تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مارس 2019 - 11:49
کد خبر : 11838

کهگیلویه و بویراحمد قطب نخست گردشگری مذهبی در جنوب کشور

کهگیلویه و بویراحمد قطب نخست گردشگری مذهبی در جنوب کشور

آفتاب دنا : مدیرکل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرفیت های بی بدلیل گردشگری مذهبی و تاریخی باعث شده این استان به عنوان قطب جدید گردشگری در جنوب کشور معرفی شود.

آفتاب دنا : مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرفیت های بی بدلیل گردشگری مذهبی و تاریخی باعث شده این استان به عنوان قطب جدید گردشگری در جنوب کشور معرفی شود.

به گزارش آفتاب دنا ، حجت السلام سید نورالله جنتی پور در جمع خبرنگاران در حاشیه  بازدید از امام زاده شاه مختار شهرستان بویراحمد گفت: جاذبه های متنوع گردشگری و مذهبی باعث رونق  توسعه ی اقتصادی شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد شده که باید از همه ظرفیتها برای توسعه امکانات رفاهی در بقاع متبرکه برای رفاه و آسایش مردم استفاده کرد.

وی صنعت گردشگری را مهم ترین عامل توسعه پایدار استان چهارفصل و زیبای کهگیلویه و بویراحمد درآینده دانست و خاطرنشان کرد: این استان با داشتن ظرفیت های بی بدلیل درگردشگری مذهبی- تاریخی می تواند قطب جدید گردشگری در جنوب کشور باشد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به اینکه بقاع  متبرکه شاخص استان نقش مهمی در ترویج گردشگری در استان را دارند گفت: ایده ی گردشکری  مذهبی با استنباط انگیزشهای گردشگر ایجاد می گردد که این انگیزشها تنها با وجود بقاع متبرکه حاصل می شود.

وی افزود: وجود امکانات رفاهی برای اقامت در بقاع متبرکه ، مراسم آیین های مذهبی ، تاریخ شکل گیری بقاع متبرکه، ، فرصت های خرید وسوغات، جاذبه های متنوع گردشگری مذهبی عمومی و غیره در یک  بقعه متبرکه می تواند بازدیدکنندگان را به مکان های متعدد جذب کند به ویژه هنگامی که جاذبه ی خاصی مانند  کرامات، دستیابی به آرامش روحی، معنوی و اجرای آیین های مختلف مذهبی در میان باشد.

وی افزود: اعتقاد و باورهای مردم به امام زادگان باعث شده است گردشگران از کشورهای مختلف و مسافت های طولانی به سوی امام زاده ای طی طریق نمایند که در این میان گردشگران مذهبی، بیشتر به علت جاذبه های مذهبی و فرهنگی علاقمند به سفر به مکان های مذهبی در استان کهگیلویه بویراحمد می شوند.

بقعه متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س) سالانه پذیرای هزاران نفر گردشگر

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه سالانه هزاران نفر از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی شیعه نشین، صدها هزار نفر از اقصی نقاط کشور راهی بقعه ی متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س)دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) در شهر گچساران می شوند گفت:  این حجم از گردشگر معادل ایجاد صدها فرصت برای اشتغال زایی وکسب درآمد است.

حجت السلام جنتی پور ، صنعت گردشگری را صنعتی پردرآمد و فرصت بی بدیلی در هر منطقه برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی توصیف کرد و اظهار داشت : وجود بقاع متبرکه شاخص در کهگیلویه وبویراحمد  باعث رونق و توسعه ی اقتصادی شهرهای استان گردیده است.

وی افزود: با بررسی فعالیت های اقتصادی متأثر از وجود امام زادگان در سطح استان، تعداد واحد های اقتصادی از حالت خرده فروشی و دستچین فروشی به حالت مغازه های سرپوشیده ،اماکن امن تر جهت رفاه حال مراجعین و زائرین تبدیل شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان خاطرنشان کرد: خدمات اقتصادی که در بقاع متبرکه به زائران وگردشگران ارائه می شود از تنوع بیشتری برخوردار شده است، به گونه ای که از خدمات صرفاً تغذیه ای (سوپر مارکت ها، اغذیه فروشی ها و…) به ارئه خدمات و کالاهای مذهبی و فرهنگی در قالب غرفه های فرهنگی ، مذهبی نیز می پردازند.

ایجاد اشتغال با وجود فرصت های بی بدیل حضور گردشگران در بقاع متبرکه

حجت السلام جنتی پور ایجاد اشتغال با وجود فرصت های بی بدیل  حضور گردشگران در بقاع متبرکه را در عصر کنونی بسیار مهم دانست وگفت: امروزه صنعت گردشگری از صنایع پردرآمد جهان است که باید برنامه ریزی لازم را برای ایجاد زیرساختهای توسعه این صنعت در بقاع متبرکه فراهم آورد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد ، وجود بیش از ۲۲۵ بقعه متبرکه تاریخی ،مذهبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه(س) دختر امام هفتم شیعیان در شهرستان گچساران را  فرصتی بی بدیل و استثنایی برای توسعه گردشگری مذهبی در استان  عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به مقوله مهم گردشگری باید از زوایای مختلف نگاه کرد گفت: اول باید زیر ساخت های لازم برای امر گرشگری ایجاد کرد که با توجه به نوع وظیفه وکارکرد مسئولیت متولیان امر گردشگری، همت زیادی را در این زمینه می طلبد تا از بسترهای لازمه رفاهی و تفریحی برخوردار باشیم،

جنتی پور افزود : در بعد دیگر مقوله گردشگری باید با انجام فعالیت های تبلیغاتی و جذب گرشگر و توانایی استفاده بهینه از گردشگر، با فرض وجود امکانات رفاهی– تفریحی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و وجود پتانسیل های ناب در اکوتوریسم، گردشگری منابع انسانی، روستاها، گردشگری منابع تاریخی ومذهبی و…تلاش کنیم این استان را به قطب نخست گردشگری در کشور تبدیل کنیم .

وی یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد را بخش گردشگری دانست وگفت: در کنار اماکن زیارتی وتفریحی ایجاد کمپینگ های گردشگری، نمایشگاه های بزرگ فرهنگی و رفاهی، جشنواره های مختلف فرهنگی- اجتماعی و …  می تواند  توسعه  و رونق گردشگری در استان را به شکل واقعی معنا ببخشد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد با  انتقاد از برخی نارسایی ها در استفاده بهینه از ظرفیتهای گردشگری در استان گفت: در استانی که نه صنعتی است  و نه به شکل واقعی توسعه یافته است دست اندرکاران ومسئولان استان باید آستین همت را برای رونق گردشگری بالا بزنند.

جنتی پور  یاداور شد: اگر نگاهی اجمالی به کشورهای همسایه  حوزه خلیج فارس در درآمد زایی از گردشگری، این صنعت بی دود وپاک ، بیاندازیم متوجه خواهیم شد وافسوس خواهیم خورد  که از این صنعت چه استفاده هایی می کنند.

وی افزود: خداوند متعال مواهب طبیعی و مذهبی را در اختیار ما قرار داده است و در یک استان انواع پتانسیل های گردشگری حاضر وآماده است  که نباید دست روی دست بگذاریم بلکه باید نگاهی عالمانه به این صنعت داشته باشیم.

گردشگری مذهبی از پتانسل های کم نظیراستان کهگیلویه و بویراحمد در توسعه پایدار

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان افزود: در میان انواع گردشگری، گردشگری مذهبی نیز از پتانسل های کم نظیراستان کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد اشتغال ثابت و توسعه پایدار استان است.

جنتی پور بزرگترین مظهر تمدن شیعی در کهگیلویه و بویراحمد یعنی وجود آستانه مطهر  خواهر امام رضا(ع) در استان  را فرصتی کم نظیر برای  توسعه صنعت گردشگری مذهبی دانست و گفت:  برای معرفی این حرم مطهر که سالانه پذیرای میلیونها زائر از اقصی نقاط دنیا و ایران است تاکنون یک کنگره ملی که باید اذعان داشت به خوبی برگزار شد و دست مریزاد دارد، بسنده کرده ایم  که کافی نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری نماییم.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد استان ثروتمندی در امر گردشگری و صنعت توریسم است که  ثروت های آن  بکر و دست  نخورده  باقی مانده است  خاطرنشان کرد: فعال شدن رونق صنعت گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی نیاز به همت مسئولان بخش دولتی  و خصوصی در توسعه ومعرفی و تقویت این صنعت دارد تا انشاالله در آینده ای نه چندان دور قطب نخست گردشگری مذهبی در جنوب کشور باشیم

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان از فعالیت های هئیت امناء حرم مطهر و عوامل اجرایی  امام زادگان در سراسر استان که در ایام نوروز و طرح آرامش بهاری بستر و فضا را برای زائران عزیز و گردشگران فراهم نموده اند  و فعالیت در خور توجهی داشته اند تقدیر وتشکر نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی