تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 ژانویه 2019 - 18:22
کد خبر : 11000

در همایش ملی از ۳۱ جلد تاریخ تربیت معلم در کشور رونمایی می شود/ پنجاه دومین سال تاسیس تربیت معلم در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

در همایش ملی از ۳۱ جلد تاریخ تربیت معلم در کشور رونمایی می شود/ پنجاه دومین سال تاسیس تربیت معلم در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

آفتاب دنا : آیین نکواشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور وپنجاهمین و دومین سال تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور،مدیر امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان ،مدیرکل آموزش وپرورش استان و سایر مسولان استانی و شهرستانی و پیشکسوتان تعلیم وتربیت برگزار شد.

آفتاب دنا : آیین  نکواشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور وپنجاهمین  و دومین سال تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور  معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه فرهنگیان کشور،مدیر امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان ،مدیرکل آموزش وپرورش استان و سایر مسولان استانی و شهرستانی و پیشکسوتان  تعلیم وتربیت  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در این آیین گفت:  در همایشی  ملی از ۳۱ جلد تاریخ  تربیت معلم در کشور رونمایی می شود.

دکتر علی باقر طاهری نیا در همایش نکو داشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور  و پنجاه دومین سال فعالیت تربیت معلم  در استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: نهصتی در کشور برای نکوداشت  تربیت  معلم  ایجاد شد  تا هم یادی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت داشته باشیم  و هم  تاریخ  تربیت معلم  را بیش از آنکه  فراموش شود ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه علم و دانش  حد و حصر ندارد گفت: مهمترین ماموریت امروز  دانشگاه  فرهنگیان  در عرصه علمی توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر  و آموزش  دیده برای  آموزش وپرورش است.

طاهری نیا گفت: چتر دانشگاه  فرهنگیان در سطح کشور برای انجام رسالت و ماموریت  خویش باید گسترس پیدا کند.

معاون پژوهش و نوآوری دانشگاه فرهنگیان به خلاء دغدغه های ملی در نظام رتبه بندی بین المللی اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان در کنار رقابت با دنیا در عرصه تولید علم به دنبال حل مسائل بومی و ملی در حوزه تعلیم و تربیت است و در همین مسیر نیز حرکت می کند.

طاهری نیا عنوان کرد: مگر می شود مشکلات داخلی را با زبان بین المللی و در عرصه جهانی حل و فصل کرد؟وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه ها تربیت نیروی انسانی قابل نقد است و محصول دانشگاه فرهنگیان معلمانی هستند که اثرات این محصول به جامعه برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان کشور با ماموریت بومی، نیروی بومی و هدف بومی دارای دغدغه بومی است، بیان کرد: کسب رتبه اول در نظام رتبه بندی دانشگاه های جهان موجب حل مساله تعلیم و تربیت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در عرصه بین المللی حرف برای گفتن دارد اما هدف اصلی آن توجه به مسائل ملی در عرصه تعلیم و تربیت است اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان  بر خلاف دانشگاههای  دیگر محصولی  تولید  می کند  که قابل نقد است  و نفش مهمی  در تعالی فرهنگی هویت ملی و وطن  دوستی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور توجه خاص به مسائل تعلیم و تربیت را توجه به منابع  انسانی در جامعه دانست وگفت: دانشگاه  فرهنگیان دانشگاهی  ماموریت گراست که اثربخشی   آن در تعالی  هویت ملی  است.

طاهری نیا  با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان  در سالهای اخیر مورد استقبال نخبگان و رتبه های برتر کنکور قرار گرفته است گفت  هم اکنون ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند که آموزشها و مهارتهای لازمه حرفه  معلمی را فرا می گیرند.

وی  از تلاش   دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد  برای  همایش نکوداشت  یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور و پنجاه دومین سال فعالیت تربیت معلم در این استان تشکر ک قدردانی  کرد وگفت. در همایشی  ملی از تاریخچه  ۳۱ تربیت  معلم  در کشور  رونمایی خواهد شد

بیش از نیم قرن از فعالیت تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد  می گذرد

در این آیین سرپرست امور پردیس  های دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد  به بیان گزارشی از تاریخچه  تربیت معلم  در استان پرداخت وگفت: نخستین دانشسرای تربیت معلم  در استان کهگیلویه و بویراحمد  در سال ۱۳۳۶  در شهرستان  گچساران  راه اندازی شد  که پس از آن  فرزندان  این استان  در شهرهای بهبهان و سایر استانها برای تربیت حرفه معلمی  تحصیل می کردند

دکتر نوروز هاشمی گفت: بیش از نیم قرن از فعالیت تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد  می گذرد  که هم اکنون تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان  برای تربیت دانشجو معلمان آموزشهای  لازم را ارائه  می نماید.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری   ۸۰۰ دانشجو  در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول  تحصیل هستند.

هاشمی  تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت را کاری ارزشمند  و ماندگار  دانست و گفت:  کار معلمی تربیت انسان برای بهتر زیستن است که قدردانی از بزرگانی که در تربیت انسانها نفش آفرینی  کرده اند در آموزه های دینی ما کاری پسندیده است.

 سرپرست  دانشگاه فرهنگیان  استان افزود:  دانشگاه فرهنگیان استان  امروز محل ورود نخبگان برای تربیت حرفه معلمی است که نوید بخش آینده ای خوب برای تربیت نسلی  خلاق متعهد و مسئولیت  پذیر است.

نکو داشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم  و نیم قرن تاسیس تربیت معلم در استان فرصتی برای آسیب  شناسی تربیت معلم است

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز  در این ایین  گفت: معلم مهمترین  عنصر در نظام  آموزشی  است  که نقش هدایتگری  در جامعه  دارد.

هادی زارع پور   با تقدیر  از دانشگاه فرهنگیان استان  در زمینه برگزاری این همایش  با شکوه  افزود: نکو داشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم  و نیم قرن تاسیس تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد  فرصتی برای آسیب  شناسی  تربیت معلم است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت  بتوانیم متناسب با نیاز های روز  معلمانی با شیوه های نوین آموزشی تربیت کنیم.

وی افزود: امروز ۷۵درصد از محتوای کتب درسی مراکز تربیت معلم به مسائل  نظری  اختصاص دارد که باید در این زمینه  تجدید نظر صورت گیرد.

زارع پور با بیان اینکه  شیوه ای  تدریس  سنتی در عصر شتابان علمی و تکنولوژی  منسوخ شده گفت. امروز باید با تجدید  نظر  در  محتوای درسی و کارآموزی  در دانشگاه فرهنگیان  معلمانی  تربیت نماییم  که بتوانند مهارتهای  کار و زندگی  را به خوبی  به دانس آموزان  آموزش  دهند.

وی افزود: آموزشهای  نظری  در عصر امروز  دیگر کار ساز نیست  و در سند تحول بنیادین برای تربیت معلم و نیروی انسانی توجه خاصی شده است که در حال اجراست

یکی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت در این مراسم  ضمن تشکر و قدرانی از بانیان این آیین  باشکوه  گفت: ارج نهادن به گذشته  تاریخی  و پیشکسوتان  تعلیم و تربیت  که  عمری را در راه تعالی فرهنگ جامعه و باسواد کردن  فرزندان این دیار گذرانده  اند  کاری ستودنی است

محمدیان با انتقاد از حس مدرک گرایی در نطام آموزشی  که متناسب با مهارت و نیازهای جامعه نیست خاطرنشان  کرد:  امروز رساله و پایان  نامه های زیادی در عرصه آموزش  عالی تولید می شود که بیشتر کپی برداری هستند  و تحقیقات  کاربردی  برای مهارتهای زندگی  و تولید  ایده کمتر در آنها  دیده می شود.

وی توجه  به نیازهای معلمان را. برای توجه بیشتر به رسالت معلمی بسیار مهم دانست و گفت:  متعلم  از معلم الگو می گیرد که مشکلات معیشتی  امروز  حرفه معلمی را تحت تاثیر  قرار داده است.

پخش موسیقی سنتی و قرائت شعر توسط شاعر فرهنگی  وبیان خاطرات دوران معلمی توسط پیشکسوتان از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

در پایان این آیین از کتاب پنجاه دومین سال تاسیس تربیت معلم در استان کهگیلویه وبویراحمد رونمایی و از پیشکسوتان و مدرسین تربیت معلم در استان تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی