تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آگوست 2014 - 21:55
کد خبر : 1718

ساماندهی مناطق حاشیه یاسوج نیازمند مدیریت یکپارچه و منسجم است

ساماندهی مناطق حاشیه یاسوج نیازمند مدیریت یکپارچه و منسجم است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: باید یک طرح جامع و اصولی با رعایت مطالعات دقیق و بررسی میدانی از تمامی مناطق حاشیه شهر یاسوج تهیه و ارایه خدمات و هرگونه تغییر کاربری و توسعه آن مناطق نیز بر اساس این طرح انجام شود.

IMG13083313

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ساماندهی مناطق حاشیه شهر یاسوج به ویژه شهر مادوان نیازمند مدیریت یکپارچه و منسجم است و تبدیل مادوان به شهر از همان آغاز کاری غیراصولی، بدون برنامه ریزی، ضوابط فنی و شهرنشینی بوده است.

به گزارش نسیم دنا  دکترسید موسی خادمی در نشست شورای اداری شهر مادوان، افزود: هیچ گونه آینده نگری و برنامه ریزی اصولی از سوی متولیان امر در زمان تبدیل شدن مادوان به شهر انجام نگرفته و احساس می شود نوعی نگرش و منفعت خاص حتی سیاسی عامل اساسی و دخیل در این کار غیرفنی و غیر اصولی بوده است.

وی برخی معضلات و مشکلات اجتماعی موجود در شهر مادوان را یادآور شد و اظهارکرد: هیچ گونه آثار شهری و اصول شهر نشینی بر این منطقه حاکم نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد، شهر مادوان را یکی از مهاجر پذیرترین مناطق شهری در این استان عنوان و خاطرنشان کرد: بروز برخی مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و حتی امنیتی در این منطقه اکنون به عنوان یکی از دغدغه های اساسی مسئولان اجرایی و حتی انتظامی و قضایی این استان است.

خادمی تصریح کرد: برخی ها بدون هیچ گونه کار کارشناسی و با اهدافی خاص یک سری الزامات را بریک منطقه جغرافیایی که هیچ گونه شرایط پذیرش ضروریات شهری را نداشته حاکم کرده اند و انبوهی از مشکلات و معضلات اجتماعی را برای این شهر به وجود آورده اند.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای میدانی که از این شهر صورت گرفت هیچ آثار و شرایط استانداردی در زمینه شهر شدن آن مشاهده نشده و کمترین پیش بینی و آینده نگری نیز برای توسعه شهرنشینی صورت نگرفته است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: باید یک طرح جامع و اصولی با رعایت مطالعات دقیق و بررسی میدانی از تمامی مناطق حاشیه شهر یاسوج تهیه و ارایه خدمات و هرگونه تغییر کاربری و توسعه آن مناطق نیز بر اساس این طرح انجام شود.

خادمی تاکید کرد: هم اکنون برخی روستاها و مناطق حومه شهر یاسوج با وجود دسترسی به خدمات شهری و شهرداری هیچ گونه مسئولیت و رعایت ضوابط و تعهدات شهری را نمی پذیرند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که برخی شهرهای اطراف شهر یاسوج همچون مادوان و یا سرآبتاوه نیز با وجود داشتن شهردار مستقل و اما همچنان بسیاری از خدمات روزانه خود را از شهرداری و مدیریت شهر یاسوج دریافت می کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هر گونه تغییر کاربری و یا ایجاد شبکه های مختلف خدمات رسانی در محدوده های اطراف شهر یاسوج باید بر اساس همان طرح جامع  به صورت ارگانیک ودر قالب یک مدیریت یکپارچه شهری صورت گیرد.

همچنین مهندس پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تبدیل منطقه مادوان به شهر کاری غیر اصولی و بر خلاف اصول شهرنشینی بوده است.

وی افزود: شهر مادوان اکنون با جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر بدون هیچ گونه فضای تفریحی، ورزشی و رفاهی و نبود حتی نیم متر فضای سبز فاقد هرگونه ضوابط و اصول شهرنشینی است.

نیک اقبالی ساماندهی و رفع مشکلات موجود در شهر مادوان و سایر مناطق و حوزه های اطراف شهر یاسوج را نیازمند یک رویکرد مثبت و اساسی شامل الحاق آنها به شهر یاسوج تحت عنوان یک مدیریت یکپارچه و منسجم دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته انجام این کار نیازمند یک طرح جامع مطالعاتی در ابعاد مختلف به ویژه مطالعات میدانی و اجتماعی از مردم این مناطق است.

نیک اقبالی افزود: الحاق منطقه بلهزار ، مهریان و مادوان و برخی از مناطق در سر رود جنوبی به شهر یاسوج در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفته که در حال بررسی دقیق، جامع و نظرات فنی کارشناسان برای تصویب نهایی است.

وی عنوان کرد: برخی از این مناطق به دلیل رعایت نکردن اصول و ضوابط فنی و اجرایی لازم در ساخت ها و سازها خدمات دهی سایر دستگاه های خدمات رسان در استان را با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را در مناطق حاشیه ای شهر یاسوج به ویژه در مناطق بلهزار و مادوان یادآور شد و خاطرنشان کرد: گسترش روزافزون مهاجرت پذیری در این مناطق ارایه خدمات به آنها را در ۱۰ سال اینده با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، کمبود آب آشامیدنی سالم، مشکلات بهداشتی، نبود روشنایی معابر و افت شدید شبکه برق، نبود فضاهای آموزشی و فرهنگی، فضای سبز و سایر امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی از مهمترین کمبودها و دغدغه های مطرح شده از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی مادوان در این نشست بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی