تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 نوامبر 2020 - 17:08
کد خبر : 16566

تخصیص ۳۵ میلیارد ریال از محل منابع استان به سرمایه گذار معدن نیترات/ تهیه اخرین مطالعات ایمیدرو در زمینه پتانسیل یابی پهنه ی دنا و پیوست آن به طرح آمایش سرزمین استان

تخصیص ۳۵ میلیارد ریال از محل منابع استان به سرمایه گذار معدن نیترات/ تهیه اخرین مطالعات ایمیدرو در زمینه  پتانسیل یابی پهنه ی دنا و پیوست آن به  طرح آمایش سرزمین استان

آفتاب دنا:معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع استان با بهره کم در اختیار سرمایه گذار این طرح خبر داد . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،سید حشمت الله صمیمی دوست در این خصوص با اشاره به برگزاری نشست ماهانه مسولان ارشد استان شامل استاندار

آفتاب دنا:معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع استان با بهره کم در اختیار سرمایه گذار این طرح خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،سید حشمت الله صمیمی دوست در این خصوص با اشاره به برگزاری نشست ماهانه مسولان ارشد استان شامل استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تیم اقتصادی استان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی استان با سازمان ایمیدرو، اظهار داشت: این نشست به ریاست غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو و زیر مجموعه شان در خصوص بررسی مشکلات و طرح های سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی استان برگزار شد که خروجی آن گام های مثبتی برای پیشبرد حوزه معدن و صنایع معدنی استان است.

وی یکی از مصوبات این نشست را تسریع در مشخص کردن برنامه زمان بندی زیر ساخت فسفات چرام از سوی دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: مقرر شد شرکت گاز استان نسبت به برنامه زمان بندی گاز رسانی نیز اقدام کند. در خصوص پروژه انتقال برق به فسفات چرام گفت: مقرر شد مجددا برنامه زمان بندی از سوی زیر مجموعه حوزه ایمیدرو مشخص شود.

معاون اقتصادی برای رفع مشکلات این طرح در خصوص تامین آب آن، بیان کرد: مقرر شد در اسرع وقت نشستی با حضور نماینده شرکت تهیه و تولید، آب منطقه ای، حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صمت برگزار و در این خصوص تصمیم گیری لازم گرفته شود.

وی با اشاره به معدن نیترات دیشموک، اظهار داشت: مقرر شد برنامه زمان بندی فعال سازی معدن و همچنین صنایع فرآوری با حضور سرمایه گذار در شرکت تهیه و تولید مشخص و اعلام شود.

صمیمی افزود: همچنین از محل منابع استان مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم در اختیار سرمایه گذار این طرح قرار داده شود .

وی ابراز کرد: بخشی از خطوط تولید صنایع فرآوری این معدن هم اکنون در حال ساخت است.

صمیمی بیان کرد: از تصمیم های دیگر این نشست طرح توسعه آجر دهدشت بود که مقرر شد با حضور سرمایه گذار و بانک صنعت و معدن این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مقرر شد برنامه زمان بندی آهک هیدراته چرام توسط شرکت تهیه و تولید تهیه شود که امید است این واحد در دهه فجر آغاز به کار کند.

وی گفت: در زمینه جذب سرمایه گذاری برای معادن سلستین در شهرستان بهمئی، بوکسیت در سرفاریاب و گچ در گچساران مقرر شد متقاضیان سرمایه گذاری توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران معرفی شوند.

مهم ترین مصوبه نشست معاون استاندار با مسئولان ایمیدرو:

وی عنوان کرد: مهم ترین مصوبات این نشست انتخاب پیمانکار جاده دسترسی به معادن آهک هیدراته تنگ ماغر بهمئی بوده که هر چه سریع تر این کار باید انجام و پیمانکار انتخاب شود و این جاده دسترسی هم توسط زیرمجموعه ایمیدرو اجرا می شود.

صمیمی در خصوص گزارش نهایی پتانسیل یابی پهنه ی دنا که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال انجام است، گفت: این گزارش باید به استانداری و سازمان صمت ارسال شود تا حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صمت اظهار نظر نهایی خود را انجام داده و این موضوع به عنوان یک پیوست به طرح آمایش سرزمین استان اضافه گردد .

وی اظهار داشت: با این اقدام ایمیدرو ، در بحث سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی استان گام های موثری برداشته خواهد شد.


صمیمی دوست در پایان ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای دکتر غریب پور، اظهار داشت ، تا کنون هیچ وزارتخانه و یا سازمان ملی در تهران به این شیوه جلسات کاری و مستمر با استان ها جهت حل مشکلات اقتصادی و یا عمرانی تشکیل نداده اند و یا اگر تشکیل داده اند بعد از مدتی تعطیل و یا به صورت نیمه فعال در آمده اند.


وی یکی از نکات مثبت این جلسات را حضور هم زمان مسولین دولتی و نمایندگان مجلس در شورای اسلامی دانستند که خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات و موانع را به صورت دقیق لمس می نمایند که در تصمیم گیری ها و تعامل بین دولت و مجلس بسیار موثر خواهد بود و لازم می دانم از ابتکار آقای دکتر غریب پور مجددا تشکر نمایم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی