تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 ژوئن 2014 - 23:53
کد خبر : 1365

عده ای نانشان در التهاب آفرینی است/مسائل قومی به نخبگان نیز سرایت یافته است

عده ای نانشان در التهاب آفرینی است/مسائل قومی به نخبگان نیز سرایت یافته است

نسیم دنا :  استاندار کهگیلویه و بویراحمددر نشستی با روحانیون استان تقبیح قوم گرایی و شهرستان گرایی از سوی روحانیون را ضروری عنوان کرد و گفت: عده ای نانشان در التهاب آفرینی در استان است و فکر می کنند اگر استان آرام باشد به هدفشان نمی رسند. به گزارش  نسیم دنا  سید موسی خادمی  اظهار

نسیم دنا :  استاندار کهگیلویه و بویراحمددر نشستی با روحانیون استان تقبیح قوم گرایی و شهرستان گرایی از سوی روحانیون را ضروری عنوان کرد و گفت: عده ای نانشان در التهاب آفرینی در استان است و فکر می کنند اگر استان آرام باشد به هدفشان نمی رسند.

به گزارش  نسیم دنا  سید موسی خادمی  اظهار داشت: روحانیت مهمترین گروه مرجع در کشور است که از گذشته تاکنون این نقش را داشته و باید آن را حفظ کند.

وی افزود: روحانیت باید فوق گروههای سیاسی و افراد باشد تا بتواند به عنوان چتری برای مردم عمل کند.

خادمی عملکرد مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی(ره) و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی را در این راستا دانست و گفت: این بیت شریف در طول تاریخ چتری برای همه مردم و همه گروهها بوده است و این باید الگو و خط مشی برای طلاب جوان باشد.

پایین بودن رفاه مردم استان نسبت به سایر استانها

استاندار در ادامه به مسائل استان اشاره کرد و گفت: در این استان جنس مشکلات متفاوت است و مشکلاتی از فرهنگی و اجتماعی تا عمرانی وجود دارد.

خادمی خروجی این مشکلات را پایین بودن رفاه مردم نسبت به سایر استانها دانست و افزود: روحانیون بخش زیادی از مشکلات به خصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی را می توانند رفع کنند.

وی بیان داشت: کارها و برنامه های عمرانی متولیان زیادی دارند اما حوزه فرهنگ و اجتماع نیاز به کار زیادی دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

وی رشد مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در استان را نگران کننده دانست و گفت: باید در تریبونهای مختلف نسبت به خطرات و آسیبهای مواد مخدر هشدار داده شود.

مسائل قومی به نخبگان نیز سرایت یافته است

خادمی به ساختار قومی و طایفه ای استان اشاره کرد و بیان داشت: مسائل قومی به شدت در استان وجود دارد و شهرنشینی نتوانسته این ساختار را به هم بزند.

استاندار تصریح کرد: مسائل قومی آنچنان در استان ریشه دوانده که حتی به برخی نخبگان نیز سرایت کرده است.

وی بر کمک روحانیون به کاهش مباحث شهرستانی تاکید کرد و گفت: برخی افراد با بیان حرفهای بی سند سعی در اختلاف افکنی بین شهرستانها را دارند.

خادمی تقبیح قوم گرایی و شهرستان گرایی از سوی روحانیون را ضروری عنوان کرد و گفت: عده ای نانشان در التهاب آفرینی در استان است و فکر می کنند اگر استان آرام باشد به هدفشان نمی رسند.

وی با بیان اینکه رشوه در این استان کم و پارتی بازی زیاد است، افزود: این دو عمل هم باید توسط روحانیون تقبیح شود.

روحانیون توقعات مردم از دولت را تنظیم کنند

استاندار استان خواستار تنظیم توقعات از دولت توسط روحانیون شد و با اشاره به مشکلات دولت گفت: این دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که مشکلات مالی و اداری زیادی کشور را در بر گرفته است.

وی افزود: بیش از دو هزار پروژه عمرانی در استان وجود دارد و میزان بدهی دولت به پیمانکاران نیز ۱۶۰ میلیارد تومان و این در حالی است که کل اعتبار استان ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی به سوء مدیریت ها در گذشته اشاره کرد و بیان داشت: جنس کارهای انجام شده طوری بوده که رضایت هم در مردم ایجاد نکرده است.

خادمی با بیان اینکه نمی توانیم پروژه های جدیدی در استان شروع کنیم، اظهار داشت: تحرک در بخش عمرانی خیلی سخت است و باید در بیان خواسته ها محدودیت ها نیز دیده شود.

خادمی تصریح کرد: به رغم وجود مشکلات فراوان و سیستم ضعیف اداری در استان که ناشی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، بخشی از انرژی ها صرف خنثی کردن همدیگر می شود.

نگاههای تنگ نظرانه به سرمایه گذار باید اصلاح شود

وی در ادامه بر نهادینه کردن تشویق سرمایه گذار و احترام به سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: برخی نگاههای تنگ نظرانه به سرمایه گذار باید اصلاح شود.

خادمی افزود: کسی که در شرایط کنونی سرمایه اش را در بخش تولید هزینه می کند یک ایثارگر است و باید از این افراد استقبال کرد زیرا سرمایه گذاری کلید توسعه استان است.

وی با بیان اینکه حقوق این استان به رغم همه خدمات جمهوری اسلامی ادا نشده است، گفت: سهمی از سرمایه گذاری ها در سالهای قبل نداشتیم و باید زمینه را برای این مهم در استان ایجاد کنیم.

وی به وجود برخی مشکلات زیرساختی در این زمینه اشاره کرد و گفت: هم اکنون فرودگاه وضعیت مطلوبی ندارد و به دلیل شرایط ارتفاعی و طول باند، تنها یک نوع هواپیما می تواند دراین فرودگاه فرود آید.

استاندار افزود: از این نوع هواپیما تنها چهار نوع وجود دارد که دو نوع آن زمین گیر شده اند و این موجب کاهش پروازهای فرودگاه یاسوج شده است.

وی حضور زندان در کنار فرودگاه یاسوج را مشکلی دیگر عنوان کرد و بیان داشت: برای جابجایی این زندان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تطویل طول باند نیز ۳۰میلیارد تومان نیاز دارد.

خادمی همچنین به مشکل راههای استان اشاره کرد و گفت: اگر ۳۰کیلومتری ورودی شهر یاسوج و ۲۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان را چهار باند می کردیم اکنون ۶۸۰ کیلومتر بزرگ را در استان داشتیم و این در حالی است که هم اکنون طول بزرگ راهها در استان ۶۸ کیلومتر است.

وی همچنین خواستار کمک روحانیون به رفع برخی معارضات اجتماعی در استان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی