تاریخ انتشار : جمعه 13 نوامبر 2020 - 17:15
کد خبر : 16594

مدافع وحافظ بی همتای محیط زیست درگذشت

مدافع وحافظ بی همتای محیط زیست درگذشت

آفتاب دنا:مهندس محسن خیرالهی که معاونت آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست را بر عهده داشت، یک کارمند نبود، یک سرباز و عاشق حفظ محیط زیست و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا،  معاونت آموزشی سازمان محیط زیست و دبیر و مبتکر جشنواره محیط زیستی دکتر راد منش بر اثر ابتلا به

آفتاب دنا:مهندس محسن خیرالهی که معاونت آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست را بر عهده داشت، یک کارمند نبود، یک سرباز و عاشق حفظ محیط زیست و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا،  معاونت آموزشی سازمان محیط زیست و دبیر و مبتکر جشنواره محیط زیستی دکتر راد منش بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت.

مهندس محسن خیرالهی که معاونت آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست را بر عهده داشت، یک کارمند نبود، یک سرباز و عاشق حفظ محیط زیست و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی بود.

حقوق ماهیانه اش پول بنزینی می‌شد که او با ماشین شخصی خود پیوسته تا دورترین نقاط استان حرکت می‌کرد تا به مردم آموزش دهد و راه بهتر زیستن و تعامل با طبیعت را به آنها نشان دهد.

وی یک تنه مسئولیت آموزش اصول حفظ محیط زیست همه پهنای خوزستان را به عهده داشت. در بردن پیام زیست محیطی، او شب و روز و سرما و گرما نمی شناخت و هر لحظه و هر جا که به وجود وی نیاز بود، حضور داشت و به بزرگسال و کودک، در هر شغل و مقام و جایگاهی آموزش می‌داد.

در خوزستان او چهره ای محبوب و شاخص بود و در همه مملکت همه سمن های محیط زیستی با فعالیت ها و میزان تاثیر گذاری این ابر مرد آشنایی داشتند و از او الهام میگرفتند.

او عاشق رساندن پیامهای زیست محیطی به جامعه بود و این کاری بود که او از آن لذت میبرد و احساس رضایت میکرد.

او دبیر و مبتکر جشنواره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش بود. در این جشنواره محیط زیستی او سالانه، انجمن ها و افراد شاخص کشوری را که در زمینه حفظ محیط زیست و صیانت از گیاهان و جانوران کارهای با ارزش انجام داده بودند، شناسایی میکرد و هر سال در قالب جوایز مادی و معنوی بوسیله دکتر رادمنش و با مدیریت و دبیری ایشان پرداخت میشد.

او مبتکر، پشتیبان و یار همراه سمن های محیط زیستی در خوزستان و بسیاری از استانهای زاگرس نشین بود.

محیط زیست خوزستان با این مرد جان گرفت و ما همه مدیون زحمات این مرد بزرگ هستیم. او دیگر در بین ما نیست و افسوس که او بی جانشین است.

و حال ویروس ویرانگر کرونا، تیغ بی‌رحم خود را بر نفس‌های فردی کشید، که وجب به وجب خاک خوزستان، و بوته به بوته طبیعتش قدم‌ها و تلاش‌های او را بخاطر دارند

تصاویری از زنده یاد مرحوم مهندس خیر الهی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی