تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 فوریه 2014 - 8:02
کد خبر : 146

همه برنامه های شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان و گردشگران است

همه برنامه های شهرداری  در راستای رفاه حال شهروندان و گردشگران است

شهردار یاسوج درنخستین نشست صمیمی خود با خبرنگاران به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، گزارشی از فعالیتهای شهرداری یاسوج ارائه کرد وبه سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد. دکتر محمدعلی جاوید در ابتدا با گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی گفت :برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در شهر یاسوج نیاز به همراهی و کمک رسانه‌هاداریم وامیدواریم

شهردار یاسوج درنخستین نشست صمیمی خود با خبرنگاران به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، گزارشی از فعالیتهای شهرداری یاسوج ارائه کرد وبه سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

دکتر محمدعلی جاوید در ابتدا با گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی گفت :برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در شهر یاسوج نیاز به همراهی و کمک رسانه‌هاداریم وامیدواریم با پیشنهادات و نقدهای سازنده آنان گامهای بلندی در جهت رفاه شهروندان عزیز برداریم.

وی با اشاره به بحث انتقاد و انتقاد پذیری گفت: ما از هر گونه انتقاد رسانه استفبال می کنیم چراکه انتقاد پذیری باعث پیشرفت جامعه می شود و در این راستا نیز خطاب به رسانه ها می گویم شورا و شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری را انجام دهد مگر اینکه همه مسئولان و اصناف و مردم با ما همکاری داشته باشند و اگر شرایط لازم در این شهر ایجاد شود ما نیز می توانیم اشتغال زایی ایجاد کنیم

شهر یاسوج متعلق به همه مردم

کهگیلویه و بویراحمد است

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه شهر یاسوج نماد وپیشانی استان است اظهار داشت: شهر یاسوج مانند لوکوموتیوی است که بقیه شهرهای استان به مانند واگن به دنبال آن هستند و این شهر اکنون نه فقط متعلق به مردمی است که در آن زندگی می‌کنند بلکه به عنوان مرکز استان متعلق به همه مردم کهگیلویه و بویراحمد است که به همین دلیل نیاز است تا مسئولان استانی بیشتر به مشکلات آن رسیدگی کنند.

وی با ابراز انتقاد از وضعیت کنونی این شهر گفت: شما ببینید که در شهر یاسوج چه چیزی وجود دارد، چه آسفالت خوب، چه پارک و جدول‌گذاری در این شهر متناسب با خیل جمعیتی است که از سراسر استان به این شهر سرازیر می‌شوند.

جاوید تصریح کرد: فقط منابع طبیعی خدادادی است که این شهر را زنده نگه داشته پس باید همه برای ادامه حیات این شهر به شهرداری کمک کنند.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در نخستین نشست رسانه‌ای به طراز مالی سال ۹۲ این شهرداری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری منابع و هزینه‌های ما تنها در حد پرداخت حقوق کارکنان بوده و برای کارهای عمرانی هیچ مبلغی با این وجود باقی نمی‌ماند.

بدهی مطالبات ۵۵میلیارد شهرداری یاسوج

از دستگاهای دولتی

جاوید در پاسخ به این خواسته مطبوعات که شهرداری باید رسانه‌ها و مطبوعات را حمایت مالی کند، تصریح کرد: ما هم دوست داریم که رسانه‌ها در استان حمایت شوند که شما خودتان لازم است ما را حمایت کنید تا بتوانیم مطالبات را از دستگاه‌های دیگر گرفته و نه تنها به مطبوعات بلکه به همه اقشار در حد توان از راه‌های مختلف کمک کنیم.شهردار یاسوج از بدهی ۵۵ میلیارد تومانی دستگاه‌های دیگر به شهرداری یاسوج گفت و افزود: اگر تنها ۱۵ میلیارد از این بدهی را در اختیار ما قرار دهند بسیاری از مشکلات را در سطح شهر یاسوج برطرف می‌کنیم.

وی از عدم احساس مسئولیت دستگاه‌ها در برابر شهرداری یاسوج گفت و افزود: نه تنها بدهی خود را نمی‌پردازند بلکه یک نوع حس بدبینی هم نسبت به شهرداری پیدا کرده‌اند. جاوید تصریح کرد: بدهی شهرداری ۳۵ میلیارد تومان است که این مسأله باعث شده است که حقوق تعدادی از کارکنان شهرداری را پرداخت کنیم.

طرح استراتژیک شهر یاسوج درحال تهیه است

شهردار یاسوج در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح استراتژیک شهر یاسوج در حال تهیه است و تاکنون هشت فاز آن انجام شده که بر اساس آن نقاط قوت و ضعف و تهدید ها و فرصت های شهر مشخص شده است.

جاوید بیان کرد: واگذاری گشت ساختمان و گشت سد معبر به پیمانکار و اداره آنها بصورت شرکتی و ساماندهی نیروهای قراردادی در قالب شرکتی بخشی از کارها و برنامه های ماست.وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ نفر نیرو در شهرداری داریم که اگر ۶۰۰ نفر آنها در سیستم نباشد بهتر می توانیم کارهای خود را پیش ببریم و انجام دهیم.

شهردار یاسوج با اشاره به فعالیت های حوزه عمرانی شهرداری یاسوج گفت: کارهای بزرگ کارهای کوچک و مشکلات را در خود حل می کند اما متاسفانه ما به لحاظ مالی در مضیقه هستیم.

جاوید ادامه داد: ساماندهی پارک مهرورزی بعنوان پارک اسکان برای مسافران و گردشگران و همچنین راه اندازی سرویس های بهداشتی و پارکینگ و همچنین حمام و سکوی نشستن از برنامه های ما در این پارک بوده است و نمازخانه هایی نیز در این پارک ساخته شده است و با بهره برداری از این پروژه ها ۸۰۰خانوار می توانند از این خدمات بهره کافی را ببرند.

اکثر پیاده روهای شهر یاسوج به قبل از انقلاب بر می گردد

شهردار یاسوج اظهارداشت: اکثر پیاده روی های شهر یاسوج به قبل از انقلاب بر می گردد که یک میلیارد تومان برای سنگ فرش و آبخوری در سطح این شهر در نظر گرفته شده است و چهار ناحیه خدماتی را نیز در شهر یاسوج فعال کردیم تا بتوانیم وضعیت شهر یاسوج را بهتر ساماندهی کنیم.

دکتر جاوید ضمن انتقاد از وضعیت پایانه مسافربری یاسوج گفت: در منطقه تلخسرو و میدان میوه و تره بار این پایانه راه اندازی شده که هیچ سنخیتی با پایانه ندارد و امکانات لازم را نیز ندارد و متاسفانه هزینه ایاب و ذهاب مردم را بالا برده است و مشکلاتی را برای مردم و مسافران ایجاد کرده است که در نظر داریم جای مناسب تری را رد جاده کمربندی یاسوج به این امر اختصاص دهیم.

جاوید اضافه کرد: طرح ساخت پارک جنگلی یاسوج در سال ۸۴ تهیه شده و ما در نظر داریم باغ پرندگان، شهربازی، کافی شاپ، سوئیت های اقامتی، باغ وحش و امکانات لازم را در این پارک ایجاد کنیم.وی وسعت پارک جنگلی را ۹۳۷ هکتار برشمرد و گفت: ما مجوز داریم که در ۷۰ هکتار این پارک بزرگ مراکز لازم را ایجاد کنیم .شهردار یاسوج ایجاد کارخانه بازیافت زباله که هم اکنون در حال انجام است از دیگر برنامه های شهرداری برشمرد.

راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری برای جذب منابع پایدار

جاوید با بیان این‌که در شهرداری یاسوج دیگر به دنبال منابع دولتی به مانند گذشته نیستیم، بیان کرد: با راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری و برنامه‌های علمی و هدفدار به دنبال جذب منابع از طریق سرمایه‌گذاری هستیم.محمد‌علی جاوید دربخش دیگری از سخنانش با بیان اقداماتی که در چند ماه مسئولیت خود در مدیریت شهرداری یاسوج داشته است، اظهار داشت همه برنامه های ما مربوط به اقداماتی است که در راستای رفاه حال شهروندان و گردشگران است.

شهردار یاسوج در ادامه به اقداماتی که برای فربه کردن شهرداری یاسوج باید انجام می‌شد اشاره کرد و گفت: تعداد بسیار زیادی نیرو‌های اضافی در شهرداری یاسوج به کار گرفته شده بودند که در حال ساماندهی این افراد هستیم.وی افزود: برای مثال چارت سازمانی شهرداری ۱۵۰ نفر در حوزه اداری است که افرادی از شرکت‌های خدماتی بدون در نظر گرفتن وضعیت آن‌ها در کنار نیرو‌های اداری کار می‌کردند و ما ترجیح دادیم وضعیت را ساماندهی کرده و آن‌ها را به جای دیگر انتقال دهیم تا دیگران بتوانند کار خود را بهتر انجام دهند.

کمیسیون توافقات شهرداری یاسوج غیرقانونی و برخلاف منافع شهروندان بود

شهردار یاسوج از انحلال کمیسیون تحت عنوان کمیسیون توافقات شهرداری یاسوج خبر داد و گفت: ماهیت و کارکرد این کمیسیون هیچگونه پشتوانه قانونی نداشت و بر خلاف منافع شهروندان و حتی خود شهرداری بود.

محمد علی جاوید افزود: این کمیسیون در سال های گذشته برخی از اموال و املاک شهرداری یاسوج را با مصوبات غیرقانونی و صورت جلسات صوری خود به تاراج برده است.

وی بیان کرد: مصوبات این کمیسیون اکنون موجی از نارضایتی و توقعات بالای مردم و شهروندان یاسوجی را به وجود آورده است.جاوید اظهار کرد: روزانه شاهد مراجعات مکرر شهروندان یاسوجی برای پیگیری مصوبات این کمیسیون در شهرداری هستیم در حالی که هیچگونه دلیل موجه قانونی برای عملیاتی کردن این مصوبات وجود ندارد.شهردار یاسوج یادآور شد: با بررسی های و واکاوی برخی از مصوبات این کمیسیون مشخص شده که مبالغ زیادی به ناحق از شهروندان دریافت شده است.وی ابراز داشت: بر اساس مصوبات این کمیسیون هزاران مترمربع زمین به صورت غیرقانونی تغییر کاربری یافته و بیش از ۱۰ هزار مترمربع نیز زمین از شهروندان این شهر برای شهرداری تملک شده است.

شهردار یاسوج با بیان اینکه اثبات حق مالکیت بر عهده دادگاه و قاضی است، اظهار کرد: این کمیسیون خود در جایگاه قاضی و دادگاه حکم صادر کرده و برخی املاک و اراضی را از شهروندان به ناحق تملک کرده و یا برخی اراضی مربوط به شهرداری را به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده است.وی اظهار کرد: بسیاری از مزایده ها در خصوص املاک شهرداری یاسوج در سال های گذشته نیز غیرقانونی بوده است.

تعیین تکلیف زمین‌های تأمین اجتماعی

در مرکز شهر یاسوج

جاوید در پایان به اقداماتی که در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های تأمین اجتماعی در مرکز شهر یاسوج انجام شده اشاره کرد و گفت: جلساتی را در استانداری برگزار کردیم و قرار شد که آن‌ها تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف اراضی خود اقدام کنند که اگر این‌گونه نشد ما خودمان برای آن‌ها تعیین تکلیف خواهیم کرد

حمل و نقل عمومی شهر یاسوج مطلوب نیست

جاوید در جواب خبرنگاران درباره وضعیت تیم شهرداری یاسوج گفت: تیم شهرداری یاسوج و فوتبال وظیفه ذاتی شهرداری یاسوج نیست و ما اسپانسر و حمایت کننده هستیم این در حالی است که در بیشتر کارهای خود مانده ایم و با این وضعیت نمی توانیم حرفه ای عمل کنیم که باید سایر دستگاهها و ادارات و نهادها به کمک ما بیایند.شهردار یاسوج اضافه کرد: شهربازی یاسوج جمع آوری خواهد شد و در پارک جنگلی یاسوج یک شهربازی استاندارد و جدید ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

نبود پارکینگ از معضلات یاسوج است

شهردار یاسوج نبود پارکینیگ در شهر یاسوج را از جمله معضلات این شهر نام برد و گفت: مدرسه منتظری به پارکینگ تبدیل خواهد شد و در حاشیه خیابان جمهوری اسلامی و زمین های تامین اجتماعی به پارکینگ اختصاص می یابد.جاوید عنوان کرد: کیوسک های مطبوعاتی که تبدیل به سوپر مارکت کوچک شده اند جمع آوری خواهند شد چراکه ۱۱۲واحد کیوسک تحت عنوان مطبوعات در شهر یاسوج مجوز داده شده است اما متاسفانه آنها را افراد منفعت طلب به سوپر مارکت کوچک تبدیل کرده اند که باید ساماندهی شوند.

وی گفت: از اواسط اسفندماه کار آسفالت خیابانها با رعایت اولویت بندی آغاز خواهد شد، هر چند که قیمت قیر به شدت بالا رفته و هر تن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.شهردار یاسوج بیان کرد: از وضعیت کلی شهر یاسوج راضی نیستم و سرانه معبر در شهر یاسوج ۲۵ درصد است این در حالی که استاندارد آن ۲۰ درصد است.

سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در پارک جنگلی یاسوج

شهردار یاسوج دربخش دیگری از سخنانش از اراده و عزم سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در پارک جنگلی یاسوج برای رفاه حال کارکنان خود خبر داد.محمدعلی جاوید با بیان این‌که امروزه منابع داخلی شهرداری‌ها جوابگوی مشکلات عدیده شهرها نیست، اظهار کرد: شهر یاسوج هم با این منابع و کمک‌های کم دولتی نمی‌تواند جوابگوی مردم باشد.

جاوید در ادامه با بیان این‌که برای توسعه و رفاه حال شهروندان یاسوجی لازم است رویکرد جدیدی در بحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، تصریح کرد: دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری را راه‌اندازی کرده‌ایم و نیروهای مجربی در آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستند.شهردار یاسوج از توجه نیروگاه اتمی بوشهر برای سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی یاسوج خبر داد و گفت: به دلیل نزدیکی استان بوشهر به کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج که طبیعت بکر و زیبا و همچنین آب و هوای دلپذیر به خصوص در فصل تابستان دارد، به دنبال سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی برای رفاه حال کارکنان خود هستند.

وی ادامه داد: آن‌ها به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی در ۷۰ هکتار از پارک ۹۳۰ هکتاری جنگلی یاسوج هستند که از آن‌ها خواسته‌ایم در صورت توافق نسبت به حفظ درختان جنگلی متعهد شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی