تاریخ انتشار : شنبه 28 مارس 2020 - 17:27
کد خبر : 14825

قطع امدادرسانی هوایی هلال‌احمر و ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد/بالگردهایی که زمین‌گیر شدند!

قطع امدادرسانی هوایی هلال‌احمر و ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد/بالگردهایی که زمین‌گیر شدند!

در سال‌های اخیر خبرهای خوبی در خصوص کمک به زنان باردار و یا عشایر و یا افراد محاصره شده در سیل و برف توسط بالگردها در استان داشتیم که امید بود این خدمات همیشگی ادامه پیدا کند.

آفتاب دنا: یکی از استان‌های صعب‌العبور با زیرساخت‌های نامناسب جاده‌ای چه در شهرها و چه در روستاهاست که بسیاری از روستاها در مناطق محروم جاده‌های نامطمئن و غیر قابل دسترسی در مواقع بحرانی دارند.

مناطقی همچون زیلایی، پیچاب در باشت مناطق زیادی از دیشموک و چاروسا و در مارگون و لوداب از جمله مناطقی هستند که روستاهای صعب‌العبوری داشته و برای امدادرسانی به آن‌ها در مواقع ضروری و بحرانی نیاز به امداد با بالگرد است.

در سال‌های اخیر خبرهای خوبی در خصوص کمک به زنان باردار و یا عشایر و یا افراد محاصره شده در سیل و برف توسط بالگردها در استان داشتیم که امید بود این خدمات  همیشگی ادامه پیدا کند.

به گزارش آفتاب دنا، در آخرین نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان مسوولان شنیدیم که هم اورژانس ۱۱۵ و هم هلال‌احمر مدتی هست که از امدادرسانی هوایی و بالگردی محروم شده‌‌اند.

جلیل رئیس اورژانس ۱۱۵ استان در همین زمینه با اشاره به بدهی‌هایی که از گذشته وجود داشته اظهار کرد: هر چند بالگردها در استان مستقر هستند اما پرواز امدادرسانی صورت نمی‌گیرد چرا که می‌گویند قطعه‌ای از بالگرد خراب شده و خرید آن ۲ میلیارد تومان نیاز دارد و در صورتی که بدهی خود را بپردازید این قطعه خریداری خواهد شد.

فرماندار بویراحمد به مشکلاتی که از این رهگذر ایجاد شده اشاره کرد و گفت: همین چند روز پیش که عده‌ای از عشایر ما در محاصره سیل در منطق رود شور قرار گرفته بودند بالگرد در اختیار نداشتیم که به آن‌ها امدادرسانی کنیم.

این در حالی است که مسوولان مرکزنشین باید به دلیل وضعیت استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد که سخت‌گذر بوده و وسعت و سطح مناطق صعب‌العبور آن بسیار بیشتر از مناطق هموار است فکری به حال این معضل بزرگ کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی