تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 جولای 2019 - 7:22
کد خبر : 12655

رونق انجمن های ادبی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

رونق انجمن های ادبی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا : فعالیت مستمر انجمن های ادبی در حوره هنری کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری کارگاه های آموزشی و ارایه خدمات در حوزه فرهنگ و ادب به علاقه مندان و همچنین تولید و چاپ آثار ادبی تنها بخشی از اقداماتی است که از سوی واحد آفرینش های ادبی این نهاد انجام مشود

آفتاب دنا : فعالیت مستمر انجمن های ادبی در حوره هنری کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری کارگاه های آموزشی و ارایه خدمات در حوزه فرهنگ و ادب  به علاقه مندان  و همچنین تولید و چاپ آثار ادبی  تنها بخشی از اقداماتی است که از سوی واحد آفرینش های ادبی این نهاد انجام مشود  به همین خاطر خبرنگارآفتاب دنا گفت و گویی را با حمیدحسینیان مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد انجام داده ایم که در زیر می خوانید.

ضمن معرفی تاکنون چه فعالیت هایی در حوزه شعر و داستان داشته اید؟

حمید حسینیان هستم. متولد خرداد سال ۱۳۶۷٫ از سال ۱۳۹۶ مسئولیت واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان را برعهده گرفتم. در زمینه ی شعر و ادبیات پایداری فعالیت می کنم. تاکنون چند مجموعه شعر با موضوعات آیینی و دفاع مقدس چاپ کرده ام و یک اثر نیز در حوزه ی ادبیات پایداری با عنوان « در مسیر بهشت، زندگینامه ی شهدای عشایر استان». دو مجموعه شعر نیز در زمینه ی دفاع مقدس و آیینی با عنوانهای  «زاویه ی دید» و  «سرنوشت» آماده ی چاپ دارم. فعالیت ادبی ام را از انجمن های حوزه هنری و ارشاد شروع کردم. مدتی نیز مسئولیت انجمن شعر را بر عهده داشتم. در جشنواره های مختلفی شرکت کرده و برگزیده شدم از جمله شب شعر کشوری عاشورایی، جشنواره منطقه ای مشک تشنه و… در زمینه ی کتاب و کتاب خوانی نیز فعالیت می کنم.

کارکرد واحد افرینش های ادبی در حوزه هنری چیست؟

۱_واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری در زمینه ی شعر و داستان فعالیت های گوناگونی را انجام می دهد. برگزاری جشنواره، کارگاه آموزشی، نشست های هفتگی شعر و داستان و چاپ کتاب از این فعالیت ها هستند. این فعالیت ها در شهرستان های مختلف استان و با استفاده از ظرفیت های بومی و همچنین استادان کشوری انجام می گیرد.

چه آثاری تاکنون در واحد افرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد چاپ و منتشر شده است؟

۲_در زمینه ی شعر و داستان تولیدات خوب و قابل قبولی داشته ایم که اغلب آنها در زمینه ی شعر بومی و فارسی هستند. از سال ۹۶ تاکنون ۸ مجموعه ی شعر بومی و فارسی از شاعران استان با عنوانهای  «زیر چتر افتو»،  «بر کاکل ماه»،  «هفتاد و دو حرف با هفتاد و دو تن»،  «لابه لای کلمات»،  «آن روز که برگ آخرش رو بشود»،  «زمند»،  «آیاتای» و  «کله پاچه ی عروسی» به چاپ رسیده است. در زمینه ی داستان نیز حدود ۲۰ داستان کوتاه تک اثر تولید شده که ۵ اثر مجوز چاپ گرفته اند. در سال ۱۳۹۸ نیز یک مجموعه شعر آیینی آماده برای چاپ داریم با عنوان  «ای مهربانتر از گل» که در تیر ماه سال جاری به چاپ می رسد.

مهمترین مشکلات حوزه شعر و داستان کدام است؟

به طور کلی از مهمترین مشکلات در زمینه ی شعر و داستان، رکود انجمن های ادبی است که خود علتهای زیادی دارد از جمله مهاجرت استعدادهای برتر استان، کمبود استادان برتر  و باتجربه برای آموزش، ضعف در مطالعه، هدفمند نبودن انجمنها، جشنواره زدگی در میان شاعران و نویسندگان با این وجود اما در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد انجمن ها به صورت فعال و مستمر کار خود را انجام می دهند.

میزان استقبال از کلاس ها و نشست های شعر و داستان در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟

استقبال از انجمنهای شعر و داستان واحد آفرینشهای ادبی خوب بوده و هست. این نشستها سه شنبه و چهارشنبه ی هر هفته و مداوم برگزار می شوند. شاید بتوان گفت تنها انجمن هایی هستند که در سطح شهر یاسوج بدون وقفه به فعالیت های خود ادامه می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی