تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 می 2019 - 18:34
کد خبر : 12389

پیشگیری ،کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی مددجویان مهمترین اولویت سازمان بهزیستی

پیشگیری ،کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی مددجویان مهمترین اولویت سازمان بهزیستی

آفتاب دنا :مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان بهزیستی در حمایت از اقشار ضعیف جامعه گام های بلندی برداشته ، توانمندسازی معلولان و مددجویان، پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت ها این سازمان برای خدمت به جامعه هدف است. آیت افشار مهر با بیان اینکه بهزیستی به معنای ارتقای کیفیت زندگی و

آفتاب دنا :مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان بهزیستی در حمایت از اقشار ضعیف جامعه گام های بلندی برداشته ، توانمندسازی معلولان و مددجویان، پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت ها این سازمان برای خدمت به جامعه هدف است.

آیت افشار مهر با بیان اینکه بهزیستی به معنای ارتقای کیفیت زندگی و استفاده بهینه از ایام عمر وکیفیت بخشیدن به انجام تکالیفی است که فرد در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی عهده دار است اظهار داشت: بهزیستی از سازمان های موفق حمایتی است که خدمات ارزنده ای به افراد تحت پوشش و جامعه هدف ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: بهزیستی به دو نوع فعالیت عام و خاص در جامعه می‌پردازد که فعالیت‌های خاص برای جامعه هدف و خدمات عام در قالب فعالیت‌های مشاوره و آموزشی برای کل جامعه ارائه می‌شود.

وی پیشگیری را از جمله خدمات عام این سازمان برای کل جامعه عنوان کرد و افزود: این امر مربوط مخاطب جامعه هدف نبوده و همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: :توانمند سازی معلولان و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی مهمترین هدفی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از  ۱۱ هزار نفر توسط بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی استان  کهگیلویه وبویراحمد ،پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر اولویتهای کاری دانست وگفت: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۸۱ نفر  در ۴۶ مرکز مشاوره خدمات روانشناختی ومشاوره ای تحت نظارت سازمان بهزیستی استان  دریافت کرده‌اند.

افشارمهر با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان بهزیستی دراستان اظهارداشت: دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه، پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی به متقاضیان این بخش فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان   افزود: این دفتر با انجام خدمات مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان خط ۱۴۸۰ و خدمات مشاوره حضوری به مراجعه کنندگان مرکز مشاوره در بخش دولتی و غیر دولتی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: مرکز مشاوره حضوری مراکزی هستند که در زمینۀ مشاوره خانواده – کودک، مباحث تحصیلی و درمان اختلالات روانی با حضور روان‌شناسان و مشاوران خانواده فعال بوده و مشکلات مراجعین طی یک یا چندین جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خط تلفنی ۱۴۸۰آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینۀ مسائل روانشناختی

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ارائه خدمات مشاوره تلفنی عنوان کرد: تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ راه ارتباط میان مشاور و تماس گیرنده است که با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت کاری صبح و عصر در زمینۀ مسائل خانوادگی و تربیت کودک و سایر مسایل روان‌شناختی فعال می‌باشد و این خط به صورت استانی پاسخگوی تماس متقاضیان است.

افشارمهر با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی همه مردم را تحت پوشش قرار داده‌ایم، تصریح کرد: فعالیت‌های توانمندسازی ویژه جامعه هدف برای افرادی که به نوعی دچار مشکل هستند ارائه می‌شود تا بتوانیم به نوعی این افراد را از نظر مالی و مسکن به استقلال برسانیم.

رفع موانع توانمندسازی جامعه هدف جهت توسعه اشتغال مددجویان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه ضمن اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید  توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: تلاش داریم تا در حوزه اشتغال مددجویان مدل‌های مناسبی را طراحی کنیم، تا به اشتغال پایدار کمک کند و نیز با تقویت حوزه مسکن اندکی از هزینه‌های مددجویان را کاهش دهیم و در حوزه توانمندسازی این افراد گام برداریم.

افشار مهر رونق تولید را سبب بهبود مسیر ارتقای کرامت انسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی  دانست وگف: رفع موانع توانمندسازی جامعه هدف و برنامه ریزی جهت توسعه اشتغال مددجویان  از برنامه های کلیدی سازمان بهزیستی است که در دستور کار قرار دارد.

۱۷۲ خانوار دو معلولی در استان  صاحب مسکن شدند

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به خدمات این سازمان در بخش مسکن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در یکسال اخیر ۱۲۴ خانوار روستایی  و ۴۸ خانوار شهری دو معلولی صاحب مسکن شدند.

افشار مهر از تعمیر مسکن برای خانواده‌های دو معلولی نیز خبر داد و گفت: مسکن ۳۹ خانوار در روستا و ۶۱ خانوار در شهر تعمیر شد.

وی اقدام بهزیستی در پرداخت کمک هزینه احداث مسکن را رضایت‌بخش دانست و عنوان کرد: تعداد ۵۹۰ خانوار کمک هزینه مسکن به ارزش ۱۷ میلیارد ریال دریافت کردند که این خدمات به خانوارهای عادی تحت پوشش پرداخت شده است.

ارائه خدمات به بیش از هزار نفر از طریق خط اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد  اقدامات سال گذشته بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: دفتر آسیب‌‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی یکی از دفاتر مهم بهزیستی است که در طرح مداخله بحران به ۷۷۱ نفر خدمات طرح کرده، همچنین به ۷۵۴ نفر خدمات سیار اجتماعی ارائه شد.

آیت افشارمهر بیان کرد: یک هزار و ۱۲۴ نفر از طریق خط اورژانس اجتماعی از خدمات بهره‌مند شدند و ۹۶۵ نفر از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی خدمت دریافت کردند.

وی با اشاره به اقدامات دفتر اورژانس اجتماعی در راستای کاهش پدیده طلاق  گفت: ۷۷۷ نفر مشاوره برای کاهش پدیده طلاق دریافت کردند، ضمن اینکه ۲۷۲ نفر از کودکان کار خدمات ارائه شد.

این مسوول با اشاره به افتتاح پایگاه‌های اجتماعی شهرک امام حسین(ع) و مرکز ندای مهر ویژه دختران گفت: یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در قالب پایگاه‌های خدمات اجتماعی پرداخت شد.

فعالیت ۳۲۰ مهد کودک در مناطق شهری و روستایی استان

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت ۳۲۰ مهد کودک در مناطق شهری و روستایی استان گفت: ۱۵ هزار و ۲۶۹ کودک توسط ۷۵۰ مربی از خدمات مهد کودک استفاده می‌کنند.

افشار مهر گفت: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در سیل اخیر در کنار هموطنانمان بود و در همین راستا با تهیه اقلام مورد نیاز به مبلغ ۵۰۰ میلیون و ارسال آن به اهواز به سیل‌زدگان کمک کرد.

طرح غربالگری بینایی برای بیش از ۴هزارکودک دراستان

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات معاونت توسعه پیشگیری افزود: ۴ هزار نفر بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال غربالگری ژنتیک شدند، ۱۴ هزار و ۹۱۲ نوزاد غربالگری شنوایی شدند ‌و ۴ هزار و ۱۰۰ کودک در طرح غربالگری بینایی کودکان شرکت کردند.

وی عنوان کرد: ۷ هزار نفر قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک شدند و ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر اقدامات لازم برای جلوگیری از معلولیت در مدارس و ۲۵۰۰ نفر اقدامات پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی را فرا گرفتند.

این مسوول با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۰۰ نفر پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، دانشگاهی،صنعتی و سازمانی و مهد کودک‌ها شدند، افزود: ۳۰۰ نفر در رابطه با آماده‌سازی شغلی و توانمندسازی معتادین بهبود یافته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

افشارمهر عنوان کرد: یک هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و دنا در طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان حضور یافتند و ۳۰ نفر عضو گردهمایی همیار سلامت اجتماعی در گچساران و کهگیلویه شدند.

`در دیداری که مدیرکل بهزیستی  درسال جاری با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشت علی‌محمد احمدی رضایت خود را از اقدامات آیت‌ افشار مهر مدیرکل بهزیستی اعلام کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی