تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 جولای 2019 - 0:49
کد خبر : 12877

استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد شروع می شود

استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد شروع می شود

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، لطف الله مسعودی با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی که به تدریج در کل کشور اجرایی می شود گفت: این روش از قاچاق سوخت و سوء استفاده از کارت های سوخت جلوگیری می کند.

آفتاب دنا : مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد مرحله اول استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد شروع می شود

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، لطف الله مسعودی درباره جزئیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی توضیحاتی را ارائه و با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی که به تدریج در کل کشور اجرایی می شود ،گفت این روش از قاچاق سوخت و سوء استفاده از کارت های سوخت جلوگیری می کند.

وی گفت : کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق (دولت همراه)کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند اسامی تمامی آنها برای صدور کارت سوخت اعلام شده است و به زودی کارت سوخت به درب منازل ارسال می شود.

مسعودی با اشاره به اینکه بنزین هم خودش قاچاق می شود و هم می تواند در مناطق مرزی خدمت لجستیک قاچاق دیگر کالاها قرار بگیرد،در خصوص اهداف استفاده از کارت سوخت گفت : هدف اصلی استفاده از کارت سوخت جلوگیری از قاچاق سوخت و نیز سوء استفاده از کارت های سوخته شخصی است و جلوگیری از قاچاق سوخت خود به خود باعث کاهش مصرف سوخت و هدر رفت منابع ملی می شود.

وی در خصوص مسائل احتمالی اجرای این طرح گفت : در ابتدای اجرای این طرح ، امکان عرضه سوخت با کارت جایگاهدار برای کسانی که هنوز کارت سوخت ثبت نام نکرده اند یا کارت سوخت را همراه خود ندارند وجود دارد اما با اعمال محدودیت در کمیت بنزنین ، بطوری که برای مثال به جای ۶۰ لیتر ،۳۰ لیتر سوخت به راننده عرضه می شود و به مرور این محدودیت بیشتر می شود تا اینکه همه کارت سوختشان را تهیه یا فعال و از آن استفاده کنند.

مسعودی با اشاره به اینکه رمز اولیه کارت های سوخت ۴ رقم شماره ملی فرد صاحب کارت است تصریح کرد : اگر کسی رمز کارت سوخت را فراموش کرده است ، می تواند با مراجعه به ادارات شهرستان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی راهنمایی های لازم را برای دریافت رمز گشایی کارت سوخت دریافت کنند و شهروندانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده اند، می توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ با در دست داشتن مدارک ، برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت ، آمار مختلفی را درباره میزان مصرف باتوجه به نوع و کلاس خودروها اختیار ما قرار می دهد، افزود: جلوگیری از قاچاق سوخت خود به خود کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی