تاریخ انتشار : شنبه 26 دسامبر 2020 - 18:00
کد خبر : 17178

اجرای طرح کشت و توسعه مزرعه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی

اجرای طرح کشت و توسعه مزرعه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی

آفتاب دنا: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع استان کهگیلویه وبویراحمد از برنامه اجرایی طرح کشت وتوسعه مزرعه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در چم خانی مختار بویراحمد خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، محمد رضا چاکرالحسینی در جلسه بررسی وضعیت مزرعه آموزشی، تحقیقاتی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی وابسته

آفتاب دنا: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع استان کهگیلویه وبویراحمد از برنامه اجرایی طرح کشت وتوسعه مزرعه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در چم خانی مختار بویراحمد خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، محمد رضا چاکرالحسینی در جلسه بررسی وضعیت مزرعه آموزشی، تحقیقاتی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی وابسته به مرکز تحقیقات کشاورزی استان گفت: یکی از مهمترین مشکلات هنرستان کشاورزی در چندسال اخیر کمبود فضای آموزشی بود که با الحمدلله با پیگیریهای مجدانه مدیر هنرستان، همکاری آموزش وپرورش، سازمان جهاد کشاورزی ومرکز تحقیقات در سال تحصیلی جاری حل شد.


وی اختصاص یک هکتار زمین در چم خانی مختار به هنرستان کشاورزی در سال گذشته را اقدامی ارزشمند در راستای انجام فعالیتهای علمی و آموزشی هنرجویان این هنرستان دانست و اشاره نمود: در کنار پایلوت تحقیقاتی، آموزشی یکصد گونه گیاهان دارویی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات حدود سه هزار متر مربع نیز جهت پایلوت آموزشی گیاهان دارویی مطابق با سرفصلهای مهارتی هنرستان کشاورزی طرح آن آماده و در سال تحصیلی جاری زیر کشت می رود.


معاون پژوهشی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع استان کهگیلویه وبویراحمداز اجرای طرح آموزشی همراه با تولید برای هنرجویان علاقمند این هنرستان در ایستگاه چم خانی مختار خبر داد وگفت: حدودشش هزار متر مربع به این امراختصاص داده شده که پس از آماده شدن طرح از دو گیاهان دارویی زود بازده و تعدادی از گیاهان در حال انقراض جهت کشت استفاده می شود تا دانش آموزان ضمن آموزش انگیزه درآمد زایی نیز برای انها ایجاد گردد.


چاکر الحسینی از آماده شدن طرح محوطه هنرستان توسط اساتید گیاهان دارویی هنرستان تا دهم دی ماه خبر داد وگفت: پس از آماده شدن این طرح گیاهان تزیینی و دارویی در محوطه این هنرستان جهت زیباسازی و آموزش دانش آموزان کاشت خواهد شد.


وی از ایجاد زیرساختهای لازم جهت تجهیز اتاق کشت زعفران در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی خبر داد و گفت: طرح توجیهی ایجاد گلخانه مشترک تحقیقاتی_ اموزشی نیز تا یک ماه آینده تهیه و پس از تامین اعتبار جهت آموزش و پژوهش عملیات اجرایی احداث آن شروع خواهد شد.


معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این جلسه با تشکر از پیگیرهای خوب مدیر و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی در زمینه فضا و مسائل آموزشی گفت: توسعه کمی وکیفی مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی یک ضرورت است که باید مطابق استانداردهای پیش بینی شده عملیاتی شود.


فرامرز روزبهی با بیان اینکه توسعه وتجهیز هنرستانهای کشاورزی از اولویتهای سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی است افزود: با حل مشکل فضا و اختصاص زمین در ایستگاه چم خانی مختار فضا برای مهارت آموزی هنرجویان بیش از پیش فراهم شده است.


وی با بیان اینکه امنیت غذایی کشور به طور مستقیم به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است خاطرنشان کرد: هرگونه اختلالی در روند تولید این بخش میتواند به طور مستقیم، امنیت غذایی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را تهدید کند.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز در این جلسه با تقدیر وتشکر از حمایتهای خوب مرکز تحقیقات وتعامل خوب آموزش وپرورش در راستای ارتقاء کیفی فعالیتهای این هنرستان گفت: با تحویل زمین و نصب تابلو مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی جهت کشت انواع گیاهان دارویی توسعه پیدا می کند.


سید ولی موسوی گفت: علاوه بر مزرعه آموزشی مطابق با سرفصلهای مهارتی هنرجویان رشته گیاهان دارویی طرح آموزش همراه با تولید برای دانش آموزان در بیش از شش هزار متر مربع اجرا خواهد شد تا ضمن تامین هزینه های جاری هنرستان برای دانش آموزان نیز درآمدی ایجاد شود.


وی از مسئولین مرکز تحقیقات کشاورزی استان خواست با همکاری و پیگیری مجدانه طرح محوطه سازی هنرستان وتوسعه مزرعه تحقیقاتی را هر چه سریعتر عملیاتی نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی