تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 اکتبر 2020 - 21:24
کد خبر : 16315

پیام تبریک مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی زنان روستایی

پیام تبریک مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی زنان روستایی

آفتاب دنا:مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ۱۵ اکتبر (۲۳مهرماه) روز جهانی زنان روستایی را تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،نادیا صداقت گفت: زنان روستایی در اکثر جوامع، نیروی عمده کار کشاورزی را تشکیل می دهند و توجه به نقش این قشر در توسعه روستایی، در برگیرنده تلاش برای شناسایی

آفتاب دنا:مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ۱۵ اکتبر (۲۳مهرماه) روز جهانی زنان روستایی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،نادیا صداقت گفت: زنان روستایی در اکثر جوامع، نیروی عمده کار کشاورزی را تشکیل می دهند و توجه به نقش این قشر در توسعه روستایی، در برگیرنده تلاش برای شناسایی هر چه دقیق تر و ارزشگذاری فعالیت آنان و رفع مسایل و موانع بر سر راه گسترش فعالیتشان در مسیر توسعه روستایی می‏باشد که علاوه بر نقش آن ها در تحکیم بنیان خانواده، در کشاورزی و اقتصاد خانواده نیز نقش آفرینی می کنند.
وی افزود: در استان ما از تعداد کل جمعیت ۳۵۱۶۶۶ نفری زنان تعداد زنان روستایی ۳۱۵۵۹۱ نفر است. که نشان از روستایی بودن جمعیت کل استان دارد و این موضوع لزوم برنامه ریزی های بیشتر برای این قشر عظیم با پتانسیل بالا را به ما یادآور می شود.


صداقت همچنین گفت: پیام اصلی روز جهانی زن روستایی نیز، حمایت و پشتیبانی از زنان روستایی و عشایری برای توانمندسازی این افراد است بنابراین مخاطب اصلی سازمان جهانی دولت ها هستند؛ که همین موضوع، وظایف و نقش ما را به عنوان نمایندگان دولت در استان، دوچندان می نماید.

مدیر کل امور زنان و خانواده استان اظهار داشت: وظیفه ما است که در برنامه‌ریزی‌ها، جایگاه زنان روستایی را در نظر داشته باشیم از جمله این که تلاش نماییم با توجه به بعد سلامت و اقتصاد به عنوان دو رکن اساسی زندگی خانوادگی، دسترسی زنان روستایی و عشایری به تمام خدمات بهداشتی و بازار فروش محصولات آنها افزایش پیدا کند. در همین راستا دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تفاهم نامه ای را با اداره پست استان منعقد نموده که بر اساس آن، زنان اعم از روستایی و شهری، می توانند محصولات تولیدی خانگی خود را در این ایام کرونا که بازار فروش کمتر شده است، به صورت رایگان به سایر نقاط کشور ارسال نمایند.


صداقت در ادامه عنوان کرد: همچنین در صدد هستیم ضمن انجام برنامه ریزی های لازم، با کمک و تشریک مساعی دهیاران استان، پتانسیل های زنان هر منطقه را شناسایی و برنامه های جامع تری در روستاهای استان با هدف ارتقاء وضعیت زنان روستایی، اجرایی نماییم.
چنانکه به عنوان مثال، پس از اجرای کارگاه های تاب آوری در سطح استان، در این کارگاه ها حضور یافتیم و ضمن راهنمایی زنان و تاکید بر لزوم توانمند سازی و اشتغال زنان روستایی و پیگیری این کار از طریق سازمان های مردم نهاد، در حال حاضر زنان تلاشگر دهستان سادات محمودی، دست به کار شده و با تولید گلیم، جاجیم و برخی دیگر از صنایع دستی، کسب درآمد می نمایند و قطعا الان این زنان، زنان شادتری نسبت به قبل می باشند؛ در همین زمینه برنامه داریم با ایجاد نمایشگاهی، دستاوردهای این عزیزان را در معرض دید عموم قرار دهیم. امید است که چنین اقداماتی در سایر روستاهای کمتر برخوردار نیز عملیاتی شود تا زمینه حضور فعال زنان مهیا شود.


نادیا صداقت در پایان اذعان داشت :در حال حاضر، تعداد ۱۰۶۶۴ زن روستایی تحت حمایت بیمه روستایی هستند که رقم قابل اتکایی است و امیدواریم سال به سال زنان بیشتری تحت حمایت این بیمه قرار گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی