تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 ژوئن 2014 - 22:23
کد خبر : 1362

سدهایی که فقط مخزنشان برای استان باشد نمی توانند نقشی در توسعه کشاورزی ایفا کنند

سدهایی که فقط مخزنشان برای استان باشد نمی توانند نقشی در توسعه کشاورزی ایفا کنند

نسیم دنا : رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته کشاورزی، از برگزاری دو نشست با ۲۴ مصوبه برای گرامی‌داشت این هفته خبر داد. جعفر گوهرگانی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی برنامه‌های متعددی را با مسئولان استانی در

نسیم دنا : رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته کشاورزی، از برگزاری دو نشست با ۲۴ مصوبه برای گرامی‌داشت این هفته خبر داد.

جعفر گوهرگانی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی برنامه‌های متعددی را با مسئولان استانی در دست اقدام داریم و به صورت هفتگی و ماهانه جلسات مربوط به بخش آب و کشاورزی با تصمیم‌گیری و خروجی مفید در استان برگزار می‌شود.

b434087ae2a58807e985f8fc3e341e14

وی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید برای شکوفایی بخش کشاورزی در استان‌ها گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی استان اولویت‌های خود را در حوزه‌های مختلف اجرایی خواهیم کرد.

 گوهرگانی ابراز داشت: هم اکنون ۹۵ درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود در حالیکه استان ما در زمینه کشت و تولید دانه‌های روغنی از جمله کلزا بسیار مستعد است.

 وی ادامه داد: در همین راستا کشت دانه‌های روغنی را پی‌گیری کرده وهمچنین در زمینه کشت انواع غلات، حبوبات، گندم و ذرت که مستعد هستیم از همین حیث در اولویت کشت و تولید قرار خواهد گرفت.

 گوهرگانی به تشکل‌های کشاورزی و لزوم تقویت آن‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ناگزیر به تقویت این تشکل‌ها هستیم  زیرا اگر تقویت نشوند بخش کشاورزی در آینده با مشکل روبرو خواهد شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از توفیقات این بخش را افزایش ۳۷ درصدی بودجه کشاورزی استان نسبت به سال قبل عنوان کرد و گفت: از صندوق توسعه ملی نیز اعتبارات خوبی گرفته‌ایم که در آینده نیز این اعتبارات بیشتر و بهتر خواهد بود.

 گوهرگانی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت سدهای استان گفت: این پروژه‌ها مشاورانی داشتند که فقط به دنبال گرفتن پول از استان بودند و طرح ها به خوبی اجرا نمی شد و درحالیکه می بایست از آنها جواب خواست متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی انها را رها کرده و مشاورانی ضعیف‌تر را جایگزین کرده است.

 مدیرکل جهادکشاورزی استان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت این سدها خاطرنشان کرد: سدهای خرسان ۳ و چم‌شیر نمی‌توانند نقشی در توسعه کشاورزی استان داشته باشند زیرا فقط مخزن این سدها در استان واقع شده است، ضمن اینکه بسیاری از اراضی کشاورزی، باغات و روستاها، مجتمع‌های آبزی‌پروری، مراتع و جنگل‌ها را به زیر آب می‌برند و در حقیقت محل درآمد روستائیان منطقه از بین خواهد رفت و سیل عظیمی از مردم منطقه بی‌خانمان و به دنبال شغل‌های کاذب به سمت شهرها روانه می‌شوند.

 وی در پایان گفت: امید می رود با کارشناسی بیشتر این مشکل برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی