تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژوئن 2014 - 0:11
کد خبر : 1348

ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با طرح تحول سلامت افزایش می یابد

ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با طرح تحول سلامت افزایش می یابد

یاسوج –  نسیم دنا : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران  گفت: افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه‌های طرح تحول سلامت است. دکتر پرویز یزدان پناه  افزود: برای همه مناطق پزشک به صورت آنکال مشخص شده که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مستقر شوند و در صورت

یاسوج –  نسیم دنا : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران  گفت: افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه‌های طرح تحول سلامت است.
دکتر پرویز یزدان پناه  افزود: برای همه مناطق پزشک به صورت آنکال مشخص شده که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مستقر شوند و در صورت نیاز حداکثر در مدت نیم ساعت بر بالین بیمار حاضر خواهند شد.

IMG16023954

وی با بیان اینکه بسته سوم” طرح تحول نظام سلامت” از ۱۵ خرداد همزمان با سراسر کشور، در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد بیان داشت: بسته سوم ” طرح تحول نظام سلامت” شامل حمایت از بیماران صعب العلاج و نیازمند و ارتقای کیفیت ویزیت درکلینیک ها و درمانگاه‌های دولتی است.

وی اظهار داشت: با اجرای ششمین برنامه طرح که ارتقاء کیفیت ویزیت است، پزشکان با دقت و وقت بیشتری به ویزیت بیماران خواهند پرداخت و با اجرای این برنامه، انگیزه پزشکان نسبت به حضور در کلینیک های دولتی و درمانگاه‌های بیمارستانی افزایش یافته و همچنین با ارتقای کیفیت کار پزشکان، شاهد کاهش چشمگیر پرداختی توسط مردم خواهیم بود.

یزدان پناه تصریح کرد: با اجرای این طرح کیفیت خدمات کلینیکی ارتقاء پیدا خواهد کرد و تعداد، تعرفه و دریافتی پزشکان افزایش یافته و رضایتمندی مردم و بیماران نیز نمود پیدا خواهد کرد.

دبیر طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بیماران مبتلا به بیماریهای خاص و صعب العلاج تحت عنوان بیماریهای ویژه تحت پوشش درمانی قرار خواهند گرفت، گفت: بر اساس این طرح در صورتی که هزینه های درمان یک بیماری بیش از یک پنجم درآمد آن خانوار باشد بیماری وی خاص محسوب می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین اظهار داشت: یکی از این برنامه‌های طرح تحول در خصوص کاهش پرداخت‌ها برای زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی است که تنها پنج درصد از کل مبلغ را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در یک ماه گذشته تعداد ۶۱۰ مورد زایمان در بیمارستان‌های دولتی استان داشته‌ایم و تاکنون برای آن‌ها ۱۰۰ میلیون تومان از طرف دانشگاه و در راستای طرح تحول سلامت یارانه پرداخت شده است.

یزدان پناه ادامه داد: در طول یک ماه گذشته تعداد پنج هزار و ۶۸۳ بیمار بستری در بیمارستان‌های دولتی استان داشته‌ایم که یارانه ۵۰۰ میلیون تومانی برای آن‌ها پرداخت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی