تاریخ انتشار : جمعه 14 فوریه 2014 - 18:40
کد خبر : 161

شهرداری از همه پتانسیلها وظرفیتها برای خدمت به مردم استفاده خواهد کرد

شهرداری از همه پتانسیلها وظرفیتها برای خدمت به مردم استفاده خواهد کرد

شهردار لنده در گفتگو با خبرنگاران با تبریک  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  ویوم الله ۲۲ بهمن به ملت شریف ایران گزارشی از عملکرد صد روز ه شهرداری لنده در بخشهای مختلف ارائه کرد. محمد تقی تقی زاده  ازکلنگ زنی مجتمع فرهنگی امید با حضور استاندار محترم ،معاونت عمرانی ،فرماندار ، امام جمعه موقت ، شهردار

شهردار لنده در گفتگو با خبرنگاران با تبریک  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  ویوم الله ۲۲ بهمن به ملت شریف ایران گزارشی از عملکرد صد روز ه شهرداری لنده در بخشهای مختلف ارائه کرد.

محمد تقی تقی زاده  ازکلنگ زنی مجتمع فرهنگی امید با حضور استاندار محترم ،معاونت عمرانی ،فرماندار ، امام جمعه موقت ، شهردار و اعضای شورای شهر در دهه پرفروغ فجر خبر داد وگفت  این مجتمع فرهنگی شامل یک پارک ، پارک اختصاصی بانوان و فرهنگسرای شهر لنده می باشد که در آینده مورد استفاده شهروندان فهیم این سامان قرار خواهد گرفت.

شهردار لنده آذین بندی شهر در ایام الله مبارک دهه فجر ، غبار روبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای مقدس امام خمینی (ره) با حضور استاندار ودیگر مسئولان استانی وشهرستانی را از دیگر برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر لنده ذکر کرد.

تقی زاده فعالیتهای شهرداری لنده را در بخشهای مختلف تشریح کرد واظهار داشت شهرداری از همه پتانسیلها وظرفیتها وبا بهرگیری از همه امکانات برای خدمت ورفاه مردم استفاده خواهد کرد.  وی با تقدیر وتشکر از همکاری صمیمانه شورای اسلامی شهر لنده با شهرداری برای خدمت رسانی بهتر به مردم گفت هیچ عبادتى بالاتر از خدمت  صادقانه وبی منت به مردم نیست .

شهردار لنده  آفت مدیریت شهری را روزمرگی دانست و خاطرنشان کرد :برای ایجاد غرور و حس تعلق به شهر در شهروندان و هویت‌بخشیدن به شهر و درگیرکردن فعالانه مردم در ارتقای وجهه شهر، کار فرهنگی لازم است.  تقی زاده افزود :شهر خانه شهروندان است و دخالت‌دادن شهروندان در مسائل شهرشان لازمه بهبود فرهنگ شهروندی است.وی بخشی از فعالیتهای شهر لنده در بخشهای گوناگون تشریح کرد:

ضرورت شناخت مردم از شهرداری‌ها وآشنایی با عملکرد وچالش ها

شهردار لنده با بیان اینکه انسان از زمان تولد تا زمان مرگ با شهرداری در ارتباط بوده و زندگی شهروندان با شهرداری عجین شده است، افزود: شناخت مردم از شهرداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است در عین حال که بودجه شهرداری‌ها نیز از خود مردم تامین می‌شود.تقی زاده خاطرنشان کرد:   وظیفه داریم شهروندان را در جریان  عملکرد ونقش شهرداری آشنا نموده و در عین حال گزارش کاری از اقدامات شهرداری ارائه شود تا آن‌ها با چالش‌ها و نقاط مثبت پیش روی شهرداری‌ هم آشنا شوند. وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در اداره امور شهر، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم مشارکت مردم را جلب کنیم تا به همراه مردم مثلث خدمت رسانی شهر، شهروند و شهرداری عینیت پیدا کند.تقی زاده با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند”همه باید لباس خدمت بر تن کنیم و به مردم خدمت کنیم”خاطرنشان کرد: این امر زمانی محقق می‌شود که شناخت مردم از خدمات شهرداری براساس مثلث شهر، شهروند و شهرداری شکل گرفته و مردم بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند. وی گفت: شهرداری مجموعه است که با تعامل ، همفکری و برنامه ریزی می‌تواند شهری ایده آل را برای مردم فراهم کند.

شروع مطالعه طرح GIS و آمایش شهری شهرلنده

شهردار لنده فعالیتهای عمرانی شهرداری را برای توسعه زیرساختها یادآور شد وگفت شهرداری لنده با توجه به محدودیت اعتبارات در زمینه عمران وآبادانی شهر از هیچ تلاشی فروگذاز نکرده است. تقی زاده از شروع مطالعه طرح GIS و آمایش شهری شهرلنده خبر داد وگفت:در این طرح شهر به ۱۲ منطقه تقسیم که این تقسیم بندی با مطالعات و بررسی های دقیق براساس طرح تفصیلی شهر لنده و استعداد های شهری، جمعیت ساکن و امکانات موجود این مناطق صورت گرفته به طوری که کل این مناطق در ۳ ناحیه قرار گرفته  است تقی زاده اظهار داشت : در این مناطق ۱۲ گانه نیز ۱ یا ۲ نفر در هر منطقه به عنوان همیار شهردار انتخاب شده اند تا هم به خاطررفاه حال شهروندان محترم نیاز به مراجعات غیرضروری به شهرداری وجود نداشته باشد و هم مسائل مربوط به هرمنطقه با حضور کارشناسان مربوطه شهرداری در همان منطقه مورد بررسی قرارگیرند.

بررسی و شناسایی مشکلات و گره های نقشه طرح تفصیلی شهر لنده

 وی از بررسی و شناسایی ایرادها و گره های نقشه طرح تفصیلی درشهر لنده خبر داد. تقی زاده افزود :مشکلات و گره ها ی طرح تفصیلی شهربه طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و به همراه نقشه برداریها و اصلاحات پیش نهادی جهت طرح در کمیسیون ماده ۵ به این کمیسیون ارجاع داده شده است.شهردار لنده خاطرنشان کرد:طرح آمایش ،فایل اتوکد، نقشه شهر، فایل exel محاسبات فنی ،فایل شماره گذاری مناطق در قالب یک حلقه لوح فشرده  نیزبه پیوست تقدیم گردیده است .

تقی زاده از شروع مطالعات پارکی به مساحت ۶هکتار بین ۲ شهرک فجر و شهرک شهید رجائی  خبر داد و  گفت در این زمینه شهرداری اقدام  به نقشه برداری مکان مذکور و شروع مطالعات این طرح نموده است.

پیشرفت ۵۰درصدی ساختمان جدید شهرداری لنده

 تقی زاده به ساختمان جدید شهرداری لنده اشاره کرد وگفت :این ساختمان در ۳ طبقه در ورودی شهر لنده هم اکنون در مرحله پیشرفت ۵۰ درصدی می باشد که در حال حاضر عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی گفت شهرداری لنده برای خدمت رسانی بهتر به مردم اقدام به اولویت بندی کارها نموده است که عکسبرداری و برآورد متراژ خیابانها و کوچه هایی که نیاز به تسطیح، جدول کشی، روکش و یا آسفالت دارند دراین برنامه اولویت بندی قرار دارند.شهردار لنده گفت برای اینکه مردم درفصل زمستان وهنگام بارندگی مشکلات آب گرفتگی و رفت و آمد نداشته باشد شهرداری اقدام به  مخلوط ریزی و شن ریزی خیابانها و کوچه هایی که فعلا امکان آسفالت آنها وجود ندارد نموده است ه رضایتندی مردم را در پی داشته است. تقی زاده از جدول گزاری خیابانها در شهر لنده خبرداد وگفت انعقاد قرارداد با پیمانکار جهت جدولگذاری انجام گرفته که عملیات اجرایی آن در قسمت های مختلف شهر در حال انجام می باشد.

همکاری با پلیس راهور شهرستان لنده برای خدمت رسانی به مردم

شهردار لنده اظهار داشت از انجا که نمایندگی پلیس راهور در این شهر وجود نداشت با استقرار پلیس راهور، شهرداری اقدام به تامین ودراختیار قراردادن ساختمان مورد نیاز برای این آنان کرد وی گفت برای تسهیل در خدمت رسانی پلیس راهور به مردم خوب این دیار شهرداری درهمکاری و مساعدت به این اداره تازه تاسیس از هیچ کوششی دریغ ننمود.

تقی زاده  تهیه ودر اختیار قرار دادن چراغها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی مورد نیاز ، بستن تقاطع ها با توجه به شناسایی و تشخیص نقاط خطر ساز ، ایجاد سرعت گیرهای مورد نیاز درسطح شهررا بخشی از همکاریهای شهرداری با پلیس راهور ذکر کرد..وی گفت بنا به  گزارش پلیس راهور از زمان استقرار تاکنون ،فعالیتهای آنان منجر به کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و کاهش ۵۰درصدی تخلفات رانندگی در سطح شهر شده است.

همکاری با پلیس راهور در زمینه مسائل فرهنگی

 شهردار لنده ازهمکاری با پلیس راهور در زمینه فرهنگی خبر داد وگفت آموزش دانش آموزان در سطوح ومقاطع تحصیلی مختلف، تهیه بروشور برای آموزش عموم مردم بویژه دانش اموزان به عنوان همیاران پلیس وتهیه جوایزمختلف درجلسات آموزش دانش آموزان جهت ترغیب و تشویق هرچه بیشتر آنان در رعایت قوانین و بروز و ظهوررفتارهای صحیح فرهنگی در امور مختلف از جمله ترافیک بخشی از این همکاریهاست

اتوماسیون کردن سیستم پرداخت عوارض،ممیزی املاک و عوارض شهری

 تقی زاده  در بخش دیگری از سخنانش  به اتوماسیون کردن سیستم پرداخت عوارض ،ممیزی املاک وعوارض شهری  اشاره کرد وگفت در همین رابطه  اقدام به انعقاد قرارداد باشرکت نرم افزاری راپکو جهت خرید و نصب نرم افزار اتوماسیون پرداخت عوارض شهری ،عوارض نوسازی، اصناف ،ممیزی ملک و مالیات وغیره جهت شفاف سازی و قانونمند نمودن عوارض مختلف و سرعت بخشیدن به انجام امور زیربط و جلوگیری از ایجاد هرگونه شبهه در این امور با مکانیزه شدن آن نمودیم که گام بسیار مهم وارزشمندی برای حرکت در مسیر خدمت رسانی بهتر به مردم است.

 ایجاد کارخانه جهت مواد پس ماند شهری

شهردار لنده  مدیریت پس ماند شهری را بسیار مهم وضروری دانست وگفت برای این اقدام تاثیر گذار،رایزنی با شرکت البرز پارسه جهت انعقاد قرارداد ودایر نمودن کارخانه ای در شهر لنده یرای تولید کود ورمی کمپوست از مواد پس ماند شهری که اکنون مطالعه مکان و دستگاهای مورد نیاز با این شرکت به پایان رسیده و درمرحله انعقاد قرارداد می با شد ودر ۲ماه آینده نسبت به دایر نمودن این کارخانه در این شهر اقدام می شود.

احداث پارکینگ شهری نیاز ضروری شهروندان

شهردارشهرستان لنده  پارکینگ را از مهمترین نیازهای شهری شهروندان ذکر کرد وخاطرنشان کرد:شهرداری در حال احداث یک پارکینگ بزرگ شهری در مرکز شهرمی باشد که این مهم سالهاست آرزوی دیرینه مردم این دیار بوده و مراحل اولیه آن انجام واین پروژه در حال اجراست که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وصول عوارض اصناف با توجه به نوع ومیزان درآمد

 تقی زاده دربخش دیگری از سخنانش به وصول عوارض از اصناف اشاره کرد و گفت:شهرداری هم اکنون شروع به وصول عوارض اصناف نموده که مدت ۵ سال اخیربه دست فراموشی سپرده شده بود وی اظهار داشت :با همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهروتهیه جداول و فرم های مخصوص ،شهرداری اقدام به اخذ عوارض با توجه به نوع ومیزان درآمد هرصنف و مناطق مختلف شهری نموده است.

شهردار لنده افزود:ساماندهی فروشنده های دوره گرد میوه و تره بار و استقرارآنها در مبادی ورودی شهروشهرکها ازدیگر فعالیتهای شهرداری لنده برای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم است.

ایمن سازی نقاط آسیب پذیر در مقابل بلاهای طبیعی

مهندس تقی زاده به شناسایی نقاط آسیب پذیر شهر در مقابل سیل  وبلایای طبیعی اشاره کرد وگفت در این رابطه یک کارگروه در شهرداری تشکیل شد که ابتدا به شناسایی کلیه نقاط آسیب پذیر شهر در مقابل سیل ودیگر بلایای طبیعی نمودند و سپس با بررسی هر مکان اقداماتی در خصوص ایمن سازی آنها دربرابر اینگونه حوادث احتمالی صورت گرفت.

شهردار لنده از همکاری با ادارات تازه تاسیس  این شهر خبر داد د وگفت: ازآنجا که پلیس راهور، تامین اجتماعی و فرماندهی ناحیه انتظامی هر سه اداره در شهرستان لنده تازه تاسیس بوده اند وخود قادر به تامین مکان مناسبی برای استقرار نمایندگی های خود در شهر نبودند لذا شهرداری برای رفاه حال شهروندان برای هرسه اداره مذکور ساختمان هایی در نقاط مناسب شهر اجاره و در اختیار این ادارات قرارداد.

پلاک کوبی کد پستی درب منازل

تقی زاده پلاک کوبی کدپستی درب منازل را از دیگر اقدامات شهرداری لنده ذکر کرد وگفت شهرداریدر این زمینه اقدام به انعقاد قرارداد با یک شرکت پیمانکاری جهت پلاک کوبی کد پستی منازل شهر لنده نموده است که این مهم هم اکنون در حال انجام می باشد و نیمی از عملیات اجرایی آن صورت گرفته است.

بازگشایی حسابهای مسدود شده شهرداری

محمد تقی تقی زاده گفت یکی از مشکلات شهرداری لنده مسدود شدن حسابهای شهرداری بود که به علت شکایت یک شخص حقیقی وبدهی این سازمان به مبلغ ۱،۱۹۱،۱۷۴،۲۰۰وحکم دادگاه با دادنامه شماره ۹۱۰۹۹۷۷۴۱۳۷۰۰۹۸۶ مورخ۹۱/۱۲/۱۳ مبنی برمسدود شدن کلیه حسابهای بانکی این شهرداری تا پایان تسویه حساب با شاکی، مردم وشهرداری با مشکلات عدیده ای مواجه شده بودند که با رایزنیهای مختلف و چاره جوئیهایی که صورت گرفت شهرداری موفق به پرداخت بدهی و گشایش حسابهای بانکی خود شد .

دایر کردن سیستم پاسخگویی عمومی جهت پاسخ به سوالات

 وراهنمایی شهروندان

تقی زاده بخش دیگری از فعالیتهای شهرداری را توجه خاص به مسائل فرهنگی دانست وگفت فرهنگ زیربنای توسعه وپیشرفت در جوامع بشری محسوب می شود که یکی از مهممترین مولفه های توسعه شهر توجه به امور فرهنگی است . وی گفت  علاوه برروابط عمومی، شهرداری در جهت اطلاع رسانی وپاسخگویی به مردم فهیم این دیار اقدام به دایر کردن سیستم پاسخگویی عمومی جهت پاسخ به سوالات و راهنمایی شهروندان محترم با شماره تلفن ۰۷۴۴۴۲۲۲۷۰۰ نموده است .

شهردار لنده ازبرگزاری جلسات هفتگی با مردم شهرکها و مناطق ۱۲ گانه شهر وبررسی مشکلات ودغدغه های آنها  خبر داد وگفت در این جلسات موارد زیادی ازمشکلات  نیزدر محل رفع شده است.تقی زاده به همکاری بین دستگاهی برای ارتقاء سطح فرهنگی در جامعه اشاره کرد وگفت شهرداری همکاری خوبی با اداره بهزیستی و نیروی انتظامی جهت توزیع لوح فشرده و همچنین پخش فیلم در مساجد به منظور پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان داشته است.

وی برگزاری مراسم ایل سوگوار،کمک به هیات های مذهبی شهر جهت هر چه بیشتر و باشکوه تر برگزار کردن مراسمات عزاداری در سطح شهر در ایام محرم ،برگزاری مراسم ویژه شب عاشورا که منجر به پخش در ۵ شبکه تلویزیونی کشوری شد وبرگزاری مراسم تعزیه خوانی در سطح شهر در ایام دهه اول ماه محرم را بخش دیگری از فعالتهای فرهنگی شهرداری برای ترویج فرهنگ دینی ذکر کرد.

چاپ کتاب زندگینامه و وصیت نامه شهدای شهرستان

 شهردار لنده افزود برای ترویج فرهنگ شهید وشهادت وزنده نگه داشتن یاد وخاطره شهداری عزیز ،شهرداری اقدام به جمع آوری اطلاعات، زندگی نامه ها و وصیت نامه های شهدای لنده به همراه تصاویر به جا مانده از این شهدا جهت چاپ کتاب زندگینامه و وصیت نامه شهدای شهرستان نموده است که به زودی مراحل چاپ آن انجام و در مناسبتهای گوناگون به عنوان جایزه بین دانش آموزان منتشرخواهد شد.

برگزاری مسابقات فرهنگی و جلسات پرسش و پاسخ

 در مراکز آموزشی و مدارس شهر

محمد تقی تقی زاده در بخش دیگری از سخنانش  به برگزاری جلسات پرسش وپاسخ ومسابقات فرهنگی در مراکز آموزشی ومدارس شهر با حضور دانش آموزان در شهرستان لنده خبر داد وگفت شهرداری جهت بالا بردن سطح فرهنگ شهر نشینی وآموزش اقدام به تهیه بسته های آموزشی شامل لوح فشرده ،بروشورو  وکاتالوگ نموده است که پس از تهیه شهرداری اقدام به توزیع آن به شکل خانه به خانه خواهد نمود.

 وی  از کمک به مدد جویان بهزیستی اشاره کرد وخاطرنشان کرد: در همین زمینه شهرداری اقدام به تکمیل خانه ۳ نفر معلول صدرصد حرکتی در شهر لنده نموده که این خانه ها در مرحله زیر سقف بوده  که شهرداری تکمیل انها را به عهده گرفته و در این راستا اعتبار لازم برای تکمیل انها اختصاص یافته وهم اکنون در حال انجام می باشد.

تقی زاده نصب بنر به مناسبت های مختلف در نقاط مختلف شهر ونصب بنرهای با شعارهای  گوناگون جهت فرهنگ سازی در امور مختلف از قبیل خوداری از ریختن زباله در معابر و جاده ها ورفتارهای مناسب در زمان بلاهای طبیعی از قبیل سیل و زلزله و غیره، بایدها و نبایدها رفتارهای شهر نشینی و امور ترافیکی را از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی برشمرد.وی گفت جهت ساماندهی آرامستان شهرلنده  جلسه هم اندیشی با متنفذین ، ریش سفیدان و بزرگان طوایف مختلف شهر لنده نیز انجام گرفت.که این آیین در در دهه فجربا حضور شهردار و شورای محترم اسلامی شهر لنده در سالن خدیجه کبری این شهر برگزار شد.

شهردار لنده در خاتمه یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن سال نو پرداختن به زیبا سازی سطح شهر یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر لنده قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی