تاریخ انتشار : دوشنبه 2 ژوئن 2014 - 22:40
کد خبر : 1261

موفقیت خبرنگار خبرگزاری مهر در جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما

موفقیت خبرنگار خبرگزاری مهر در جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما

نسیم دنا// خبرنگار خبرگزاری مهر با کسب دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند، در هجدهمین جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیمای کشور درخشید. شریف اسلامی” نماینده خبرگزاری مهر در کهگیلویه و بویراحمد دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه را برای فیلم مستند “آخر شاهنامه” کسب کرد. فیلم مستند “آخر شاهنامه” از تولیدات فاخر

نسیم دنا// خبرنگار خبرگزاری مهر با کسب دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند، در هجدهمین جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیمای کشور درخشید.

IMG09563629 شریف اسلامی” نماینده خبرگزاری مهر در کهگیلویه و بویراحمد دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه را برای فیلم مستند “آخر شاهنامه” کسب کرد.

فیلم مستند “آخر شاهنامه” از تولیدات فاخر صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد است که با موضوعی آیینی و دینی تولید شده و به زوال آیین کهن شاهنامه خوانی در عشایر کهگیلویه و بویراحمد و همچنین هویت گریزی جامعه می پردازد.

در این فیلم زندگی “ملا علی سینا اقبال فر” و چند تن دیگر از شاهنامه خوانان کهنسال کهگیلویه و بویراحمد به تصویر کشیده شده است.

این فیلم مستند داستانی، تندیس برترین فیلم مستند چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان را از آن خود کرده و جایزه تقدیر ویژه بهترین فیلم مستند دینی و آیینی را از ششمین جشنواره فیلم مستند ایران، “سینما حقیقت” کسب کرد.

“آخر شاهنامه” همچنین جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند را از اولین جشنواره فیلم بام ایران کسب کرد و در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور داشت.

عوامل این فیلم عبارت اند از: تهیه کننده، تحقیق، پژوهش و کارگردانی: شریف اسلامی، ناظر کیفی: همایون امامی، تصویربردار: سید محمد موسوی، تدوین و صداگذاری: عباس موسوی اعظم، صدابردار و مشاور کارگردان: وحید یگانه، مدیرتولید: صدیقه امیدی.

در جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما که از ششم تا هشتم خردادماه در تبریز برگزار شد، آثار تولیدی چهار سال اخیر مراکز استانی در بخشهای سیما، صدا، خبر، پژوهش و موسیقی مورد داوری قرار گرفت.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی