تاریخ انتشار : جمعه 27 مارس 2020 - 14:28
کد خبر : 14749

مردم داری و توجه به تربیت فرزندان درخانواده از ویژگی های بارز مرحوم حاج ولی الله رضایی بود

مردم داری و توجه به تربیت فرزندان درخانواده از ویژگی های بارز مرحوم حاج ولی الله رضایی بود

آفتاب دنا : منوچهر سیف السادات از فعالان سیاسی واجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار رضایی به شمه ای از خصلتهای خوب انسانی ایشان در خدمت به همنوعان در عمر پرکت خویش اشاره کرده است.

آفتاب دنا : منوچهر سیف السادات از فعالان سیاسی واجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد که قریب  به ده سال با مرحوم حاج ولی الله رضایی در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه وبویراحمد همکار بوده ،در پیامی ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار رضایی به شمه ای از خصلتهای خوب انسانی ایشان در خدمت به همنوعان در عمر پرکت خویش اشاره کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، متن پیام تسلیت  دکتر منوچهر سیف السادات به شرح ذیل است

بسم الله الرحمن الرحیم

هوالباقی

این قافله عمر عجب می گذرد   کشتی عمر به گرداب خزان می گذرد

در چهارم فروردین ٩٩ در طلیعه بهار در آن صبح بهاری ناگهان تصویر متین وزین فرهنگی فرهیخته آقای ولی الله رضایی روی صفحه موبایلم ظاهر شد. این قاصدک مخفی الکتریسیته قرن بیست و یکم بدون اطلاع قبلی، پیام درگذشت این دوست عزیزم را بالبداهه بدون دق الباب و سلام و مقدمه به من اطلاع داد.

با شنیدن این خبر شوکه شدم و اشک در چشمانم جاری شد. اطرافیان کنجکاو شدند، موضوع درگذشت این فرهنگی شیرین زبان را به آنها گفتم. آنها که به واسطه دوستی معهود او را می شناختند، همگی در سوگ این بزرگوار شریک و اشک ریزان و نگران.

البته مرگ حق است و هرشروعی پایانی دارد به قول شاعر

اگر مرگ دادست بیداد چیست    زداد این همه بانگ و فریاد چیست

اما در گذشت حاج ولی الله رضایی از لونی دیگر بود، بصورتی که در جلوی چشمان دختر پزشکش جان می  سپرد، دختر در قاب نگاهش به چهر ی  پدر، قلبش همراه او سیر می کرد.

در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن من نیز به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود.

آری  جان دادن پدر و تپش قلب دختر در لحظه رفتن جان پدر  برای دیگران وصف ناپذیر است . فقط می شود ذره ای از آن احساس را در این شعر تجسم کرد.

اتش بگیر تا که بدانی چه می کشم/ کاحساس سوختن به تماشا نمی شود. خانواده آقای رضایی از هجران او می سوزند.

هیچ کس حتی شخص آن شادروان چنین روزی را که دوستان نتوانند در مراسمش شرکت کنند تصور نمی کردند، درد سنگینی است دوستان و اقارب دوچندان نگران ، در تاریخ وقایع زیادی در زندگی بشر رخ داده است که بعنوان حد نهایی مصیبت در تاریخ ثبت شده اند، به ضرس قاطع می توان گفت که این مصیبت در تاریخ ثبت می شود و  گران بارترین غم همین  است.

آری غمی که سیر فلک باچرخش قضا و قدر، ماورای هر نوع تدبیر بشر آن را رقم زد.

هیچ دانی چه گران بار  غمی است  که از پس عمری با سعی عمل خو کردن.

فارغ ازسیر فلک رو به زمین آوردن.        وانگهی،این سیهکار هوسباز سراپا نیرنگ

بزند چرخی و بازیچه تقدیر شوی.

آری تدبیر در مقابل تقدیر به  گِل نشسته است.

قریب ده سال با شادروان رضایی  در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش همکار بودیم. ویژگی های بارز ایشان، مردم دار با تعامل، شناخت کامل نسبت به همه داشت. عرف و عادات و آداب رسوم همه را می دانست، همه را می شناخت و به علت احاطه به شناخت مردم، دوستان زیادی در همه مناطق داشت. هنگام مأموریت به هر منطقه ای چه داخل و چه خارج استان می رفتیم دوستان  زیادی داشت و با آنها ارتباط برقرار می کرد.

همه هم و غم وتلاشش را  روی تحصیل بچه هایش می گذاشت و همیشه آنها را هدایت می کرد. و به همین خاطر بچه های خوبی تربیت کرد که امیدوارم مثل پدر مردم دار باشند.با خانواده اش بسیار خوب بود، با دوستان و اقارب تعامل بسیار خوبی داشت.

خوش مشرب و اهل گفتمان بود در مدتی که با هم همکار بودیم باکسی تنش اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی نداشت. متعادل و اهل تساهل، تسامح و مدارا بود. مصداق این شعر سعدی بود.

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت و با دشمنان مدارا

با رفتاری که این فقید فهیم داشت هم در این دنیا آسایش داشت و بچه های خوبی تربیت کرد که موجب سعادتشان بودند و به مصداق این شعر در گیتی دیگر سعادتمند و در آسایش  خواهد بود.

مسائل اجتماعی همشهریانش  را حل و فصل میکرد، در میان اهل محل و منطقه موجه و مورد اعتماد بود، در چندسال اخیر مرگ جگرگوشه اش خانم دکتررضائی قامت استوار او را سست و شکننده کرده بود، و در مقابل باد بهاری  اجل تاب نیاورد و همراه نسیم بهاری به لقاء الله پیوست. روحش شاد.

بدین وسیله درگذشت آن دوست مهربانم را به خانواده اش و اقارب و دوستان و همه فرهنگیان تسلیت می گویم و سلامتی و صبوری خانواده اش را از خداوند منان طالبم.

                     منوچهر سیف السادات

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی