تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مارس 2020 - 15:19
کد خبر : 14708

کرونا فریاد بیداری است ،همه دربرابرهم مسئولیم/ دست از نقشه های شوم علیه همدیگر بکشیم

کرونا فریاد بیداری است ،همه دربرابرهم مسئولیم/ دست از نقشه های شوم علیه همدیگر بکشیم

آفتاب دنا : سران جهان باید بدانند پیشرفت انقدر زیاد شده که باید بفهمیم و لمس کنیم سلامتی و سلامت سران و سروران و رهبران و مردمان جهان وابسته به هم شده ، زمانشه که دست از نقشه های شوم علیه همدیگر که عاقبت واخرت ان منجر به فلاکت وهلاکت نهایی همه ما می شود بردارند و برداریم امروز بیشتر از هر زمانی نیازه جهانی فکر کنیم و فقط ملت و دولت و خود را نبینیم

آفتاب دنا –سید هاشم باختر از فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در نامه ای به دبیرکل ، روسای جمهور و پادشاهان جهان به حال روز این روزهای دنیا اشاره کروده و خواستار همبستگی جهانی برای مقابله با ویروس کرونا شده است.

متن نامه  سید هاشم باختر به شرح ذیل است .

جناب انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ! روسای جمهور وپادشاهان جهان !پاسبانان سازمان سلامت مردم! مهمترازهمه مردم عزیز جهان نخبگان و اندیشمندان محترم عالم !

سلام و عافیت افریدگار رحمان و رحیم تن پوش تنتان و روحتان.

حال جهان خرابه بیاید کاری کنیم خرابتر نشود هر جای ضرر بر گردیم نفعه ، امروز جهان با هر روز دیگری فرق دارد . حال جهان خرابه خدارا ندا و صدا بزنیم وو دیگر به اشکال گوناگون زیر اب هم زنی همدیگر را نزنیم تا شاید به فریادمان برسه .

اکثر موضوعات و فاکتورهای خوشبختی مخصوص سلامتی جهانی شده، گاهی سهل انگاری یا اشتباه یا نقشه شوم هر کدام از ما زمین نشینان ،زمین و زمان را رو سر خودمان ودیگران وهمه خراب می نماید.

به یقین جوری افریده شده ایم که برای راحتی بیشتر و آسایش دایمی تر باید باهم جور بشیم ومن بعد جور دیگر و بهتر و عمومی تر بیندیشیم وباهم مهربون تر باشیم .

هوای همدیگر و بیشتر داشته باشیم. یه سری اصول اساسی خالق ما و خلقت ما و واگر دقیق دقت کنیم عقل سالم ما برامون در نظر گرفته مثل صداقت ، شفافیت ،وفاداری، امانتداری ،دیگر خواهی ،منع خودخواهی و اگاهی گرفتن و اگاهی بخشیدن ، احترام و محبت ، صبر وسکوت، عدالت و عدالت خواهی ، منع تکبر و غرور و پرهیز از فریب ودغل و مکر و حیله منفی و غلط ، مثبت اندیشی وخیر خواهی و …… شاید مهمتر از همه اینها اصل ایمان به پرودگار وکار وعمل صالح و خداترسی و خداپرستی هست و در این گرفتاری کرونایی وقتی تمام راهها را فعلا بسته دیدیم همه به نوعی خودجوش و از درون دست به دعا به جانب خدای مهربان جهان شدیم

می بینیم با وجود خیلی از پیشرفت ها و خیل زیاد اندیشمندان و پزشکان و کیسه های پر بعضی ملت ها وسرمایه داران در مقابل کوید ۱۹ درهم کوبیده می شویم ناتوانیم و اکنون نمی توانیم اکثرماها ندای درون را گوش دادیم به توانا و دانای کل پناه بردیم تا شاید حداقل پریشانییمون ، ترس و اضطرابمون، مارا روانی تر و ناارام تر نکنه و برا شفای دردمون به درگاه پرودگارمون رو کردیم و انگار برای رهایی از این سر گردانی و هر سر گردانی دیگری راه دیگری جز خدا پرستی وخداترسی و خدا مرامی و پرهیز گاری نداریم.

انگار قحط سالی و خشک سالی خدا پرستی بیشتر از هر قحطی دیگری برما چیره شده و علائمش را نشان داده و عامل این همه دیگر ازاری بی احترامی و بی اعتباری و دربدری و درد و رنج خودمون ودیگران شده ، از هر زمان جهان، امکانات بیشتر داریم اما کشت و کشتار وبی رحمیمون وجرم وجنایت هامون و ظلم و بی عدالتی هامون و ناهنجاری هامون و… متاسفانه بیشتر شده حالا که اینجوریه اگر تابع و معتقدبه دموکراسی هم باشیم قریب به اتفاق مردم دنیا وشاید همه قطعا رای مثبت خواهند داد به این اصل و نظرکه اولین و مهترین اصل حقوق بشر را ایمان و تقوا و خداپرستی و خداترسی قرار دهیم تا حال مان که وابسته به حال دیگرانه خوب شود همه ملت ها و دولتمردان و مردم و ماها موظف به تقویت و ترویج این اصل روحیه بخش و حیات بخش و ارام بخش باشندتا در سایه شناخت و عمل به این اصل و نهادینه کردن ان صفا و صمیمیت و سلامت و سعادت و سربلندی تک تک افراد بشریت بیشتر شود و شر وجر و ضرر و خطر درعالم کمترو کمتر شود.

امروز و بیشتر ازهر زمان دیگری به وضوح روشن است که سلامتی من وابسته به سلامتی توست و همه دربرابر هم مسولیم زمانی خوشبخیتم که تو خوشبخت باشی ارامش من در ارامش و سلامتی توست .

باید روسای جمهور ومدیران و پادشاهان عالم بیشتر به این موضوع پی ببرند و عمل نمایند چون مردم اکثرسایه و شبیه پادشاهان و قوانین موضوعه شان هستندو پیشنهاد میدهم و احساس می کنم اکثریت ملت ها و مردم جهان وحتی نخبگان و اگاهان تایید می نمایند که از طریق سازمان ملل و مجالس جهان تصویب بشه که هر کس نامزد ریاست جمهوری و پادشاهی و مدیریت در هر سطحی هست بایددر درجه اول بعد از اگاهی و تخصص و تجربه اش مومن و خداپرست و خداترس باشد و ملاک و مقیاسی هم برایش به صورت جهانی و یا در وسع جامعه هرکداممان تعریف وتثبیت و ترویج کنیم.

قطعا مردم جهان با این تجربه جاودان تر وامن تر و سربلند تر و بی خطر تر هستند زیرا ازدرون دلها چنین ندایی و صدا یی به گوش می رسه و مطالبه و خواسته خیلی ها مخصوصا اگاهان واقعی هست زیراخوداگاه و ناخواد گاه در لحظات طوفانی خدارا فریاد می زنیم و انگار کسی غیر ازاو نیست که نذاره به این زودی زمین گیر ونابود شویم .

پس اعتقاد به خدا باعث میشه کمتر درگیر جنگ و کشت وکشتار شویم وهدف رسالت رسولان و اگاهان و مدیران و پادشاهان اصیل و اصلی هر گوشه ی جهان ،سعادت و ارامش و جاودانگی و خوشی واقعی خودشان و بشر بوده وهست که جز با ایمان به خدا و عمل صالح امکان پذیر نبوده ونیست واین پیام و کلام تمام ادیان واقعی عالم بوده و هست و به یقین بااین تفکر دیگر تجاورگری ها و دست درازی های افراد و ملت ها نسبت به هم کمترو کمتر میشه وشایداز نگاهی دیگر کرونا هم شاهکار افرینش و نعمتی در لباس نقمت باشه تا بیدار شویم و از خیلی چیزا بیزار شویم تا نکبت های امروز و آینده مون کمتر بشه و زندگیمون و روز و روز گارمان بهتر بشه و ارامش و آسایشمون فراوان تر بشه.

این روزا در فضاهای واقعی و مجازی یا واقعی هر نوع کلامی و پیامی و خوراکی و بسته ای ترویج وتبلیغ و زده می شه شاهد تخریب و تضعیف و ضربه زدن به دیگر همنوعانیم که نباید بزاریم اینگونه بشه که اوضامون و حالمون خراب تر میشه.

هماگونه که تلاش می کنیم درصد بیکاری و بیماری را پایین بیاریم به همان نسبت تلاش کنیم درصد بیداری و اگاهی و ایمان واقعی را بالا ببریم و دراین صورت همه برنده ایم و برای رسیدن به قله آسایش، سلامتی و سربلندی پرنده ایم ودر رسیدن به امال واقعی انگار پر پرواز دراورده ایم و سریع تربه اوج می رسیم ودراوج می مانیم .خوشی و ماند گاری ما وابسته به هم شده ،درماندگاری ما وابسته به هم شده ،

سران جهان باید بدانند پیشرفت انقدر زیاد شده که باید بفهمیم و لمس کنیم سلامتی و سلامت سران و سروران و رهبران و مردمان جهان وابسته به هم شده ، زمانشه که دست از نقشه های شوم علیه همدیگر که عاقبت واخرت ان منجر به فلاکت وهلاکت نهایی همه ما می شود بردارند و برداریم.

امروز بیشتر از هر زمانی نیازه جهانی فکر کنیم و فقط ملت و دولت و خود را نبینیم ودر نظر نگیریم و پیگیر و درگیر احوال دیگران هم باشیم و گاهی باید برای راحتی خودمان اول جویا و کمک کار وناظر دیگران باشیم

زمان سهل انگاری و سیاسی کاری های غلط گذشته، والا هممون بدجوری نابود و بر زمین زده می شویم وغلط و لگد می خوریم انگار روح و روان وجسم وجان طوری افریده شده که باراحتی خواستن واسایش خواستن برای دیگران راحت تره و سالم تره پس چرا سکوت کنیم.

ما که آرامشمان در سکون دیگرانه و سکوی سلامتی و پرشمان در سلامتی و ارامش دیگرانه پس نگران وپیگیرحال وروزگار دیگران باشیم تا نگرانیمان کمتر باشه قطعا اگربه فکر خندیدن وخوشحال کردن خود ودیگر هم نوعان باشیم به یقین خندان تریم و خوشحال تر .

پس استین بالا بزنیم و کمتر همت ببندیم و به هرنوعی و هر طوری و هر روشی کم یازیاد می توانیم به هم نوعمانمان و طبیعت کمک کنیم و اگاهی وقوت به قلبشان دهیم تا هممون با ارامش بیشتر و امیدوارتر زندگی کنیم .

این روزها شایعات و مطالب علمی و غیر علمی مسموم و اغشته و مخلوط به دروغ و کذب وتهمت وافترا و غیر واقعی توسط هر کسی ممکنه باکم و زیاد فراوان یا یک کلاغ و چهل کلاغ درفضاهای مجازی و جاهای دیگر زده بشه و هر کسی دوغ خودشو بزنه هوشیار باشیم
یکی از اصول اساسی زندگی امروزی بررسی صحت و سقم مطالب هست تا فریب و اغفال اطلاعات دروغ را نخوریم تااسترس و اضطراب ماو دیگران زیاد نشه واوضاع را بحرانی تر و روانی تر نکنیم و اتش بیار معرکه نشویم پرسیدن از منابع و افراد مورد اعتماد و بیان نکردن و پخش نکردن خرافات و دروغ ها وتحقیق وبررسی دقیق و……از راههای یقین اورند .

حال جهان خرابه !پرستاران وپزشکان که اکثرجوان وفعال و باهوشند خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا در بیمارستان ها ایثار گرانه و جان برکفانه و شبانه روزی مشغولند.

متاسفانه بعضی از انهاو عده ای از مردم احتمالا در امد وشد به خانه ها و شهرها و مسافرت ها گرفتار کرونا یند و بعضی هاشون بدلیل مسن بودن یا مستعد بیماری بودن بستریند محتاج حمایت همه جانبه و کمک بالاخص دعای شفاعت عاجل به درگاه حق همه ما و شمایند به احترام جامعه پزشکی و پرستاری وکادر درمانی از ته دل دعا می کنم وندا می زنم

سرداران سلامت! فرشتگان بهشتی! سفیران سربلندی جهان ! خدا پشت وپناهتان ان شا الله بسلامت باشید خدا قوت ،کارتان ماندگاره اجرتان ضایع نمیشه ما قدردانیم واگر عده ای نباشند خدا می بیند و می داند و وجدانتان ارامه و می داند. دراین شرایط، کار درمانی اجر شهدای والامقام راه حق و خدا را داره انسانهای اگاه و با وجدان قدردان قلم و قدم و همت وتلاش این عزیزانند .

مردم جهان! باید اگاه و هوشیار باشیم دروغ و دروغ و شایعه فراوان شده وهر کسی دراین بین داخل و خارج یا شهر و روستا یا هر شبکه ای داره دوغ خودشو مطابق میل خودش می زنه و بازار گرمی درست می کنه وحواسمون باشه مارا سرگرم خرافات و دروغ ها نکنند که بد بخت تر می شیم.

ما باید هوشیارانه و مومنانه ومومنانه و خیر خواهانه و دیگر خواهانه زندگی کنیم اگاهانه یا نا اگاهاته در دام بد شایعه و کذب نیفتیم مجدد بگویم حال جهان خرابه فعلا که کنترلش ممکن نیست و فردا نمیدانم چه بشه اما امید وارم. فعلا حال خودم وخانوادم خوبه ولی نگران شما وجهانیم.

ده روزه خانه نشینیم ارتباطات را قطع کرده ایم و گاه گاهی ارتباطی باخدا می گیریم وبه خدا پناه می بریم و با خدا گپ و درد دل و دعا برا ی سلامتی همگان می کنیم خودم وصیت نامه ام را نوشته ام واولش والان هم از همتون حلالیت می طلبم چون حق دیگری را ضایع کردن جز با جبران یا حلالیت حل نمی شود ناتوان از جبرانم راحتییم را در حلالیت شما می دانم به این نتیجه رسیدیم که فقط یاد و راه خدا و حق و علم، راهی ارام بخشه .

ان شا الله به زودی شاهد رهایی همگان باشیم برا اینکه حال جهان خراب ترنشه باید در این شرایط حاد به یاد خدا و مطیع امر پزشکان حاذق وسازمان بهداشت جهانی باشیم و قدردان قلم وقدم و کار سرداران و سفیران سلامت و جامعه پزشکی باشیم .

صبر و ظفر بدنبال همند قرار مان و ارامشان در عمل به قوانین خدایی است همه مسول همیم رفتار پرخطر من نوعی ممکنه شما را هم به خطر بیندازه خود کنترلی و دیگر کنترلی وخدا کنترلی لازمه تا فرهنگ سازی بشه . زمانشه هرکه دستش بازه به هرنوعی می تونه دست دیگران و دیگر کشورهارا بگیره.

شناخت ورعایت استانداردها و پروتکل ها ی بهداشتی در همه زمینه ها واجبه لازمه ، به همدیگر کمک کنیم و قوانین را به نحو احسن یاد اوری نماییم تا یاد بگیریم و بگیرند و رعایت کنیم و رعایت کنند.

ای تاجداران عالم ! کرونای تاجدار نعمتی در لباس نقمت ونکبته تا هوشیار شویم و بی تفاوتی را کنار بگذاریم همه نسبت به هم مسوولیم نظارت ها ونظافت ها رابیشتربشناسیم و رعایت کنیم رعایت حال همدیگر بیشتر کنیم یاد بگیریم در برابر هر دشمنی چه داخلی چه خارجی چه میکربی چه ویروسی بایداگاهانه و مومنانه و دیگر خواهانه متحد ،متحد وهماهنگ باشیم تا شکست نخوریم و شکسته و افسرده و پژمرده نشویم .

یاد بگیریم فریب شایعه و خودخواهی ها را نخوریم شایعه برای تضعیف و تخریب و تخفیف همه ماست دراین شرایط حاد وحیاتی جای گله وانتقاد وشکایت و ضربه زدن و پایمال کردن نیست زمان حمایته و پیگیری و دستگیری . ای سران عالم !حال عالم خرابه بعضی کشورهای جهان و مخصوصاایران عزیزرا که از مهدهای تمدن وعلم ووحدانیت و پیشرفت بشریته(حداقلش اینه اول بار الکل را ایرانی کشف نمود) تحت فشار قرار ندهید زمان تحریم و فشار نیست انتهای زیان این فشارها به خودتان ودیگران می رسه رنج خودو زحمت دیگران ندهید به جای فشارها حمایت ها ورعایت حالهاو اموزه و اموزش های بهداشتی و طب سنتی و اجتماعی را بالاببریم زیراکوید ۱۹ کودک وپیر وجوان ۱۹ ساله وپنجاه و ۸۰ ساله پادشاه ونه پادشاه، دارا وندار مسول وغیر مسول ابرقدرت و غیر ابر قدرت و…نمی شناسد زمانشه از فضای مجازی به بهترین نحو برای رشد واگاهی استفاده کنیم.

شناخت وعمل به اصول اخلاقی و بهداشتی و انسانی و الهی و خدایی خیلی مهمه ،کرونای تاجدار ممکنه تمام تاجداران عالم را به زیر بکشه ، نیروهای گارد پرودگار ازتمام گاردهاو ارتش های عالم قوی تره و قابل مقایسه نیس،

یاد خدا در تمام لحظه های طوفانی وافتابی لازمه، الان که شکسته ایم و در گل نشسته ایم بیشتر یاد خدا کنیم و در روزهای که شکفته ایم و دور گل نشسته ایم هم طغیان و نافرمانی از اصول اساسی خدایی و جهانی نکنیم سران دنیا باید بدانندو بدانند موضوع سلامت و سعادت بشریت را نباید سیاسی کرد و لجاجت نمود و خودخواهی وتکبر و غرور به خرج داد زیرا سلامتی ما وابسته بهمه وتجربیات و نمودارهای جهانی اینو میگه َابزارهای سیاسی خودسرانه بعضی از سران دنیا به ضرر خود سران و دیگرانه و چه کن همیشه ته چاهه و اماج هزاران اهه .کرونا باید باعث بیداری ما بیزاری ماها از هر کار اشتباه و گناه و خطا بشه تا بهشت را در زمین پیاده کنیم

کرونا فریاد بیداری است تا نه فقط عالمانه بلکه مومنانه و دیگر خواهانه زندگی کنیم.

با جنگ روانی و بزرگ نمایی مشکلات دیگران دنبال تضعیف و تخفیف همدیگر نباشیم حداقل اینه مرهم نیستیم نمک پاش زخم نباشیم گلایه هامان از بعضی ها بجای خودش باید مطرح کنیم کرونا در خانه زندانی مان نکرده شاید بخواد بگه یکی از ارکان اصلی حیات و تکامل خانواده هست و با تشکیل و حرمت خانواده ومخصوصا زن راه پرواز را مهیا تر کنیم خودمان را باور کنیم و یاور همدیگر باشیم بی خیال و بی تفاوت نباشیم کرونا میگه سلامتی من وابسته به سلامتی توست .

خوشبختی من در خوشبختی توست دست همدیگر را هرجوری می توانیم بگیریم تا راحت شویم و روح وروانمان شکفته شود زمانشه که بیندیشیم و استاد تغییر رفتارمان باشیم و اصلاح رفتارهای پرخطرمان را سر لوحه کارخودو دیگران قرار دهیم به راحتی با قبول شایعه تسلیم هیچ دشمنی نشویم.

ای سران عالم، سروران محترم !هرچه سریع تر اشکلاتتان و ایراداتتان را رفع کنید تا کمتر مورد شماتت و انتقاد قرارگیریم و گیرید وباعث هدر دادن هزینه وعمر ها و وقت ها و…… نشویم .

سران جهان، ما مسئولیم، ما متهمیم ،ما مقصریم و ما روزی باید اینجا یا آنجا یا به تاریخ یا به ایندگان و سرانجام به خدای مهربان جوابگو باشیم و مجال ما در جهان دایمی نیست دم مرگ چون اتشی هولناک دامن همه مارا می گیرد دست به دامن درگاه افریدگارمهربانمان هوشیارانه ومومنانه یار و یاور همدیگرباشیم تا راحت تر زندگی کنیم.

به امید حال خوب و تحول بزرگ برای خودم وهمگان و مردم جهان . جهان حالش خرابه خرابه، از خواب بیدار شویم و خدا را از درون و برون ندا و صدا بزنیم زیر پای همدیگرو به اشکال گوناگون نزنیم تا حال جهان خوب شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی