تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آگوست 2014 - 22:18
کد خبر : 1721

کسانی که می‌خواهند نام ائمه اطهار را انتخاب کنند، بدون طی تشریفات انجام می‌گیرد.

کسانی که می‌خواهند نام ائمه اطهار را  انتخاب کنند، بدون طی تشریفات انجام می‌گیرد.

نسیم دنا :مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال سن در این استان خبر داد و گفت: این طرح به شکل همگانی برگزار نمی‌شود و هر فرد با مراجعه به ادارات ثبت احوال در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سه روز شناسنامه جدید تحویل بگیرد.

13930513000777_PhotoA

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای اداره کل ثبت احوال استان ارائه کرد.

به گزارش نسیم دنا  سید محمدعلی تقوی  گفت: خدمات دستگاه ثبت احوال تاثیرپذیر از دو مقوله اقتصادی و فرهنگی است، در حوزه اقتصاد و توسعه کشور، آمار و اطلاعات ثبتی در اختیار برنامه‌ریزان قرار می‌گیرد و بر اساس آن برنامه‌های خود را تدوین می‌کنند و در حوزه فرهنگ با نامگذاری کاربرد دارد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال سن در این استان خبر داد و گفت: این طرح به شکل همگانی برگزار نمی‌شود و هر فرد با مراجعه به ادارات ثبت احوال در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سه روز شناسنامه جدید تحویل بگیرد. ت

قوی به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۶ دفتر پیشخوان است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۸ دفتر دیگر به دفاتر پیشخوان استان اضافه می‌شود. وی متذکر شد: خدمات سجلی برای سهولت مردم در دفاتر پیشخوان انجام می‌گیرد.

این مسئول ارشد ثبت احوال با بیان اینکه گنجینه اسناد کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده، تصریح کرد: اسناد مربوط به ۸۹ نفر از مشاهیر استان کهگیلویه و بویراحمد در گنجینه این اداره‌کل به ثبت رسیده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

تقوی با اشاره به خدمات کدپستی اداره‌کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تغییر کدپستی منازل، واحدها، شرکت‌ها و ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت الکترونیکی به روز انجام می‌گیرد و از رسانه‌های خواستاریم با توجه به حساسیت موضوع اعلام تغییر مکان‌ها را در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲، تغییر نام ۷۳۳ مورد، نام‌خانوادگی سه هزار و ۳۱۱ مورد و سن ۳۳ مورد انجام گرفت. تقوی بیان کرد: براساس آنچه که در این اداره‌کل مصوب شده، کسانی که می‌خواهند نام ائمه اطهار را برای خود انتخاب کنند، این تغییر نام بدون طی تشریفات انجام می‌گیرد.

وی این نشست به مختصری از عملکرد اداره‌کل ثبت احوال گریزی زد و اظهار کرد: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۷۲۰ شناسنامه جدید برای افراد بالای ۱۵ سال صادر گردید. مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ هزار و ۹۰۹ جلد شناسنامه برای نوزادان متولد شده در سال ۹۲ صادر گردید.

تقوی با اشاره به اهمیت و جایگاه کارت هوشمند، بیان کرد: کارت هوشمند برای استفاده از انواع خدمات دولت الکترونیک کاربرد دارد و در سال ۹۳، سه هزار و ۳۴ فقره کارت هوشمند برای هم‌استانی‌ها صادر گردید. وی میزان شناسنامه‌های صادر شده جدید در سه ماهه سال ۹۳ را نه هزار و پنج فقره دانست و افزود: اتفاقات ناگواری در هرم سنی جمعیت کشور در حال رخ دادن است که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود در ۳۰ سال آینده با جمعیت کشوری سالخورده روبرو می‌شویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی