تاریخ انتشار : جمعه 27 مارس 2020 - 15:51
کد خبر : 14768

مرثیه‌ای برای «لوداب» مظلوم | قطعی‌ مکررشبکه‌های ارتباطی و تلویزیونی در عصر فناوری ارتباطات/ چرا مسئولان چاره اندیشی نمی کنند

مرثیه‌ای برای «لوداب» مظلوم | قطعی‌ مکررشبکه‌های ارتباطی و تلویزیونی در عصر فناوری ارتباطات/ چرا مسئولان چاره اندیشی نمی کنند

آفتاب دنا : در حالی که مخابرات و شبکه های ارتباطی و تلویزیونی یکی از زیرساخت های تاثیرگذار هر کشوری و نیازمند به روزرسانی‌های لحظه‌ای است اما در بخش لوداب این صنعت نه تنها پیشرفتی نداشته که پسرفتی سریع دارد.

آفتاب دنا : بر اثر باد، باران و حتی یک نسیم ساده  در لوداب کم کم در روزهای عادی نیز شاهد اتفاق ناگوار و زنده به گور شدن شبکه‌های ارتباطی و تلویزیونی هستیم و تا به حال پاسخی صریح از طرف مسئولان داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ؛ صادق بهادران در یادداشتی که با عنوان یکی از اهالی لوداب مظلوم ارسال کرده این چنین آورده است: بی‌شک هیچ لودابی در استان عجیب و غریب بی برقی‌ها، قطعی‌های مکرر خطوط تلفن همراه و دکل‌های تلویزیونی در لوداب را فراموش نمی کند.

چرا که به صورت هر چند روز یک بار این معضل خودی نمایان می‌کند معضلی که بر اثر باد، باران و حتی یک نسیم ساده بر سر مردم مظلوم لوداب آوار می‌شود و حتی کم کم روزهای عادی شاهد این اتفاق ناگوار و زنده به گور شدن شبکه‌های ارتباطی و تلویزیونی هستیم و تا به حال پاسخی صریح از طرف مسولان استانی و ذی ربط به آن داده نشده است.

صنعت برق و کارایی آن بر زندگی مردم پوشیده نیست از جمله کارایی این صنعت می توان به اثر آن در ادارات و انجام کار مردم، خدمات پزشکی، خرید و پرداخت‌های روزانه، نانوایی‌ها، مشاغلی چون جوشکاری و صدها اثر دیگر این صنعت بر زندگی مردم اشاره کرد.

پس باید چاره اندیشی شود به گونه‌ای که این قطع و وصل های مکرر دیگر وجود نداشته باشد و برق پایدار نصیب لوداب محروم شود.

و اما مشکلات شبکه های ارتباطی…

در حالی که مخابرات و شبکه های ارتباطی یکی از زیرساخت های تاثیرگذار هر کشوری و نیازمند به روزرسانی‌های لحظه‌ای است اما در بخش لوداب این صنعت نه تنها پیشرفتی نداشته که پسرفتی سریع دارد.

با افزوده شدن شبکه های ارتباطی و وابستگی های جامعه به آنها، چه از طریق امرار معاش مجازی ،چه راه‌های ارتباط با دیگران مثل تماس پیامک و….انتظار می‌رود مشکلاتی مانند قطع مکرر این خطوط رفع گردد.

متاسفانه این وضعیت به گونه‌ای است که مردم به محض مشاهده قطع نشانک ارتباط بر صفحه همراه، دیگر جویای علت نمی‌شوند چون راهی از پیش نمی‌برند و این امر به کرات تجربه شده است.

غافل از اینکه مسولان خادمان این مردم‌اند و مردم صاحبان اصلی منصب و مقام و این سرزمین هستند. پس باید حق این مردم را به نحو احسن ادا کنند. ولی مسولان…. هستند که حتی جوابگو هم نیستند چه برسد به ادا کردن حق این مردم.

برخی از روستاهای لوداب به طور کلی از پدیده ارتباط تلفن همراه محروم مانده‌اند و پدیده‌های فناوری ارتباطات به گونه ای ناشناخته است که گویا اصلا چنین چیزی در عصر ارتباطات وجود ندارد یا اگر دارد حق مردم لوداب نیست.

نبود این امکانات پیش پا افتاده و البته امکانات به حق مردم لوداب، مشکلاتی بسیار بزرگ به وجود آورده است.

الف) اثر روانی بر زندگی مردم مثل ترس از نرسیدن یا دیر رسیدن خدمات پزشکی به علت عدم برقراری ارتباط،عدم برقراری ارتباط با یک عضو یا دوست در دیگر شهرستان ها و دلهره هایی که این امر در پی دارد.

ب)ضربه زدن به انواع مشاغل و کاسبی‌های مردم منطقه به خصوص سوپر مارکت‌ها و خریدهایی که با کارت انجام می گیرد.

پ)عقب افتادن مکرر کارهای اداری مردم به علت قطع و وصل‌های سیستم‌های ارتباطی

ت)وصل نشدن و یا کند وصل شدن ارتباط با نهادها و گروه های امدادی مثل اورژانس یا هلال احمر، نیروی انتظامی و…

ث)و مشکلات عدیده‌ دیگر که وجود دارد را باید به این موارد اضافه کرد.

با تغییر نسل ها و به روز شدن ارتباطات ما هم نیازمند این هستیم که حتی اگر شده برای احقاق حق فرزندان خود به پا خیزیم، برای جواب دادن به این خواسته به حق، نیازمند جابه جایی کوه توسط مسولان نیستیم بلکه شجاعتی به خرج داده و دلیل این کم کاری های خود را در یک تریبون و در حضور مردم لوداب به گوش مردم برسانند. چون منتی بر مردم ندارند بلکه این مردم‌اند که باید بر این مسولان نالایق منت بگذارند.

ما مردم لوداب خواهان این هستیم که

۱_برق لوداب مثل دیگر مناطق پایدار گردد.

۲_دکل های تلویزیونی که با یک نسیم ساده و دلنواز هم قطع می شود، ثابت باشند.چرا که ما شاهد پایداری آن در دیگر مناطق هستیم.

۳_خطوط ارتباطی تلفن همراه به گونه ای وصل شود و نظارت بر آنتن‌ها و کابل‌های فیبر نوری

۴_شبکه‌های اینترنتی ثابت باشند و با هر نفس و بادی و بارانی قطع نگردد.

۵_مسولان پاسخگو باشند که چرا در دیگر مناطق این خطوط قطع نمی شود؟ مگر در آن مناطق باد و باران نمی‌بارد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی