تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 جولای 2014 - 23:34
کد خبر : 1682

افتتاح مرکز پرورش و ترویج مرغ بومی ۵۰ هزار قطعه ای در یاسوج

افتتاح مرکز پرورش و ترویج مرغ بومی ۵۰ هزار قطعه ای در یاسوج

فرمانده سپاه فتح استان در این مراسم گفت : با توجه به اینکه برخی از تولیدات از جمله تولید مرغ بومی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رو به کاهش است اجرای طرح پرورش مرغ بومی می تواند موجب رونق و ایجاد اشتغال در روستاها شود.

81231599-5813223

نسیم دنا : مرکز پرورش و ترویج مرغ بومی ۵۰ هزار قطعه ای بسیج  سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و جمعی از مسوولان اجرایی استان در روستای سرآبتاوه یاسوج به بهره برداری رسید

به گزارش  نسیم دنا  فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: مرکز پرورش مرغ بومی در زمینی به مساحت یک هکتار و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.
سردار یونس امیری افزود: دستگاه جوجه کشی ۱۲۰ هزار قطعه ای با اعتبار چهار میلیارد ریال خریداری شده که با راه اندازی آن تمام مراحل تولید مرغ بومی به وسیله آن انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پرورش مرغ مادر با ظرفیت پنج هزار قطعه در این مرکز نیز درحال راه اندازی است، بیان کرد: مرکز پرورش و ترویج مرغ بومی جهاد سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد آمادگی توزیع جوجه ۴۵ روزه به نقاط مختلف استان و استان های همجوار را دارد.
امیری عنوان کرد: با تامین اعتبار لازم ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ۴۵ روزه در این مرکز فراهم است.
وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی بر استفاده از ظرفیت های متعدد کشور برای وابسته نبودن به بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب تاکید دارند که جهاد سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در حوزه کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری اجرای طرح های متعددی را آغاز کرده است.
امیری افزود: با توجه به اینکه برخی از تولیدات از جمله تولید مرغ بومی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رو به کاهش است اجرای طرح پرورش مرغ بومی می تواند موجب رونق و ایجاد اشتغال در روستاها شود.
وی گفت: جوجه های ۴۵ روزه تولید شده در مرکز پرورش و ترویج مرغ بومی  بسیج سازندگی سپاه فتح پس از واکسیناسیون کامل از طریق پایگاه های مقاومت سپاه بین روستاییان استان توزیع خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین پرورش مرغ بومی و اجرای چنین طرح هایی را متناسب با شعار امسال و سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: روستاییان این استان در گذشته جزو استان های پیشرو در پرورش مرغ محلی بوده اند که باید شرایط برای فعالیت دوباره آنان در این عرصه فراهم شود.
سید موسی خادمی با بیان اینکه این مرکز پرورش مرغ بومی در گذشته برای پرورش مرغ صنعتی تدارک یافته بوده، افزود: با راه اندازی مجدد و پرورش مرغ بومی در آن زمینه تولید و ایجاد اشتغال فراهم می شود.
وی پرورش مرغ بومی را متناسب با شرایط اقلیمی و منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد دانست و بیان کرد: توزیع جوجه بین روستاییان استان و جمع آوری تخم مرغ محلی روستاها می تواند مدل مناسبی برای تقویت درآمد روستانشینان به شمار رود.
خادمی اظهار کرد: فعالیت هایی نظیر پرورش مرغ بومی و کشاورزی در روستاها، دهستان ها و مناطق محتلف کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید باید بیش از پیش گسترش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی