تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژوئن 2014 - 0:20
کد خبر : 1352

نبود آسانسور دردی افزون بر دردهای بیماران یاسوجی/ توپ در زمین همراهان بیمار

نبود آسانسور دردی افزون بر دردهای بیماران یاسوجی/ توپ در زمین همراهان بیمار

یاسوج – نسیم دنا : خرابی آسانسور بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج موجب شده بیماران این بیمارستان با ویلچر و یا تخت جابجا شوند و این مشکلاتی را برای بیماران و پرسنل این بیمارستان ایجاد کرده است. به گزارش نسیم دنا فرسوده بودن و کمبود فضای فیزیکی و تخت یکی از مهمترین مشکلات کنونی بیمارستانهای

یاسوج – نسیم دنا : خرابی آسانسور بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج موجب شده بیماران این بیمارستان با ویلچر و یا تخت جابجا شوند و این مشکلاتی را برای بیماران و پرسنل این بیمارستان ایجاد کرده است.

به گزارش نسیم دنا فرسوده بودن و کمبود فضای فیزیکی و تخت یکی از مهمترین مشکلات کنونی بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد است که این مشکل در یاسوج به دلیل جمعیت بالای آن، بیشتر رخ نشان می دهد.

هم اکنون تنها دو بیمارستان در این شهر وجود دارد که با توجه به رشد فزاینده جمعیت و همچنین مراجعه بیماران دیگر نقاط شهری و روستایی استان به آنها، پاسخگوی بیماران نیست.

علاوه براین بیمارستانهای یاسوج با دو برابر ظرفیت کار می کنند و برهمین اساس نمی توانند آنگونه که باید خدمات استاندارد ارائه دهند.

بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج یکی از مهمترین و پر مراجعه ترین بیمارستان در شهر یاسوج است که بیش از ۲۵ سال از ساخت آن می گذرد.

این بیمارستان ۹۶ تختخوابی در چهارطبقه احداث شده اما هم اکنون مجبور است چندین برابر ظرفیت خود به بیماران خدمات دهی کند.

اما این روزها بیماران در این بیمارستان چهار طبقه به دلیل خرابی آسانسور باید مسافت بین طبقات را با ویلچر و یا تخت طی کنند که این درد مضاعفی برای آنان و پرسنل بیمارستان است.

جابجایی بیمار از طریق ویلچر و تخت

یکی از مراجعین با انتقاد از وضعیت آسانسور بیمارستان گفت: از روزی که به بیمارستان آمده ام این آسانسور خراب است و مجبور هستیم بیمار خود را از طریق ویلچر و یا تخت جابجا کنیم.

حسین محرابی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بخش اتفاقات در طبقه همکف و بخش ccu و جراحی در طبقه سوم هستند و به این خاطر برای انتقال یک بیمار از بخش اتفاقات به سایر بخشها زمان زیادی طی می شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که در پروسه درمان به خصوص برای بیماران اورژانسی زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

محرابی اظهار داشت: همچنین بخش زنان در طبقه دوم و اتاق عمل در طبقه سوم قرار دارد که در نبود آسانسور، بیمار باید از طریق رنتها جابجا شود.

استفاده بی رویه همراهان بیماران علت خرابی آسانسورها

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج هم در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: شرکت خدماتی که این آسانسور را راه اندازی کرده بود فاقد مجوز استاندارد بوده و براین اساس اجازه کار به آن داده نشد.

دکتر فرزاد وفایی افزود: بعد از دو ماه مجوز استاندارد اخذ و آسانسور راه اندازی شد اما استفاده بی رویه همراهان بیماران از این آسانسورها موجب خرابی آن شد.

وی بیان کرد: یک بار همراهان بیماران آنچنان بیش از ظرفیت سوار این آسانسور شدند که فن خنک کننده آن آتش گرفت.

وفایی اظهار داشت: این در حالی است که این آسانسور تنها برای حمل بیماران تعبیه شده اما شاهد استفاده بی رویه مراجعین از آن هستیم.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج با تاکید بر مشکلاتی که در نبود آسانسور برای جابجایی بیماران ایجاد شده است، بیان داشت: هم اکنون در حال نوسازی یکی از آسانسور ها و تعمیر آسانسور دیگر هستیم و قرار است ظرف روزهای آینده این مشکل مرتفع شود.

با هر مریض ۱۰ نفر وارد بیمارستان می شود

وی با انتقاد از عدم رعایت قوانین توسط همراهان بیمار گفت: طبق قانون هر بیمار باید یک همراه داشته باشد اما در این استان با هر مریض ۱۰ نفر وارد بیمارستان می شود.

وفایی اظهار داشت: به همین دلیل بسیاری از مشکلات از جمله خرابی آسانسور و  عدم رعایت نظافت و … اتفاق می افتد.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج گفت: وقتی هم نگهبانی از ورود بیش از یک همراه جلوگیری می کند، مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

وی بیان کرد: روز گذشته چهار نفر از همراهان بیمار که قصد ورود به بخش را داشتند به دلیل ممانعت نگهبان از ورود آنها، اقدام به ضرب و شتم نگهبان با چاقو کردند که هم اکنون این نگهبان تحت درمان است.

وفایی بر رعایت قوانین تاکید کرد و بیان داشت: وقتی چهار همراه بالای سر مریض باشند پزشک چگونه باید اقدامات درمانی را انجام دهد.

۲۴۰ تخت در بیمارستان ۹۶ تختخوابی

وی در خصوص تعیین یک فرد در بیمارستان به عنوان متصدی آسانسور گفت: این بیمارستان با کمبود نیرو مواجه است و هیچ نیرویی مازاد برای این کار نداریم.

وفایی تاکید کرد: این بیمارستان ۹۶ تختخوابی هم اکنون ۲۴۰ تخت دارد و این در حالی است که نیرو به اندازه ۱۶۰ تخت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدیمی و فرسوده بودن بیمارستانهای شهر یاسوج و عدم بهره برداری از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی این شهر باعث شده تا همچنان بیشتر بیماران یاسوجی برای درمان راهی استانهای همجوار شوند که این مسئله علاوه بر افزایش هزینه های درمان، مشکلات دیگری را نیز ایجاد می کند.

با این حال به نظر می رسید با احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بخش زیادی از مشکلات بهداشت و درمان این استان محروم حل شود اما تاکنون این امر محقق نشده و این بیمارستان که قرار بود در پایان سال ۸۸ به بهره برداری برسد هنوز معطل مانده و عملیات اجرایی آن نیز متوقف شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی