تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آوریل 2020 - 0:42
کد خبر : 15260

پیام معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته سلامت

پیام معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته سلامت

آفتاب دنا : سیده فریبا حسینی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

آفتاب دنا : معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،متن پیام سیده فریبا حسینی به مناسبت هفته سلامت به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

فبادرو بصحه الاجسام فی مده الاعمار

درتمامی طول عمر خود برای سلامتی و حفظ تندرستی بدن های خود مبادرت نمائید.امام حسین (ع)

دونعمت مجهول القدرند: ۱.امنیت ۲.سلامت

سلامت اگر چه همه چیز نیست اما همه چیز بدونِ آن هیچ است.

بهداشت، قبل از آنکه یه علم باشد یک عشق است.عشق توام با هنر؛ هنر پیشگیری  و هنر ارتقای سلامت

در اسلام،انسان موجودی است که هم جسم دارد، هم روح. و این دو با هم در ارتباطند و از هم تاثیر می پذیرند. همچنین بدن انسان هدیه و امانت الهی برای تکامل روح به حساب می آید.

حضرت علی (ع) در حکمت ۳۸۸ نهج البلاغه می فرماید؛ “سخت تر از فقر، بیماری تن و سخت تر از بیماری تن، بیماری روان است و آگاه باشید که بالاتر از وسع مالی، سلامت بدن و بالاتر از سلامت بدن،تقوای دل (سلامت روان) است.بنابراین در فرهنگ متعالی اسلام،سلامت باعنوان یک ارزش مطرح شده به تعبیری برترین نعمت ها و حسنه دنیاست که انسان از شکر آن عاجز است.

درفضای سال جدید که شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، می توان از دو جنبه به آن نگریست:

۱.نگرش مثبت: یک بارقه امید به وجود آمد که مردم به بلاهایی که بر سرکائنات، طبیعت و جهان می آورند توجه کنند و قدردان طبیعت بوده و به آن احترام بگذارند.

از طرفی به این نتیجه رسیدیم که توسعه با “مشارکت مردم” اتفاق می افتد و این تجربه از این به بعد ما را به سمت مشارکت بیشتر سوق داده و فردیت کمتر می شود.

همچنین موضوع انشاء علم بهتر است یا ثروت را یادآوری میکند و به این نتیجه رسیدیم که علم لازمه زندگی است.علم است که ثروت اندوزی، خودآگاهی، خلاقیت، نوآوری، اختراع، مدیریت کارآمد و… به همراه دارد.

۲.نگرش منفی: تلفات و صدماتی که به تعدادی از اعضای کادر درمان و برخی از مردم استانهای کشور عزیزمان اتفاق افتاد که انشاءالله با مدیریت خوب و مشارکت مردم فهیم، شاهد کاهش تلفات و کنترل این بیماری باشیم.

در پایان هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار “حمایت همگانی از مدافعان سلامت” را به مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان، تمامی همکاران پرتلاشم در حوزه سلامت و تندرستی اداره کل، شهرستانها و مناطق تابعه استان، عزیزان خستگی ناپذیر مدافعان سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد استانی مبارزه با کرونا تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آنان را در حفظ و ارتقای سلامت جامعه خواستارم.

بااحترام

سیده فریبا حسینی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش

 استان کهگیلویه و بویداحمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی