تاریخ انتشار : دوشنبه 9 ژوئن 2014 - 23:40
کد خبر : 1342

سفر آقای رئیس و همسر صیغه‌ایش به خارج با هزینه بیت‌المال!/ مرتضوی این روزها کجاست؟/ چرا زنجانی با قوه قضائیه همکاری نمی‌کند؟ +تصاویر

سفر آقای رئیس و همسر صیغه‌ایش به خارج با هزینه بیت‌المال!/ مرتضوی این روزها کجاست؟/ چرا زنجانی با قوه قضائیه همکاری نمی‌کند؟ +تصاویر

به گزارش نسیم دنا  هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبارو گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این  اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این  اخبار تلاش داریم گزیده‌ای از  اخبارسیاسی سال ۹۲ را در

به گزارش نسیم دنا  هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبارو گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این  اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این  اخبار تلاش داریم گزیده‌ای از  اخبارسیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته  خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

نامگذاری بیش از ۸۹۵ هزار ایرانی به نام حضرت علی اکبر(ع)

بیش از ۸۹۵ هزار ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های حضرت علی‌اکبر(ع)، نخستین شهید بنی هاشم در کربلا هستند. از این تعداد، نام “علی‌اکبر” ۳۷۱ هزار بار برای نامگذاری افراد انتخاب شده است. همچنین نام “ابوالحسن” با بیش از ۲۹ هزار بار از فراوانترین القاب ایشان و نام‌های “عادل” در حدود ۶۸ هزار بار و “اسدالله” ۱۲۳ هزار بار از فراوانترین کنیه‌های حضرت علی‌اکبر(ع) است که ایرانیان فرزندان خود را به این نام می‌خوانند.

به گزارش ایرنا، نام “اکبر” نیز از دیگر القابی است که ۳۰۵ هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

خدا این دو دوست را برای انقلاب‌حفظ کند

رهبر انقلاب هنگامی که بر سر بالین حضرت آیت‌الله مهدوی کنی حاضر شدند، حمد شفا قرائت نمودند و فرمودند: به دیگران هم بگویید برای سلامتی ایشان حمد شفا بخوانند.

   

بیلبورد برزیلی‌ها برای بازیکنان ایران

شهروندان شهر Guarulhose با بیلبوردی زیبا ورود تیم ‌ملی فوتبال کشورمان را به برزیل خوش‌آمد گفتند.

عدم همکاری زنجانی با قوه قضاییه/

برخی وابستگی‌ها زنجانی را دلگرم کرده است “امیرعباس سلطانی” عضو کمیته پیگیری از پرونده “بابک زنجانی، درباره آخرین وضعیت پرونده زنجانی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بعد از تعطیلات مجلس، از سه‌شنبه همین هفته مجددا پرونده بابک زنجانی در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

وی در گفتگو با ایسنا،  با بیان اینکه زنجانی در همکاری با قوه قضاییه مقاومت نشان داده است، گفت: زنجانی در معرفی تعدای از نزدیکان و حامیانش مقاومت کرده و همکاری درستی با قوه قضاییه نداشته است و پشت پرده پرونده زنجانی موانع زیادی وجود دارد، حمایت عده‌ای و همچنین یک سری رانت‌های دولتی مانع از همکاری زنجانی با قوه قضایه شده است.

روایتی از میزان تسلط رهبری به جزئیات موسیقی “محمد‌حسین صفار هرندی” وزیر ارشاد پیشین در مصاحبه با فارس، گفت: حضرت آقا شخصیتی هستند که فرهنگ را به خوبی می‌شناسند، یک مرتبه ایشان به یکی از هنرمندان که موسیقی مقامی و اینها کار می‌کرده، گفته‌اند که فکر می‌کنم ساز شما خوب کوک نیست. او می‌گوید نه آقا، سازم را تازه تنظیم کرده‌ام. اما آقا می‌گویند خیر. این هنرمند بعد می‌بیند که بله تنظیم سازش به هم خورده و کوک نبوده است.

سند مظلومیت شیعه در موزه عربستان

به گزارش جام، موزه “حرمین الشریفین” در مکه مکرمه میزبان اشیایی از کعبه و حرم شریف نبوی است. از ستونی که در حمله لشکریان یزید به کعبه ـ سال ۶۵ هجری قمری ـ در آتش سوخته تا عکسی که ثابت می‌کند آنچه وهابیت مدعی است کاملا دروغ بوده و این مدعای دروغ را مستمسکی برای ایجاد تفرقه در دنیای اسلام قرار داده است. وهابیون همواره اعمال یزید را تطهیر کرده و معتقدند که نباید یزید مورد لعن و نفرین قرار گیرد! ستون سوخته کعبه در این موزه بیانگر چیست؟ آیا باز هم باید یزید را تطهیر کرد؟ یزیدی که یکی از جنایات دوران سه ساله حکومتش، دستور حمله به کعبه و آتش زدن خانه خدا است.

 

ستون سوخته شده کعبه در حمله لشکریان یزید در سال ۶۵ هجری قمری

در این موزه عکس دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ائمه ّـ سلام الله علیهم اجمعین ـ مدفون در بقیع صاحب گنبد و بارگاه بودند و هنگامی که وهابیون به قدرت رسیدند، میراث مسلمانان را که تا آن روز  نسل به نسل به مسلمانان رسیده بود، ویران کردند و این خود سندی تاریخی ـ مانند هزاران هزار سند و دلیل عقلی و تاریخی دیگر ـ بر بطلان تفکر ساختگی وهابیت.

 

تصویر موجود در موزه حرمین الشریفین مکه

گفتنی است وهابیت بر این عقیده است که ساختن گنبد و بارگاه برای قبور شرک بوده و زیارت کننده این قبور مشرک است! آنها مدعی‌اند که این عقیده سیره مسلمانان از صدر اسلام می‌باشد حال آنکه تا قبل از تاسیس این فرقه ـ ۱۱۴۳ هجری قمری ـ ، ائمه بقیع سلام الله علیهم اجمعین ـ همانطور که در عکس موجود در موزه حرمین الشریفین وجود دارد ـ دارای گنبد و بارگاه بودند.

تحلیل مفتی اعظم سوریه از رابطه رهبری انقلاب و اسد به گزارش جهان، “علیرضا زاکانی” در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس نوشت: دیروز جمعی از نمایندگان مجلس که توفیق حضور در سوریه در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را داشتند به بازگویی خاطرات و گزارش سفر پرداختند که بیان گوشه‌هایی از آن بسیار درس‌آموز و افتخار آفرین است. یکی از ملاقات‌های هیات اعزامی با مفتی اعظم سوریه که از علمای بزرگ اهل تسنن است، در ۱۴ خرداد صورت گرفته بود.

مفتی اعظم سوریه گفته بود که علت ثبات و موفقیت ایران حضور امام خمینی (ره) و بعد از آن امام خامنه‌ای است، سپس با بیان یکی از اعتقادات برادران اهل تسنن بیان داشته بودند، علت اینکه خلیفه دوم عمر گفته بود که اگر علی علیه‌السلام نبود من هلاک می‌شدم هم این بود که ابوبکر، عمر و عثمان امام نبودند و خلیفه بودند، چون امام به اذن الهی انتخاب می‌شود لذا نیاز به امام علی علیه‌السلام داشتند و در ایران نیز روسای‌جمهور از جمله آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی و در سوریه بشار اسد نیز خلیفه هستند و نیاز به امام دارند لذا حضور امام خامنه‌ای مظهر ثبات و موفقیت است.

نکته جالب دیگر اینکه از نمایندگان مجلس ایران سووال کرده بودند آیا سخنرانی امام خامنه‌ای در سالگرد امام‌خمینی رحمه‌الله علیه را گوش کرده‌اید و در جواب منفی نمایندگان مجلس که بعلت ملاقات‌ها نتوانسته بودند سخنرانی حضرت آقا را در چهارشنبه گذشته گوش نمایند، مفتی اعظم سوریه گفته بود من همیشه سخنرانی‌های ایشان را گوش می‌کنم و به توضیح سخنرانی مقام معظم رهبری در سه دسته نمودن کشورهای جهان و مواضع استکبار و نظام سلطه پرداخته بودند.

دختر علی دایی را تهدید کردند!

به گزارش عصر امروز، در یکی از صفحات اجتماعی که علیه “علی دایی” سرمربی پرسپولیس در فضای مجازی ایجاد شده انواع و اقسام توهین‌ها به سرمربی پرسپولیس را می‌توانید ببینید. گردانندگان این صفحه خواهان کنار رفتن علی دایی از این تیم هستند. البته در این صفحه اجتماعی گردانندگان این صفحه به اضافه چند کاربر اینترنتی، علی دایی را تهدید کرده‌اند در صورتی که بخواهد “دخترش نورا” را به تمرینات پرسپولیس بیاورد به او آسیب می‌رسانند.

این صفحه توهین‌آمیز منتسب به هواداران علی کریمی است که البته به طور قطع علی کریمی از وجود چنین صفحه‌ای بی‌خبر است و هرگز با گردانندگان آن آشنا نیست.

بدرقه جالب وزرا در سفر رئیس‌جمهوری به ترکیه

از سمت چپ، حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، رضا فرجی دانا وزیر علوم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو ( نفر دوم از سمت راست) در مراسم بدرقه رسمی حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری

غبارروبی مسجد مقدس جمکران در آستانه نیمه شعبان

 

تصویر دیده نشده‌ای از آیت‌الله مهدوی کنی

مرتضوی این روزها کجاست؟

شرق در ارتباط با اینکه “سعید مرتضوی” دادستان سابق تهران اکنون در چه موقعیتی قرار رفته است، نوشت: هفته قبل زنگ زدم، گفت: تهران نیستم، یزدم، برای رسیدگی به کارهای حسینیه آمده‌‌ام. “سعید مرتضوی” اصولا در این یکسال اخیر زیاد در مسیر تهران- یزد رفت ‌وآمد می‌کند. او آخرین بار ۱۴ خردادماه در مراسم سالگرد در گذشت امام(ره) دیده شد. دیروز دوباره زنگ زدم، گفت که تهران سرجلسه “دفاع” دانشجو‌ هستم. این درحالی است که ترم قبل را مرخصی گرفته ‌بود. دادستان سابق تهران که با حکم دادگاه انتظامی قضات در اول شهریور ۱۳۸۹ به همراه دو مقام قضایی دیگر از سمت خود تعلیق شد در حال حاضر در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تدریس می‌کند.

یکسالی از پایان دادگاه جنجالی کهریزک می‌گذرد. در این مدت پرونده‌های دیگری هم علیه او گشوده شده. می‌خواهم از خودش جویا شوم که به نتیجه نمی‌رسم. با این حال اخبار رسیده حاکی از این است که پرونده‌های قضایی “سعید مرتضوی” تجمیع شده ‌است. دریک تقسیم‌بندی موضوعی می‌توان گفت که او چهار پرونده گشوده دارد اما به لحاظ تعداد پرونده‌های بازشده از سوی شاکیان براساس اطلاعات موجود، شش پرونده در دستگاه قضایی دارد؛ پرونده کهریزک، شاکیان پالیزدار، ماجرای فیلم مجلس و در نهایت تامین‌اجتماعی. در پرونده تامین‌اجتماعی تاکنون سه شکایت علیه مرتضوی مطرح شده. سه وکیل تحت عنوان شاکی خصوصی، تعدادی از کارگران تحت پوشش تامین‌اجتماعی و درنهایت شکایتی که بر مبنای گزارش کمیته تحقیق وتفخص مجلس مطرح شده‌است.

بانوی اول مصر کیست؟

مراسم ادای سوگند “عبدالفتاح السیسی” رییس‌جمهور منتخب مصر روز یکشنبه در دادگاه قانون اساسی این کشور برگزار شد. در این مراسم برای نخستین بار تصویری از خانواده رییس‌جمهور جدید مصر در رسانه‌ها منتشر شد. خانم “انتصار” همسر عبدالفتاح السیسی، مصطفی، محمود، حسن و دخترانش “واحده” و “آیه” دو دختر وی نیز در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش مشرق، خانواده عبدالفتاح السیسی و بخصوص خانم انتصار اکنون که باید برای نقل مکان به کاخ ریاست جمهوری مصر آماده شوند، کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. مصطفی در هیئت نظارت اداری مشغول به فعالیت است. محمود در بخش فناوری اطلاعات جنگ کار می‌کند. حسن سومین پسر السیسی نیز در یکی از شرکت‌های نفت شاغل است. آیه تنها دختر رییس جمهور مصر نیز دانشجوی دانشکده نیروی دریایی مصر است.

۱۰ پیراهن برتر تیم‌های فوتبال در جام‌جهانی ۲۰۱۴ ۱۰

پیراهن برتر تیم‌های فوتبال در جام‌جهانی برزیل مشخص شدند. در این میان کمپانی‌های “نایک” و “آدیداس” رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر در این مسابقات خواهند داشت و کمپانی “پوما” تنها یک نماینده در میان ۱۰ پیراهن برتر جام‌جهانی دارد. بر این اساس پیراهن تیم ملی آلمان که محصول شرکت آدیداس است به عنوان برترین پیراهن در میان ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی انتخاب شده است.

به گزارش فارس، “آرژانتین” حریف ایران در جام‌جهانی برزیل دومین تیمی است که برترین پیراهن که آن هم محصول شرکت آدیداس است را خواهد پوشید. از میان ۱۰ پیراهن برتر جام، ۵ پیراهن محصول شرکت آدیداس، ۴ پیراهن محصول نایک و یک پیراهن محصول پوما خواهد بود. ۱۰  پیراهن برتر جام‌جهانی به این شرح است: ۱۰- استرالیا، نایک/۹-  ژاپن، آدیداس/۸- ایتالیا، پوما/۷-  مکزیک، آدیداس/۶-  پرتغال، نایک/۵-  هلند، نایک/ ۴- اسپانیا، آدیداس/۳-  فرانسه، نایک/۲-  آرژانتین، آدیداس/  ۱-  آلمان، آدیداس

در آستانه بی‌آبرویی! ورود گردشگران خارجی به ایران براساس اعلام رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲۴۰ درصد رشد داشته، آن هم فقط در ۴۵ روز نخست سال‌، آژانس‌های گردشگری ایران در عین حال که این رشد را تأیید می‌کنند، اما نسبت به ظرفیت و کیفیت زیرساخت‌ها هشدار جدی می‌دهند، چراکه به اعتقاد آن‌ها، کشور در آستانه‌ی یک بی‌آبرویی قرار گرفته است! “افشین عزیزی” عضو جامعه‌ تورگردانان ایران درباره وضعیت موجود به ایسنا، گفت: به‌شدت با مشکل زیرساخت مواجهیم و تا این مشکل حل نشود، نباید اجازه دهیم گردشگران به‌شکل لجام‌گسیخته‌ای به کشور وارد شوند، چون در این صورت فقط آبروی مملکت می‌رود.

وی با اشاره به کیفیت پایین خدمات، بخصوص در هتل‌ها‌، گفت: ما به کشورهای دیگر رفته‌ایم و می‌دانیم استاندارد هتل، آن هم در هتل‌های چهار و پنج ستاره چیست، ستاره هتل‌ها معمولا براساس یکسری استاندارد و امکانات تعیین می‌شود؛ اما به‌جز این، یک ویژگی در نظام هتلداری جهان، عمومیت دارد که رعایت نظافت است. متأسفانه ۶۰ درصد عکس‌هایی که گردشگران و آژانس‌های خارجی به نشانه تذکر و اعتراض برای ما می‌فرستند، به بهداشت داخل اتاق‌ها و بخصوص سرویس‌های بهداشتی هتل‌ها مربوط است و آنها درخواست غرامت می‌کنند و ما نیز حداقل هفته‌ای به یک گروه گردشگری غرامت می‌پردازیم.

نفرت باراک اوباما و نتانیاهو از یکدیگر

به گزارش جام، روزنامه “هاآرتص” نوشت: “دنیل کورتزر” سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی گفته است که وضعیت روابط “باراک اوباما” و “نتانیاهو” اکنون به شکلی است که هیچ‌کدام به دیگری اعتماد ندارد و از هم دیگر نفرت دارند. نتانیاهو برای این‌که نفرت خود را از باراک اوباما نشان دهد به سمت حزب جمهوری‌خواه تمایل زیادی نشان می‌دهد و سعی می‌کند از کاخ سفید فاصله بگیرد.

وی در پایان گفت: تاکنون روابط روسای دو کشور در طول تاریخ به این بدی نبوده است و یکی از دلایل آن دخالت زیاد نتانیاهو در سیاست‌های داخلی آمریکا است.

سفر آقای رئیس با همسر صیغه‌ای به خارج با هزینه بیت‌المال!

به گزارش دانا، رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی‌های انفرادی در برخی سفرهای خارج از کشور به خصوص سفرهای اروپایی یک زن را همراه خود از ایران می‌برده است. این زن که ظاهرا همسر صیغه‌ای جناب رئیس بوده در برخی سفرها با هزینه فدراسیون اعزام می‌شده است آن هم در حالیکه اصلا نباید در آن کاروان اعزامی حاضر باشد. در آخرین سفری که برای خانم “ن” درخواست ویزای اروپا شد، سرمربی تیم نسبت به این اتفاق اعتراض کرد و واکنش نشان داد! اما ظاهرا اعتراض سرمربی به جایی نرسید. سرمربی این تیم گفت که چرا باید نام یک خانم در فهرست ورزشکاران مردی باشد که قرار است به یکی از کشورهای خارجی بروند!؟

شنیدیم در یکی از جلسه‌های خصوصی که مسئولان ورزشی با برخی از خبرنگاران این رشته ورزشی داشته آنها این مسئله را به رئیس ارشد اطلاع می‌دهند و رئیس نیز از شنیدن این سخنان حیرت‌زده می‌شود. گفته می‌شود بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی این رئیس فدراسیون به احتمال زیاد برکنار خواهد شد، البته به دلیل احتمال زیاد مدال‌آوری این رشته در حال حاضر مسئولان ورزشی قصد ندارند که تغییری در ریاست این فدراسیون پرحاشیه ایجاد کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی