تاریخ انتشار : شنبه 4 آوریل 2020 - 23:18
کد خبر : 15012

تفرجگاه سد شاه قاسم یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود

تفرجگاه سد شاه قاسم یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود

آفتاب دنا: سرپرست اداره کل  میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور خدمات دهی بهتر به گردشگران و مسافران، تفرجگاه سد شاه قاسم یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مجید صفایی اظهار داشت: تفرجگاه سد شاه قاسم با دارا بودن طبیعتی بکر یکی

آفتاب دنا: سرپرست اداره کل  میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور خدمات دهی بهتر به گردشگران و مسافران، تفرجگاه سد شاه قاسم یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مجید صفایی اظهار داشت: تفرجگاه سد شاه قاسم با دارا بودن طبیعتی بکر یکی از چشم نواز ترین مکان های گردشگری استان در فصل های بهار و تابستان است.

وی افزود: این اردوگاه گردشگری در شهر یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زیر ساخت های ایجاد شده این اردوگاه هاف به صورت حق بهره برداری به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.

صفایی عنوان کرد: امسال همچنین اردوگاه های دیگر گردشگری در سطح استان به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی تاکید کرد:برای نمونه، ۱۸ اردوگاه گردشگری در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲ شاه قاسم و کوثر ، چند رودخانه و صدها چشمه سار و آبشار پرآب ،مکانی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آبی است.

این استان معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور ،۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه است که در صورت استقبال سرمایه گذاران اشتغال جوانان و کارآفرینی را به دنبال خواهد داشت.

سد شاه قاسم یکی از سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد است و در پنج کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد، این سد از نوع خاکی و سرریز آن از نوع نیلوفری است.

جنس این سد، خاکی با ارتفاع ۴۷ متر از پی و طول تاج آن ۲۲۰ متر است که ساخت آن در سال ۱۳۷۵ به پایان رسیده بود.

حجم مخزن این سد  ۹ میلیون متر مکعب است و روستاهای علی آباد، چنارستان، بخشی از سرابتاوه، موردراز و چند روستای دیگر در پایین دست این سد قرار دارد.

شاه قاسم نام یکی از امام زادگان حومه شهر یاسوج نیز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی