تاریخ انتشار : یکشنبه 12 جولای 2020 - 21:38
کد خبر : 15651

برگزاری اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان

برگزاری اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی آب ومنطقه ای استان در این نشست فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امیدوارم با کمک همه اعضا مشکلات موجود در زیر ساخت منابع آب در سطح استان را مرتفع کنیم.

آفتاب دنا : اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب با ریاست فرماندار و با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان و هیات همراه در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی آب ومنطقه ای استان فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: امیدوارم با کمک همه اعضا مشکلات موجود در زیر ساخت منابع آب در سطح استان را مرتفع کنیم.

 وی ادامه داد: وضعیت  آبی شهرستان گچساران و پروژه‌ها  آن از حیث آب منطقه و وزرات نیرو بسیار مهم است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ، از امروز روان‌سازی آب از سد کوثر به زمین کشاورزی پایین دست در دست انجام است، افزود:  تا سقف ۲۰میلیون متر مکعب آب از سد کوثر رها سازی می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون چند پروژه آب در این شهرستان در حال انجام است گفت: شهرستان گچساران تنها شهرستانی  است که تنوع پروژه‌های آب در آن بسیار زیاد است  که این پروژه ها در حال اجرا و اقدام است.

فرهادی ادامه داد:مجموعه وزارت نیرو بر اساس سیاست‌ها و  راهبردهای خود در وزارت نیرو   اقدام به همکاری می‌کند.

فرهادی ابراز کرد: شهرستان گچساران هر سه پتانسیل آب خاک و انرژی  خوبی دارد که انتظار می‌رود این خدمات در اختیار مردم قرار گیرد.

فرهادی ادامه داد: امیدوارم بر اساس برنامه‌هایی که  تدوین شده اقدامات خوبی در این شهرستان انجام  گیرد.

وی ابراز کرد:  توسعه پایدار براساس عدالتی که وزارت نیرو بر آن  تاکید خاصی دارد صورت می‌گیرد.

 فرهادی با بیان اینکه هم اکنون ۶طرح آبی در گچساران در دست اجرا است، عنوان کرد: این طرح‌ها  شامل طرح تامین آب به  ۶ هزار۵۰۰  هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و دوم  که تا کنون ۳۱۰۰هکتار از اراضی امامزاده جعفر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۰هکتار اراضی دشت لیشتر، یک هزارو ۳۰۰ هکتار زمین های کشاورزی دشت مور و یک هزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی هم اکنون در دست اجراست.

فرهادی  بیان کرد:  با بهره برداری رسیدن این طرح ها زمینه اشتغال هفت هزار نفر   در این شهرستان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه  تاکنون برای اجرای این طرح ها بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در فاز یک و ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفرو خان احمد  هزینه شده است، اذعان کرد: همچنین  ۲۰ میلیارد ریال در دشت مور این شهرستان هزینه شده است.

وی گفت: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۱۰۰ هکتار از زمین های دشت خان احمد در قالب فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر با پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصد در دست اجراست.

مدیرعامل ای منطقه ای استان ابراز کرد: تکمیل طرح آبرسانی به  پنج هزارو ۷۰۰ هکتار از زمین های دشت لیشتر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست.

وی بیان کرد:  طرح آبرسانی  به یکهزارو۳۰۰ هکتار از اراضی دشت مور هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در دست اجراست که برای تکمیل این طرح آبی۸۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: هم اکنون برای تکمیل کانال نازمکان و رودبال  ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این طرح آبی هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرهادی با بیان اینکه طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یکهزار هکتار با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست ، اذعان کرد: این طرح که  پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به احداث ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر اشاره و ابراز کرد: این  طرح از سال ۹۰ به مجموعه شرکت آب منطقه ای واگذار شد و در سفرهای نوروزی هیات دولت در دوره  نهم و دهم این پروژه  به امور آب واگذار و در سال ۹۲ این پروژه اجرا شد.

فرهادی بیان کرد: این پروژه قبل از آن  در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته بود و زیرساخت های آن توسط این سازمان انجام گرفت.
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث
ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر  هزینه شده است.
وی با اشاره به زیر آب رفتن ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر گفت: این ایستگاه نیاز به سرویس دوره ای  تجهیزات  تعمیرات دارد و اگر سرویس به موقع انجام نگیرد خرابی به بار خواهد آورد و عمر این تجهیزات بسیار کم می شود.

فرهادی ابراز کرد: در شهرستان گچساران به دلیل اینکه کشت پاییزه و بهاره به یک دیگر نزدیک و سیلاب رخ داده است  متاسفانه به تاسیسات این ایستگاه خسارتت وارد شد.

وی  با اشاره به شعار امسال به جهش تولید و تامین آب  اراضی کشاورزی گفت: شرایط خاصی در هفته های گذشته رقم خورد که معیشت مردم در اولویت کار قرارگرفت چرا که مقرر شد تنها آب باغات این شهرستان در تابستان تامین شود.
وی ابراز کرد: براین اساس در مجموعه شرکت آب منطقه ای که ضرورت دارد این ایستگاه تعمیر شود  و موضوع تعمیرات در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد گرفت  و در مدت ۱۰روز این ایستگاه وارد مدار بهره برداری رسد و سعی خواهیم داشت به تعهدات خود عمل کنیم که نیاز به همکاری مجموعه و دستگاه های مربوطه دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: جای یک سری جلسات و تامعلات بین دستگاه های اجرایی از جمله تعاونی  آب بران، جهاد کشاورزی و امور آب کمرنگ است.

وی ادامه داد: اکنون تیم تعمیرات و شکستگی ها  برای تعمیر ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر در منطقه حضور دارند و تاکید استاندار و مجموعه وزارت نیرو به پروژه های آبی شهرستان گچساران است  که در این زمینه  همکاران را بسیج خواهیم کرد که هر گونه مشکلات در این زمینه را مرتفع کنیم.
وی در ادامه به اعتبارات تخصیص داده شده اشاره و خاطر نشان کرد: در سال مالی ۹۸؛۹۹ مبلغ ۲۰۱ میلیارد از محل اعتبارات ملی و ۴۱میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به پروژه های در سطح استان تخصیص داده شد که تاکنون بخشی از این اعتبارات جذب شده و امیدواریم این اعتبارات تا پایان شهریورماه کامل جذب شود.
وی ادامه داد:امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای ۲۰پروژه تعمیرات در بخش آب تخصیص داده شد که تا کنون این میزان اعتبار هزینه شده است و برای ادامه روند تعمیرات نیاز به ۵۰۰میلیون تومان است.
فرهادی خاطرنشان کرد: امسال یک هزار هکتار از راضی گچساران به زیر کشت تابستانه می رود که از این میزان قریب بر ۵۰۰ هکتار باغات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی