تاریخ انتشار : جمعه 30 می 2014 - 2:06
کد خبر : 1182

سفر بزرگواری به اکوادر و کلمبیا

سفر بزرگواری به اکوادر و کلمبیا

این هیات پس از پایان سفر خود به اکوادور، سفر دو روزه ای نیز به کلمبیا خواهد داشت و در این کشور با چند تن از مقامات پارلمانی کلمبیا دیدار و گفت و گو خواهد کرد. نسیم دنا: برای گسترش روابط ایران اسلامی با کشورهای قاره آمریکا ، نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و

این هیات پس از پایان سفر خود به اکوادور، سفر دو روزه ای نیز به کلمبیا خواهد داشت و در این کشور با چند تن از مقامات پارلمانی کلمبیا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

نسیم دنا: برای گسترش روابط ایران اسلامی با کشورهای قاره آمریکا ، نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و بهمئی در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی در قالب هیاتی به دو کشور اکوادر و کلمبیا سفر کرد.   به گزارش نسیم دنا، ” حمیدرضا فولادگر ” ریاست گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اکوادر را بر عهده دارد و سیدعلی محمد بزرگواری، مصطفی افضلی فرد، سیدحمید طباطبایی نائینی نمایندگان کهگلویه و بویراحمد، اردبیل و نائین در مجلس وی را در این سفر همراهی می کنند.

هیات پارلمانی اعزامی ایران در مدت اقامت خود در اکوادور قرار است با رییس مجلس، رییس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و درباره راه های گسترش مناسبات دو جانبه بحث و تبادل نظر کنند.

بازدید از مرکز صنعتی و کشاورزی کیتو از دیگر برنامه های گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور است.

این هیات پس از پایان سفر خود به اکوادور، سفر دو روزه ای نیز به کلمبیا خواهد داشت و در این کشور با چند تن از مقامات پارلمانی کلمبیا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.   اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است. پایتخت آن کیتو و بزرگترین شهر این کشور گوایاکیول است.

جمعیت این کشور ۱۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی است. نظام سیاسی اکوادور جمهوری ریاست‌جمهوری است . این کشور از سال ۱۸۳۰ مستقل شده‌است. اکوادور پیش از این تاریخ بخشی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ بود.

در شمال آن کلمبیا، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگس) در اقیانوس آرام در حدود ۹۶۵ کیلومتری غرب کشور می‌باشد. اکوادور دارای مساحتی برابر با ۲۵۶٬۳۷۰ کیلومتر مربع می‌باشد.

سیاست اکوادور به صورت سیستم رئیس‌جمهوری نمایندگی مردمی جمهوری است، که در آن رئیس‌جمهور اکوادور هم رئیس دولت و هم رهبر کشور در یک سیستم چند بخشی است. توان اجرایی در اختیار دولت است. حق قانون‌گذاری هم در دستان دولت و هم کنگره ملی اکوادور است. بخش قضایی جدای از بخش‌های قانونگذاری و اجرایی است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی