تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آگوست 2019 - 0:45
کد خبر : 13184

افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت/ دست منتقد منصف را می بوسم /برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و پرهیز از ناامید کردن مردم

افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت/ دست منتقد منصف را می بوسم /برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و پرهیز از ناامید کردن مردم

حسین کلانتری از افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در این استان خبر داد و گفت: ۲۵۳ مورد از این طرح ها افتتاحی و ۳۷ مورد نیز کلنگ زنی خواهد شد.

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت حمایت، تقویت و برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و استعدادها در سطح کلان و استان از سوی رسانه ها، نخبگان و افراد دارای تریبون به ویژه در هفته دولت و پرهیز از سیاه نمایی و ناامید کردن مردم تاکید کرد و گفت: البته این به معنای نادیده گرفتن ایرادها و ضعف ها در بدنه دولت و حوزه اجرایی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حسین کلانتری در نشست خبری با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر و هفته دولت  به تبیین برخی الزام ها و شاخص های ضروری در شرایط کنونی کشور، گفت: دولت دوازدهم امروز در سخت ترین ، پیچیده ترین و حساس ترین دوران تاریخ جمهوری اسلامی قرار گرفته و باید به جای نیش زدن ، تخریب و یا خرده گیری ها؛ انسجام، امید و نشاط را به جامعه و مردم تزریق کرد.

اظهار داشت: کشور امروز در بدترین و سخت ترین شرایط و دشمنی ها از سوی استکبار جهانی مواجه شده و البته دولت دوازدهم نیز سرافرازانه ، مقتدر و با عزت در حال عبور از این گردنه دشوار است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: دولت در چنین شرایط سختی کارها و دستاوردهای بزرگی در حوزه های گوناگون داشته که مجموعه مدیران در بخش های مختلف در این هفته باید با قاطعیت ، شفافیت و البته بدون لکنت زبان نیز به بیان بخشی از این دستاوردها بپردازند که خروجی آن نیز تقویت امید و دلبستگی بیشتر مردم به نظام خواهد بود.

حسین کلانتری بر ضرورت حمایت، تقویت و برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و استعدادها در سطح کلان و این استان از سوی رسانه ها، نخبگان و افراد دارای تریبون به ویژه در هفته دولت و پرهیز از سیاه نمایی و ناامید کردن مردم تاکید کرد و گفت: البته این به معنای نادیده گرفتن ایرادها و ضعف ها در بدنه دولت و حوزه اجرایی نیست.

نقش تعیین کننده رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد،  نقش ممتاز و تعیین کننده رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی را یادآور شد و گفت: به نظر می رسد نقاط ضعف و کمبودها بیش از ظرفیت ها و نقاط مثبت در کهگیلویه و بویراحمد برجسته سازی می شود.

کلانتری تاکید کرد: یکی از ظرفیت های انحصاری و محور توسعه این استان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که یکی از راه های تقویت آن برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و استعدادهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی در این حوزه است.

وی از اصحاب رسانه خواست از اختلافات و حاشیه سازی ها خود داری کرده و زمینه ایجاد همدی و وحدت را در استان بیش از بیش فراهم کنند.

کلانتری گفت: رسانه نور چشمی نداریم و برخی نیز که اخبار نامربوط و خلاف واقع را منتشر می کنند به اشتباه خود پی خواهند برد.

دست منتقد منصف را می بوسم

وی با بیان اینکه دست منتقد منصف را می بوسم،گفت: از رسانه ها درخواست می کنم با نقد منصفانه مسئولان و دولت را برطرف کردن مشکلات در استان یاری کنند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: احداث مجتمع شرکت نفت در پارک جنگلی یاسوج فرصتی بود که به راحتی از دست رفت و به جای یاسوج در منطقه محمود اباد شمال این پروژه سرمایه گذاری و اجرایی می شود.

کلانتری ابراز داشت: اجرای این پروژه در شهر یاسوج می توانست سالانه اشتغالزایی زیادی را با خود به همراه داشته باشد که نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

دامن زدن بیش از حد به مسایل سیاسی و منطقه ای مانع جدی فرا روی توسعه

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی موانع توسعه این استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ایرادها و مانع جدی فرا روی توسعه کهگیلویه و بویراحمد دامن زدن بیش از حد به مسایل سیاسی، جناحی و یا منطقه ای است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دیگر موانع جدی فرا روی توسعه این استان خودزنی ها، بزرگنمایی مشکلات و البته زدن برچسب های امنیتی یا سیاسی بر روی برخی موضوعات و یا مشکلات ریز است که رسانه ها می توانند نقش موثری در تغییر این رویکردهای منفی داشته باشند.

افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در این استان خبر داد و گفت: ۲۵۳ مورد از این طرح ها افتتاحی و ۳۷ مورد نیز کلنگ زنی خواهد شد.

کلانتری اظهار داشت: ۳۱ مورد از طرح های قابل افتتاح در هفته دولت امسال اقتصادی و مابقی نیز عمرانی در حوزه های مختلف راه، بهداشت ، ورزش، آب ، گاز رسانی ، برق رسانی و خدمات خواهد بود.

کلانتری همچنین مجموعه اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای طرح های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال را افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغالزایی این تعداد طرح اعم از عمرانی و اقتصادی را نیز حدود سه هزار نفر عنوان کرد.

کلانتری با تاکید بر اینکه اولویت اساسی در اجرای طرح های عمرانی با طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است، گفت: هم اینک بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ طرح عمرانی نیمه تمام در این استان در حال اجراست که بخش عمده ای از آنها انباشت و طرح های راکد و نیمه تمام از سال ها و حتی دولت های گذشته است.

وی همچنین طرح ملی پاتاوه – دهدشت و بیش از ۱۰۰ طرح مهم راهسازی، پتروشیمی های دهدشت و گچساران، طرح های آبرسانی به شهرهای دهدشت سوق ، لنده و لیکک از سد کوثر، طرح چهارخطه کردن ۲۰ کیلومتر ورودی شهرهای استان و سد تنگ سرخ را از جمله طرح های مهم و دارای اولویت و شتاب بخشی در استان دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح ها تحول بزرگی در زمینه ایجاد زیرساخت ها در استان ایجاد خواهد شد.

تمهیدات لازم برای ساماندهی بازار استان

استاندار ، در خصوص برخورد با کم کاری‌ها به خصوص در حوزه بازار و در راستای رفع مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده است اظهار کرد: تمام تصمیماتی که می‌گیریم اول از همه بر اساس رای‌گیری و خرد جمعی است و دیدید که در شورای برنامه‌ریزی استان برای اولین بار تصمیمات و مصوبات بر اساس رای‌گیری صورت گرفت.

استاندار ادامه داد: در قضیه بازار هم بدون جنجال به دنبال راهکار هستیم و یک فرصت یک ماهه داده‌ایم تا تغییر را مشاهده کنیم هر چند که تغییرات یک شبه صورت نمی‌گیرد اما وضعیت را به سطحی خواهیم رساند که مردم راضی باشند.

وی به نمونه‌ای از تذکرات به دستگاه‌ها که منجر به رفع مشکلات شده اشاره کرد و گفت: وقتی که من آمدم و شروع به کار کردیم در ۲۶ خردادماه امسال اسناد خزانه‌ای که برای استان در نظر گرفته بودند ۳۴۰ میلیارد تومان بود که ۱۵ ماه هم فرصت جذب آن بود اما در همان مدت تنها ۱۱۰ میلیارد تومان آن جذب شده بود!.

استاندار گفت: اما یک تایم یک ماهه برای مدیران گذاشتیم و خیلی صادقانه به آن‌ها گفتیم که این پول نباید برگشت بخورد و برنامه‌ریزی کردیم و وضعیت چنان شد که توانستیم در یک ماه همه را جذب کنیم و این یک ماه به اندازه دو برابر آن ۱۵ ماه اقدام شد.

وی با بیان این که به دنبال برخورد با مدیران نیستیم اما باید تغییرات در بازار و سایر امور محسوس باشد خاطرنشان کرد: این به شرطی است که مردم رضایت پیدا کنند و در بازار تغییر ایجاد شود و لبخند رضایت بر لب مردم بنشیند.

نگذارید فضای استان انتخاباتی شود

استاندار با بیان این که در آستانه انتخابات قرار داریم و چند ماه دیگر زمان هست افزود: بگذارید کار کنیم و فضا را انتخاباتی نکنید چون فرصت کار از ما گرفته می شود.

کلانتری بیان کرد: بدانید انتخابات را به همراه معاون سیاسی و امنیتی در سلامت و امنیت کامل و بدون طرفداری از جناح سیاسی خاصی برگزار می‌کنیم و حافظ رای مردم در صندوق‌ های رای هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی