید شهرستان بویراحمد برگزار گردید.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،در این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: خوشحال هستیم که بر کرسی عالی ترین مقام دولت در شهرستان بویراحمد یک شخصیت فرهنگی قرار گرفته که خود استاد دانشگاست و این انتخاب را به فال نیک میگیریم و جای تبریک دارد.


کورش دلشاد بیان نمود: تنها مسیر توسعه هر کشور تربیت نیروی انسانی می‌باشد که از مسیر آموزش و پرورش عبور می کند پس باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم تا بتوانیم نیروهایی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم ودر واقع آموزش و پرورش حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم می‌باشد بنابراین مدرسه به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی مأموریت های خیلی زیادی دارد و نیاز به مشارکت عامه هست علاوه بر مشارکت عام مشارکت خاص را هم میطلبد پس همه آحاد جامعه باید مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به هدف غایی که همان رسیدن به حیاط طیبه هست برسیم و یقین دارم بدون مشارکت دستگاهها و مردم به این مهم نمی‌رسیم.


دلشاد در ادامه به برخی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اشاره کرد و عنوان نمود: شهرستان بویراحمد و خاصه شهر یاسوج مهاجر پذیر بوده و حقیقتا در خصوص فضای آموزشی با بحران مواجه هستیم .

بعضی از مدارس قابل استفاده نیستند بعضی از مدارس در حال احداث روند کار به کندی صورت میگیرد . در حاشیه شهر وضعیت بحرانتری وجود دارد . باید چاره اندیشی شود و در این شرایطی که با ویروس کرونا دست پنجه نرم میکنیم شاید بدلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس نگرانی بحران فضا کم رنگ باشد و در پسا کرونا دغدغه اصلی ما در بحث آموزش حل بحران فضای آموزشی می‌باشد.


دلشاد ضمن تشریح برخی از مواد قانونی شورای آموزش و پرورش و فلسفه وجودی این شورا تصریح نمود: ماده ۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش که اشاره به ترکیب این شورا را دارد ، متشکل از نخبگان هر استان و شهرستان می‌باشد . پس سه ماده طلایی در قانون شورای آموزش و پرورش وجود دارد که در صورت اجرایی شدن این قانونها مشکلات کمتری را شاهد هستیم .


وی با اشاره به قانون جدید سه درصد که در مورخه ۹۹/۱۰/۳ به تصویب رسید گفت: خوشبختانه در صورت اجرایی نمودن این قانون عمده مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد.


دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان گفت: در شهرستان بویراحمد ۶۹۷ مدرسه داریم آمار دانش آموزان شهرستان بیش از ۶۸هزار هزار دانش آموز می‌باشد که حدود ۴۰درصد آمار جمعیتی دانش آموزان استان را در بر میگیرد. آمار من از همکاران فرهنگی شهرستان بویراحمد ۴۲۸۷بدون احتساب بازنشستگان فرهنگی می‌باشد. تعداد فضای مورد نیاز ۵۵فضای آموزشی می‌باشد.


در این نشست فرماندار جدید شهرستان بویراحمد گفت: خوشحال هستم که ازبدنه آموزش وپرورش هستم و خود را یک معلم میدانم وبالاترین افتخار هست برایم و در واقع شغل معلمی شغل انبیاست هرچند مشکلات خاصی وجود دارد اما شغل اهمیت و جایگاه والایی دارد که بالاترین رسالت معلم انسان سازی است و اگر آموزش و پرورش رسالت خود را به خوبی انجام دهد انسانیت فراگیر خواهد شد کمتر شاهد ناهنجاری‌ها در جامعه هستیم .


دکتر احمدی بیان داشت : خوشبختانه در راس مدیریت ارشد استان استاندار محترم و معاون سیاسی الحمدالله نگاه ویژه و توجه خاصی به آموزش و پرورش دارند و خوشبختانه با مشکلات آموزش و پرورش آشنا هستیم . قول میدهم در شورای آموزش و پرورش به جد پیگیر باشم.


احمدی ضمن اشاره به موضوع مشارکت مردمی ابراز داشت : باید مجمع خیرین در شهرستان راه اندازی و احیا شود و در واقع مجمع خیرین یک مؤلفه بسیار قوی می‌باشد که با تقویت آن عمده مشکلات آموزش و پرورش خصوصاً بحث فضای آموزشی حل میگردد.


رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه بیان کرد: مشارکت هم در مرحله بعد دغدغه اصلی ما هست و تلاش میکنیم که بحث مشارکت تقویت گردد و در خصوص بحران فضای آموزشی هم با دستگاههای مختلف جلسه برگزار می‌کنیم در صورت عدم استفاده فضاهای موجود دیگر دستگاه‌ها با هماهنگی‌های به عمل آمده و طبق قانون این فضاهای بلا استفاده در اختیار آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد قرار گیرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی