تاریخ انتشار : شنبه 5 جولای 2014 - 15:26
کد خبر : 1630

خسارت ۱۲ میلیارد تومانی به هندوانه‌کاران کهگیلویه و بویراحمد

خسارت ۱۲ میلیارد تومانی به هندوانه‌کاران کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: متاسفانه به دلیل بی‌برنامگی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در کاشت هندوانه شاهد زیان ۱۲ میلیارد تومانی به کشاورزان بودیم. جبار کیانی در نشست کارگروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متاسفانه ما در روزهای اخیر شاهد متضرر شدن بخش زیادی از جالیزکاران کهگیلویه و بویراحمد بوده و هستیم. رئیس

DSC_0429

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: متاسفانه به دلیل بی‌برنامگی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در کاشت هندوانه شاهد زیان ۱۲ میلیارد تومانی به کشاورزان بودیم.

جبار کیانی در نشست کارگروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متاسفانه ما در روزهای اخیر شاهد متضرر شدن بخش زیادی از جالیزکاران کهگیلویه و بویراحمد بوده و هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد عدم حمایت از جالیزکاران است.

وی بیان کرد: در سال جاری حدود ۲ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی استان به زیر کشت هندوانه رفت که همین موضوع باعث افزایش خسارت به کشاورزان هندوانه‌کار شد.

کیانی با بیان اینکه کشاورزان هندوانه‌کار استان دچار ضرر ۱۲ میلیاردی شدند بیان کرد: همه اینها سرمایه‌های ملی هستند که به هدر می‌روند.

وی با اشاره به اینکه کاشت هندوانه در این حجم در استان کهگیلویه و بویراحمد به ضرر و زیان کشاورزان منجر می‌شود، افزود: باید سازمان جهاد کشاورزی استان برای برطرف کردن این مشکل و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی استان چاره‌ای اساسی بیندیشد.

کیانی خسارات کاشت هندوانه را نه تنها برای کشاورزان بلکه باعث از بین رفتن غنای خاک کشاورزی دانست و ابراز داشت: هر زمینی که به زیر کشت هندوانه می‌رود باید تا چهار سال بازپروری شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی به دنبال راهکاری برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان و نیز جلوگیری از تکرار چنین مسائلی در کشاورزی استان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی