تاریخ انتشار : جمعه 23 می 2014 - 13:49
کد خبر : 1116

تعطیلی پنجشنبه نقش مهمی در رشد ورود گردشگران دارد

تعطیلی پنجشنبه نقش مهمی در رشد ورود گردشگران دارد

سید موسی خادمی در نشست کارگروه فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری منطقه چهار کشور در یاسوج افزود: برخی میهمانان و گردشگران شرکت کننده در این همایش موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه را مطرح کردند و این امر در حال رایزنی با هیئت دولت است.

 

 نسیم دنا – استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعطیلی پنجشنبه ها می تواند نقش مهمی در رشد ورود گردشگران به استان ها داشته باشد.

سید موسی خادمی در نشست کارگروه فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری منطقه چهار کشور در یاسوج افزود: برخی میهمانان و گردشگران شرکت کننده در این همایش موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه را مطرح کردند و این امر در حال رایزنی با هیئت دولت است.
85880276157654713591374033366

وی همچنین با بیان اینکه تسهیل سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی کشور در عرصه گردشگری ضروری است، اظهار داشت: ایجاد مشوق ها برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید در اولویت کارها قرار گیرد.

خادمی بیان داشت: تعامل و ترکیب در سطح عالی بخش خصوصی و دولتی عامل تحرک و پیشرفت کشور در همه عرصه ها از جمله توسعه و درآمدزایی درصنعت پاک گردشگری می شود.

وی بر مطالعه و معرفی موقعیت های گردشگری ملی، منطقه ای، بومی و محلی تاکید کرد و افزود: برخی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان های شرکت کننده در این همایش جنبه ملی دارند که در صورت وجود مشوق های لازم می توان برای رونق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با سازمان میراث فرهنگی و هیئت دولت مذاکره کرد.

استاندار به اهمیت توسعه گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: در کنار فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری فرصت زمانی هم باید برای گردشگران داخلی از جمله کارکنان دولتی و شبه دولتی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این همایش باید به دنبال راهکاری باشیم که حوزه تاریخ، تمدن اسلامی و طبیعی استان های قلب کشور به بهترین نحو معرفی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برنامه ریزی و تلاش برای فراهم کردن زیر ساخت های هوایی، ریلی، جاده ای  و فعال کردن بخش خصوصی در ایجاد و احداث هتل ها، اقامتگاه ها، کمپینگ ها، مهمانسراها و توسعه مکان های گردشگری تاکید کرد.

خادمی، فراهم کردن شرایط اولیه از جمله فضا و سایت مناسب برای احداث زیر ساخت های گردشگری، بروز کردن مشوق ها، سرعت بخشی به امور متقاضیان سرمایه گذار صنعت گردشگری، اعطای تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری به سرمایه گذاران  گردشگری را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

خادمی به تبادل اطلاعات و ارائه موقعیت های گردشگری به لحاظ آب و هوایی منطقه، استعدادهای تاریخی، فرهنگی و مناظر طبیعی و از جمله اکوتوریسم در هر استان بر مبنای ذائقه گردشگران خارجی به متولیان بخش گردشگری و تورگردان های این استان ها تاکید کرد.

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات مهم در کهگیلویه و بویراحمد برای جذب گردشگران محدودیت خطوط هوایی و ریلی و پایین بودن تعداد پروازها است.

خادمی بیان کرد: سعی می شود این مشکل اساسی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شده و زیرساخت های لازم گردشگری نیز در آن فراهم شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی