تاریخ انتشار : یکشنبه 25 می 2014 - 22:06
کد خبر : 1162

۲۶ درصد از واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد راکد هستند

۲۶ درصد از واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد راکد هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد سیمان مارگون، پتروشیمی گچساران و آجر دهدشت را از مهمترین طرح های در دست احداث استان عنوان کرد و بیان داشت: این طرح ها از پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

IMG12243833
 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶ درصد از واحدهای صنعتی این استان راکد هستند.به گزارش نسیم دنا داریوش دیودیده  در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی یاسوج افزود: این میزان در کشور ۴۰درصد است که بر این اساس شرایط این استان بهتر از متوسط کشوری است.

وی بیان کرد: بنا داریم طبق یک برنامه چهار ساله، واحد های راکد استان را سالانه ۱۰درصد کاهش دهیم تا فعالیت مجدد خود را آغاز کنند.

دیودیده با بیان اینکه ۷۰۰واحد دارای پروانه  و ۴۰۰طرح در دست اجرا در استان وجود دارد، اظهار داشت: این میزان یک درصد از صنعت کشور را شامل می شود.

وی سیمان مارگون، پتروشیمی گچساران و آجر دهدشت را از مهمترین طرح های در دست احداث استان عنوان کرد و بیان داشت: این طرح ها از پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ طرح مهم صنعتی در استان با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰میلیون ریال در دست اجراست که  دو هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: اگر این طرحها به نتتیجه برسند شاهد رشد بسیار خوبی در بخش اقتصادی استان خواهیم بود.

دیودیده همچنین علت راکد بودن برخی از واحدهای تولیدی این استان را تغییر خط تولید محصول، مشکلات مدیریتی، کمبود نقدینگی و شرایط کشوری عنوان کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد  افزود: در حال حاضر کلیه واحدهای غیر فعال و راکد صنعتی و معدنی استان بررسی و مشکلات آنها شناسایی شده و اقدامات لازم در جهت تعیین و تکلیف این واحدها برای تامین منابع مالی و خروج از وضعیت رکود در حال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیتهای این استان برای رشد صنعت، گفت: توسعه اقتصادی این استان مستلزم مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی