تاریخ انتشار : شنبه 4 می 2019 - 0:04
کد خبر : 12267
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اعضای شورا و شهردار همدل و همصدا در خدمت به مردم هستند/تاخیر در تصویب نهایی طرح بازنگری شهرمادوان بیشترین نگرانی شورا و شهروندان از استانداری است/ اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورای شهر مادوان بسته هستند

اعضای شورا و شهردار همدل و همصدا در خدمت به مردم هستند/تاخیر در تصویب نهایی طرح بازنگری شهرمادوان بیشترین نگرانی شورا و شهروندان از استانداری است/ اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورای شهر مادوان

اعضای شورا و شهردار همدل و همصدا در خدمت به مردم هستند/تاخیر در تصویب نهایی طرح بازنگری شهرمادوان بیشترین نگرانی شورا و شهروندان از استانداری است/ اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورای شهر مادوان

اشاره: فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شوراها اختصاص دارد. این فصل شامل اصول صدم تا صد و ششم قانون اساسی است که در اصل ۱۰۳ آمده، استانداران‏، فرمانداران‏، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند. لذا بر همین

اشاره: فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شوراها اختصاص دارد. این فصل شامل اصول صدم تا صد و ششم قانون اساسی است که در اصل ۱۰۳ آمده، استانداران‏، فرمانداران‏، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند. لذا بر همین اصول مترقی قانون اساسی شوراهای محلی که از بطن مردم برخاسته اند و شناخت و اشراف خوبی بر مسائل جزئی امور محلی دارند می توانند در پیشبرد توسعه و افزایش سطح رفاه مردم نقش آفرینی کنند.

اعضای شورای شهر مادوان در دور پنجم  بدون از توجه به مسائل حاشیه ای  علی رغم برخی سلایق ودیدگاهها کوشیدند در جوی صمیمی و با همدلی از همان ابتدا شهرداری مجرب وتوانمند که تجربه و تخصص کافی بر امور مسائل شهری دارد را جهت شتاب گرفتن خدمت رسانی به مردم انتخاب نمایند. جلسات شورای شهر مادوان در این دوره نیز به شکل کاملا تخصصی اداره می شود که مصوبات و سیاستگذاریهای خوبی را در راستای حل مشکلات شهر داشته است.

همدلی اعضای شورای اسلامی شهر مادوان در این دوره می تواند الگویی برای دیگر شوراهای اسلامی در سطح استان وکشور باشد که فارغ از هر گونه مسائل حاشیه ای در خدمت مردم هستند و مطالبات به حق مردم را با جدیت پیگیری می کنند .

تعامل با دستگاههای مختلف اجرایی وخدماتی و پیگیری مجدانه مسائل و مشکلات شهر در جلسات مختلف اعضای شورای شهر، چشم انداز روشنی را برای مردم نجیب و شریف این دیار ترسیم می کند.

خبرنگار نسیم دنا به مناسبت روز شوراها با حاتم پیام رئیس شورای اسلامی شهر مادوان که از نیروهای خوشنام ،توانمند وچهره ای علمی که اشراف وتجربه خوبی در مسائل شورایی دارد  پیرامون عملکرد این شورا،چالشها و مشکلات پیش رو مصاحبه ای انجام داده است که از نظر خوانندگان گرامی گذرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان در ابتدای این گفتگو با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی وتبریک روز شوراها به همه اعضای این نهاد برخاسته از متن مردم گفت: شوراها از برکات انقلاب اسلامی واصول مترقی قانون اساسی در واگذاری مسئولیت‌ها به مردم و مشارکت آنها در اداره امور کشور بود که با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸به عنوان نمادی از مردم سالاری دینی و سمبل مشارکت مردم در اداره امور شکل  عینی گرفت.

حاتم پیام  می گوید: اعضای شوراها باید با مردم صادقانه وشفاف مسائل را با مردم در میان بگذارند  که همین ارتباط و تعامل منطقی مردم وشوراها نقش مهمی در همبستگی ، انسجام اجتماعی و پیشرفت و توسعه  دارد.

اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد  مصوبات شورای شهر مادوان

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان  در بیان گزارشی از فعالیتهای شورای شهر مادوان گفت: در ۱۸ ماه گذشته از عمر شورای پنجم شورای شهر مادوان ۷۶ جلسه عادی و ۱۹ جلسه فوق العاده برگزار نموده است

وی افزود: در این جلسات ۲۳۰  مصوبه  که بیشتر در حوزه سیاستگذاری و عمران شهری بوده ،به تصویب رسیده که بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی شده است.

پیام به برخی مصوبات مهم شورا که در زندگی مردم ملموس است اشاره کرد وگفت: پیگیری احداث ساحتمان آتش نشانی ،کانال هدایت سیلاب فصلی ، اختصاص زمین به  ایجادمرکز جامع سلامت با  همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه فتح استان،پیگیری مجدانه مشکلات آموزشی در سطح شهرو تغییر کاربری ۱۰۰۰متر مربع زمین پیشنهادی شورا جهت احداث فضای آموزشی  و زیرسازی و آسفالت همه معابر شهر مادوان در سال ۹۷ که معارضات اجتماعی نداشتند برخی از مصوبات شورای شهر مادوان است.

هم اندیشی با مردم برای کاهش و حل معارضات اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه برای کاهش و حل معارضات اجتماعی یکی ازسیاسیتهای شورای دور پنجم همکاری و هم اندیشی با مردم به منظور برطرف کردن معارضات اجتماعی جهت توسعه شهر است گفت:  در بعد فرهنگی که از مهمترین مولفه های توسعه شهر است  شورای شهر ارتباط خوبی با فعالین اجتماعی ،فرهنگی و مذهبی در مناسبتهای مختلف دارد که با همکاری سپاه فتح استان  درصد هستیم با تقویت کارهای فرهنگی بستر را برای کاهش آسیبهای اجتماعی در شهر فراهم نماییم.

پیام از  پیگیری زمین جهت مسجد بزرگ درشهر مادوان خبر داد وگفت: پیگیریهای لازم جهت راه اندازی کتابخانه عمومی شهر مادوان که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان که نیمه کاره رها شده  انجام گرفته که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی گفت:  طرح توجیهی پارک ۸۰ هکتاری شمال شهر مادوان  به منظور تصویب نهایی در اختیار منایع طبیعی قرار گرفته که فرآیند این طرح در حال انجام است و در صورت ابلاغ عملیات اجرایی آن جهت رفاه حال شهروندان شروع خواهد شد که انتظار می رود منابع طبیعی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

استاندار تاکنون یک بازدید میدانی از  سطح شهر مادوان نداشته است

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان به مهمترین مشکلات پیش روی شورای و شهرداری شهر مادوان اشاره کرد وگفت: : شهر مادوان علی‌رغم شرایط جغرافیایی ، سیاسی و اجتماعی و سرعت بالای مهاجرپذیری آن چندان مورد توجه استاندار و نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است.

پیام با بیان اینکه استاندار به عنوان مدیر ارشد استان تاکنون حاضر نشده یک بازدید میدانی از شهر و نشست با مجموعه مدیریت شهری به منظور بررسی و حل عمل‌گرایانه مشکلات این شهر داشته باشد گفت: اساس حرکت شورای شهر وابسته به درک عمیق خواسته‌ها و نیازهای مردم است که انتظار می‌‌رود مسئولان با توجه به موقعیت شهر مادوان که چسبیده به مرکز استان است وجمعیت آن رو به افزایش است جهت حل مشکلات آن و خدمت رسانی بهتر به مردم همت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان ، معارضات اجتماعی ، نگاه‌های سلیقه‌ای و رویه‌های نادرست گذشته تا به حال را مهمترین مانع شهر مادوان در خدمات‌رسانی مطلوب و بهینه به مردم عنوان کرد و گفت: در همین راستا نشست های مختلفی را با مسئولان در جهت حل مشکلات و مرتفع کردن معضلات شهر داشته اما تاکنون نتایج چشمگیری از سوی آنان صورت نگرفته و مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: اگر چه همکاری سایر مسوولان تا کنون در حد نشست و جلسه بوده اما متأسفانه استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همین نشست را هم از مردم این شهر دریغ کردند که شورای اسلامی شهر مادوان بر حسب رسالت ذاتی و قانونی پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردم در مسیر خدمات‌رسانی است.

پیام  در جمع بندی این بخش از سخنانش ، از بی‌مهری‌ استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقام ارشد استان نسبت به مشکلات شهر مادوان گلایه کرد وخواستار توجه دولت به شهر مادوان شد که جمعیتی قریب به ۶۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شهر مادوان از بسیاری از سرانه‌های عمومی و حاشیه نشینی محروم و با کمبود شدید اعتبارات جهت توسعه زیرساخت‌ها مواجه است گفت: شهرداری به دلیل عدم در آمد پایدار به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای عمومی شهروندان نیست و باید دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش، ورزش، بهداشت درمان و فرهنگی بسیج شوند تا نیازهای شهروندان را تامین کنند.

طرح بازنگری شهر مادوان بیش از پنج سال است در حوزه فنی استانداری معطل مانده است

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان  در بخش دیگری از سخنانش از یکی مهمترین مشکلات مردم خوب این دیار که مردم را کلافه کرده است لب به سخن گشود و گفت: طرح بازنگری شهر مادوان بیش از پنج سال است در حوزه فنی استانداری معطل مانده است  که تاخیر در تصویب نهایی این طرح بیشترین نگرانی و نارضایتی شورا و شهروندان از حوزه عمرانی استانداری است .

پیام در توضیح بیشتر افزود: سال گذشته جلسه‌ای با استاندار پیرامون مشکلات ناشی از تاخیر در تصویب این طرح و نفوذ افرادی که باعث این تاخیر هستند داشتیم اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی استاندار صورت نگرفته است

وی افزود: خیلی از مشکلات شهروندان به تصویب این طرح گره خورده بطوریکه کسانی بخاطر یک استعلام یا تغییر کاربری معطل و سردرگم مانده‌اند و از طرفی این کوتاهی استانداری مانع رونق توسعه شهر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شورا نسبت به مردم شفاف‌سازی در جریان خدمت رسانی به مردم است گفت: شورای شهر مادوان برهمین اساس کوتاهی صورت گرفته دستگاه‌های متولی را در این زمینه به اطلاع شهروندان برسانیم.

این مسوول گفت: اکثریت مردم به امید زندگی بهتر و استفاده از امکانات شهری به اینجا آمده‌اند اما تاکنون از زیرساخت‌های شهری محروم هستند.

مردم شهر مادوان از دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان همچنان بی بهره اند

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان از کم کاری و سهل انگاری مسئولین حوزه آبفای شهری استان نسبت به رفع مشکلات پروژه آبرسانی شهر مادوان و دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین این شهر  انتقاد کرد .

پیام خاطرنشان کرد: متاسفانه معارضات اجتماعی بهانه ای برای مسئولین متولی پروژه آبرسانی تنگ کبوتری به شهرمادوان شد تا مردم  این شهر از دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان همچنان بی بهره باشند .

پیام، از دستگاههای نظارتی و امنیتی خواست بدلیل ضرورت تامین آب شرب سالم شهرو اینکه مردم در طول روز کمتر از ۴ ساعت دسترسی مستقیم به آب شرب دارند نسبت به رفع مشکلات سد راه این پروژه همکاری و توجه جدی داشته باشند .

گرفتن هرگونه مبلغی تحت عنوان تبصره ۳ بدون اخد نظر شورای دوره پنجم فاقد وجاهت قانونی است

رئیس شورای اسلام شهر مادوان در ادامه با بیان اینکه قراردادی در سال ۹۳  میان آبفای شهری و شورای اسلامی وقت جهت توسعه شبکه آب وفاضلاب منعقد گردیده  که مربوط به همان سال و دوره شورا بوده است خاطرنشان کرد: گرفتن هرگونه مبلغی تحت عنوان تبصره ۳ در پایان مدت زمان قرارداد و بدون اخد نظر شورای دوره پنجم فاقد وجاهت قانونی بوده است.

پیام افزود : علیرغم اینکه مدت ۵ سال این مبلغ از مشترکین آبفای شهر مادوان دریافت میگردد اما همچنان با قطعی طولانی مدت آب،فرسودگی شبکه آب و عدم فاضلاب شهری رنج می برند.

وی گفت : دریافت هزینه تبصره ۳ به قبوض مشترکین با هدف ایجاد خدمات زیرساختی و توسعه شبکه آب وفاضلاب اضافه گردیده بود که متاسفانه هیچ خدماتی به مردم داده نشده است.

احداث یک مجموعه ورزشی یا سالن چند منظوره مهمترین مطالبه جوانان شهر مادوان

رئیس شورای شهر مادوان در ادامه این گفتگو با انتقاد از بی توجهی حوزه ورزش و جوانان به شهر مادوان گفت: یکی از مهمترین مطالبات جوانان شهر مادوان، احداث یک مجموعه ورزشی یا سالن چند منظوره برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و گذراندن اوقات فراغت آنها می‌باشد که با گذشت بیش از ۱۰ سال از عمر شهر مادوان تاکنون به نیازهای ورزشی جوانان این شهر توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا زمینه مناسب برای پر کردن مطلوب اوقات فراغت جوانان و شکوفایی استعدادهای ورزشی را فراهم نماید خاطرنشان کرد: باید با حمایت از نسل جوان به عنوان مهمترین سرمایه انسانی فضای جذاب، مفرح و شادی را در سطح شهر برای جوانان آماده شود .

پیام اضافه کرد: شهر مادوان علی‌رغم ‌اینکه دارای جوانانی با استعداد و علاقمند در زمینه ورزش هست اما متاسفانه از حداقل امکانات و فضای ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت محروم می‌باشند.

وی از آمادگی همکاری مجموعه شورا و شهرداری مادوان با اداره کل ورزش و جوانان استان جهت  ساخت و احداث سالن‌های ورزشی در سطح شهر  خبر داد.

راه اندازی یک مرکز جامع خرید فروش تحت عنوان بازار روز در شهر مادوان

رئیس شورای شهر مادوان به نامگذاری سال ۹۸  ازسوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید اشاره کرد وگفت: اقتصاد هرجامعه ای از اشتغال مفید و تولیدی افراد آن جامعه تاثیر می پذیرد و شوراها می‌توانند فرصت اشتغال، کسب کار را برای ساکنین در شهرها با بکار گیری و شکوفایی ظرفیت های اقتصادی شهر فراهم کنند.

پیام گفت:  در راستای تحقق شعار رونق تولید شورای شهر مادوان تلاش خویش را به کار خواهد بست تا یک مرکز جامع و متمرکز خرید فروش تحت عنوان بازار روز در شهر راه اندازی نماید که این کار علاوه بر صرفه جویی هزینه های مردم در ایاب و ذهاب موجب رونق کسب کار و ایجاد اشتغال برای شهروندان در محل سکونت افراد می‌شود.

وی در ادامه به راکد بودن یکی از ظرفیت های اقتصادی شهر مادوان اشاره کرد وگفت:  کارخانه صنایع تبدیلی آبمیوه و نوشیدنی های میوه ای یا گیاهی بدون گاز (شهدناب) از ظرفیت های اقتصادی  این شهر است  که این کارخانه سال ۷۶ با هدف ایجاد اشتغال و تولید در استان آغاز به کار کرده و باوجود فعالیت خوبی که در سال‌های اخیر داشت در سال ۸۶ راکد وهمچنان غیر فعال است .

وی  گفت: راه‌اندازی مجدد این کارخانه نقش مهمی در رشد اقتصادی استان دارد که انتظار می رود مسئولان استان تمام تلاش خود را در این خصوص انجام دهند.

دو نهاد شهرداری و سپاه فتح استان پیشگام در خدمات رسانی به مردم شهر مادوان

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان در ادامه خاطرنشان کرد: تنها دو نهاد شهرداری و سپاه فتح استان پیشگام در خدمات رسانی به مردم شهر مادوان بودند و سایر دستگاه‌های عزم جدی که نمودی برای خدمات رسانی و حل مشکلات این شهر داشته باشند ندارند.

پیام در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فضای آموزشی شهر مادوان اشاره کرد و گفت: اغلب دانش آموزان این شهر ناچارند بدلیل کمبود فضای آموزشی با کیفیت مقاطع دبیرستان در شهر یاسوج بگذرانند که خود علاوه بر بار مالی که بر دوش خانواده ها دارد مسیر زندگی بسیاری از دختران و پسران این شهر را به کلی عوض کرده است.

پیام با بیان اینکه با فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و انجام رویدادهای فرهنگی می‌توان بر مشکلات فائق آمد خاطرنشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان هیچ قدم مثبت و عملیاتی برای کمک به ورزش این شهر نداشته است.

این مسوول عنوان کرد: بدلیل حضور جوانان این شهر در اکثر رشته های ورزشی صاحب سبک و استعداد می‌توان از شهر مادوان به عنوان قطب ورزشی استان نام برد و شاهد حضور درخشش و راهیابی آنان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بود لذا خواستار توجه ورزش و جوانان به ظرفیت‌های ورزشی این شهر هستیم.

نفوذ برخی افراد نزد مسوولان مهمترین مانع توسعه شهر مادوان

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان در بخش دیگری از سخنانش گفت: پروژه آب شرب شهر مادوان از طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری بوده که به علت معارضات اجتماعی سال‌هاست معطل مانده و تا کنون به سرانجام نرسیده است.

وی  معارضات اجتماعی و نفوذ برخی افراد که زورشان برتر از منافع عمومی مردم نزد مسوولان است را مهمترین مانع توسعه شهر مادوان عنوان کرد.

اعضای شورا و شهردار همدل و همصدا در خدمت به مردم هستند

پیام در پاسخ به سوالی در رابطه با تعامل شورا وشهرداری گفت: یکی از عوامل موفقیت مجموعه شورا و شهرداری تفاهم وتعاملی بود که از ابتدای شروع کار مبنای حرکت در مسیر خدمتگذاری به مردم بود .

پیام گفت: اعضای شورا و شهردار همدل و همصدا در خدمت به مردم هستند اگر اختلافی وجود دارد دغدغه عمومی بوده که این شورا را از حواشی دور نگه داشته است.

وی شهردار شهر مادوان را فردی باتجربه ،متخصص ، متعهد  و کارآمد دانست وگفت: اعضای شورای اسلامی با جدیت مطالبات مردم را پیگیری و بر عملکرد شهرداری نظارت خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی