تاریخ انتشار : شنبه 7 ژوئن 2014 - 22:59
کد خبر : 1296

نخستین مدیرکل زن در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

نخستین مدیرکل زن در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

زینب قربانی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه زنان در عرصه‌های مدیریتی توانایی و شایستگی‌های زیادی دارند، اظهار داشت: با همکاری همکاران کتابخانه‌ی، مسئولان کشوری و استانی و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید وظایفم را بر اساس قانون انجام خواهم داد.

 نسیم دنا :آیین معرفی  سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد  با حضور جمعی از مسئولان استانی و معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یاسوج برگزار شد.

این مراسم بدون حضور “نادر حسینی” مدیرکل و “محمود شفیعی” سرپرست سابق این نهاد در استان برگزار شد وزینب قربانی به عنوان اولین مدیر دولت یازدهم به سمت نهاد کتابخانه های عمومی استان معرفی شد.

یک متر و ۷۶ سانتی‌متر متوسط فضای کتابخانه ای در کشور

معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این آیین با تشریح انتصاب این مدیر زن گفت: امیدوارم با عملکرد خوبشان فرصت مدیریت را برای سایر خانم‌ها فراهم کند.

جلال شمس افزود: مدیرکل این نهاد مربوط به طایفه و یا قوم خاصی نیست و برای همه کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در دولت جدید کیفیت زندگی کتابداران را بیشتر از هر چیز مدنظر دارد.

شمس در ادامه با بیان اینکه برای ارزیابی شاخص‌های چهارگانه مطالعه، عضو، امانت، فضا و کتاب را مدنظر قرار می‌دهیم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌هایی رشد خوبی داشته ولی باید برای رسیدن به حد نصاب کشوری در چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ تلاش بیشتری شود.

معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متوسط کشوری در زمینه فضای کتابخانه ای را  یک متر و ۷۶ سانتی‌متر عنوان کرد و بیان داشت: باید در چشم‌انداز ۱۴۰۴ به هشت متر برسد که یزد به این میزان رسیده ولی با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد از متوسط کشوری بالاتر بوده و اکنون به دو متر و هشت دهم سانتی‌متر رسیده اما تا رسیدن به چشم‌انداز فاصله زیادی دارد.

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور و به تبع آن در این استان نیازمند توسعه بیشتری است.

فتاح محمدی افزود: اگر ضرورت و اهمیت استفاده از افکار و اندیشه های دیگران را در افزایش معلومات خود بدانیم قطعا متوجه اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی خواهیم شد.

محمدی بیان کرد: با مدیریت جدیدی که در استان در حال شکل گیری است و نیروهای توانمندی که در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد می تواند استان را در سطح کشور به جایگاه خود رساند و بستر را برای افزایش و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم کرد.

زنان در عرصه‌های مدیریتی توانایی زیادی دارند

سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی استان هم در این مراسم گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای گسترس و رشد کتابداری و کتابخوانی استفاده خواهم کرد.

زینب قربانی خلف آباد با تشکر از استاندار و مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در باب گسترش و مشکلات کتاب سخن گفتن “زیره به کرمان بردن” است، بنده هم یک کتابدار و آشنا به مسائل کتابخانه‌ای هستم و کارنامه‌ها در خصوص عملکردها سخن خواهند گفت.

قربانی با بیان اینکه زنان در عرصه‌های مدیریتی توانایی و شایستگی‌های زیادی دارند، اظهار داشت: با همکاری همکاران کتابخانه‌ی، مسئولان کشوری و استانی و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید وظایفم را بر اساس قانون انجام خواهم داد.

وی تصریح‌کرد: برای انجام وظایف فقط یک کلمه نیاز داریم و آن قانون است، چرا که قانون حلال مشکلات و فصل الخطاب خواهد بود.

قربانی تاکید کرد: تلاش خواهم کرد تا با استفاده از ظرفیت های قانونی، جلب مشارکت های مردمی و خیرین همکاری انجمن های علمی و دستگاههای فرهنگی و با همکاری رسانه های استان و مسئولان استانی و شهرستانی به اهداف کتابخانه های عمومی در استان دست یابم.

گفتنی است  در پایان این مراسم “زینب قربانی” به عنوان سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد کار خود را آغاز کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی