تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دسامبر 2020 - 18:43
کد خبر : 16998

گام بلند اوقاف بویراحمد از کسب رتبه سوم کشوری در وصول در آمد موقوفات تا توزیع کمکهای مومنانه و عمران و آبادانی بقاع متبرکه

گام بلند اوقاف بویراحمد از کسب رتبه سوم کشوری در وصول در آمد موقوفات تا توزیع کمکهای مومنانه و عمران و آبادانی بقاع متبرکه

هادی خورشیدیان گفت: در سال ۱۳۹۹ در آمد موقوفات شهرستان بویراحمد نسبت به مدت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است بطوریکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از نظر وصول در آمد موقوفات رتبه سوم کشور را کسب کرد.

آفتاب دنا: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از رشد ۴۵ ونیم درصدی درآمد موقوفات این شهرستان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

نقش و جایگاه ارزشمند اداره کل اوقاف وامور خیریه در خدمت به مردم با ساماندهی بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگی دینی برکسی پوشیده نیست.
ورود خوب اوقاف در حوزه اجرای رزمایش کمکهای مومنانه پس از شیوع کرونا برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در کمک به اقشار ضعیف وکم درآمد جامعه نیز گام دیگری بود که در اقصی نقاط کشورتوسط اوقاف و امور خیریه اجرایی شد.
اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بویراحمد در سال جاری در سایه اعتماد مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد به مدیری جوان ،متعهد ، خوشنام وبرنامه محور توانسته است گامهای بلندی را در حوزه مختلف ماموریتهای اوقاف و امور خیریه بردارد.
مدیری که با تعامل وهمکاری با سایر دستگاههای متولی و مسئولان استانی وشهرستانی توانسته است در حوزه عمرانی بقاع متبرکه و ساماندهی موقوفات در راستای ارتقای بهره‌وری در این مدت کوتاه به خوبی نقش آفرینی کند.
مدیری که خدمت به مردم را افتخار خویش می داند و از هیچ تلاش و کوششی برای کم کردن آلام و دردهای مردم فرو گذار نمی کند .
بدون تردید نقش مدیران جوان ،خوش فکر وبا برنامه برای تحول در بدنه اجرایی کشور ضرورتی انکار ناپذیر است که امید می رود متولیان و تصمیم گیرندگان به جوانان اعتماد کنند تا شاهد رشد وبالندگی و خدمت رسانی مطلوب به مردم باشیم.
برای آگاهی از خدمات صورت گرفته در اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد خبرنگار نسیم دنا با هادی خورشیدیان مدیر جوان و خوش فکر اوقاف شهرستان بویراحمد گزارشی تهیه کرده است که از نظرخوانندگان گرانقدر می گذرد.



استفاده از فرصت وقف، زندگی دنیوی و اخروی را تامین می کند


هادی خورشیدیان در ابتدا به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه و لزوم توجه به این سنت حسنه در آموزه های دینی اشاره کرد وگفت: مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در چند سال اخیر علی رغم مشکلات اقتصادی نگاه ویژه ای به این مقوله مهم داشته اند که روز بروز شاهد رشد فرهنگ وقف در این دیار هستیم.
وی به جمله زیبای مقام معظم رهبری پیرامون وقف اشاره کرد وگفت: معظم له در این باره فرموده‌اند: فرهنگ و تاریخ ما وامدار خیراندیشی واقفانی است که جهان را به دور از فقر، جهل و محرومیت می‌خواستند.
مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد، ایثار و از خودگذشتگی و دیگران را برخود ترجیح دادن را وقف معنا کرد و بیان‌داشت: وقف یعنی کنار گذاشتن خودخواهی و پس انداز برای روزهای تنهایی است و هر فرد در جامعه اسلامی باید با استفاده از فرصت وقف، زندگی دنیوی و اخروی خود را تامین کند.


رشد ۴۵٫۵ درصدی وصول درآمد موقوفات در شهرستان بویراحمد


رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمددر بخش دیگری از سخنانش از رشد ۴۵ ونیم درصدی درآمد موقوفات این شهرستان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.
هادی خورشیدیان گفت: در سال ۱۳۹۹ در آمد موقوفات شهرستان بویراحمد نسبت به مدت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است بطوریکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از نظر وصول در آمد موقوفات رتبه سوم کشور را کسب کرد.
وی تعداد کل موقوفات شهرستان بویراحمد را ۳۱۷ مورد عنوان کرد وگفت: از این موقوفات ۵ موقوفه منفعتی است که کل در آمد این موقوفات منفعتی در سال جاری تا کنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۵/۴۵درصد رشد داشته است.
توزیع کمکهای مومنانه با اعتباری قریب به ۵میلیارد ریال از محل در آمد موقوفات به اقشار نیازمند
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توزیع کمکهای مومنانه در سال جاری از محل کمکهای خیران ومبرات بسته های معیشتی به ارزش ۳میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بین اقشار نیازمند توزیع شد.
وی افزود: در همین زمینه نیز از محل در آمد موقوفات یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال کمک نقدی به ۲۹۴ مورد از افراد نیازمند پرداخت شد.


سندار شدن موقوفات و اماکن مذهبی و پیگیری پرونده‌های اوقاف در مراجع قضایی


وی از سندار شدن موقوفات و اماکن مذهبی تحت مدیریت اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت: ۱۶۱ سند تا کنون اخذ شده که ۱۴ سند آن در سال ۹۹ اخذ و یا اصلاح شده است.
خورشیدیان از پیگیری پرونده های اوقاف و امور خیریه که دارای معارض هستند در مراجع قضایی خبر داد وگفت: ۱۰ پرونده مربوط به اوقاف شهرستان در سیستم قضایی در حال پیگیری است که یکی از آنها مربوط به اداره کل ورزش وجوانان است و ۶۰ پرونده نیزتا کنون در این زمینه انجام شده است.


بخشودگی یک ونیم میلیارد ریالی اجاره بها ناشی از کرونا به مستاجران موقوفات


رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سحنانش از ۱۳۱ رقبه فعال و در آمدزا در شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت: در شرایط کرونایی که شاهد رکورد کسب کارها به دلیل محدودیتهای کرونایی بودیم بیش از ۱میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال مبلغ بخشودگی اجاره بها ناشی از کرونا به مستاجران موقوفات اجاره ای داشته ایم.


توجه ویژه اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد به مسائل فرهنگی و قرآنی


خورشیدیان توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی را توسط اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد مورد تاکید قرار داد وگفت: اجرای طرح ولایت علوی ، شمیم افق،بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی ، برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح مودت و طرح شمیم حسینی واجرای نیات واقفان همراه تحویل بسته های حمایتی بخشی از مهمترین برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد است.
وی از اجرای طرح شهید سلیمانی جهت توزیع کمکهای مومنانه به اقشار نیازمند خبر داد و گفت: در همین راستا تاکنون تعداد۴۰۰بسته حمایتی توزیع شده است.


برگزاری برنامه سبک زندگی در فضای مجازی در ۴بقعه متبرکه بویراحمد


رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد از برگزاری برنامه سبک زندگی در فضای مجازی در ۴بقعه متبرکه شهرستان بویراحمد خبر داد وگفت: برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی جهت هیات امنا و راه اندازی مرکز افق امام زادگان بی بی خاتونیین و راه اندازی کارگاه شمیم خدمت در فضای مجازی بخش دیگری از برنامه های اوقاف شهرستان در سال جاری بوده است.


راه اندازی کارگاه تولید ماسک در امام زاده عبدالله (ع) در دوران کرونایی


خورشیدیان یکی از اقدامات مهم اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در دوران کرونایی را راه اندازی کارگاه تولید ماسک در امام زاده عبدالله (ع) عنوان کرد وگفت: تعداد ۴۵۰۰ ماسک در این کارگاه تولید و به شکل رایگان بین نیازمندان توزیع شد.


اجرای عملیات نماکاری حرم امام زاده عبدالله (ع) شهر یاسوج


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در ادامه از اجرای عملیات نماکاری حرم امام زاده عبدالله (ع) شهر یاسوج خبردادو گفت: با تلاش‌ها و تعاملات زیادی که با سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال جاری داشتیم اعتبارات خوبی در حوزه عمرانی جهت نماکاری این بقعه تخصیص داده شد.
خورشیدیان با بیان اینکه بقعه متبرکه امام زاده عبدالله (ع) در حوزه ورودی به سمت آبشاریاسوج هر ساله پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است که از نظر ظاهری نمای مناسبی نداشت گفت:برای اجرای این عملیات عمرانی ۵میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ضمن تقدیرتشکر از همکاری خوب هیات امنا امام زاده عبدالله (ع) درهمین زمینه خاطرنشان کرد : اتمام عملیات نماکاری این بقعه متبرکه به زیبایی سیمای شهر یاسوج کمک خواهد کرد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در پایان از نماینده معزز ولی فقیه در استان ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان که همکاری خوبی با اوقاف و امور خیریه شهرستان دارند تقدیر وتشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی