تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 می 2014 - 23:00
کد خبر : 1089

مهمترین هدف گردشگری از نگاه دین رشد انسان است

مهمترین هدف گردشگری از نگاه دین رشد انسان است

هر فعالیتی که انسان انجام می دهد اساسا به فرهنگ متکی است و فرهنگ نیز نتیجه مقررات نامدون (عرف و عادت) آداب و رسوم،سنتها،سبکها، و شیوه های متداول زندگی است.شهر وشهرسازی با فضاهایی سروکار دارد که انواع فعالیتها در چهارچوب متفاوت در آنها صورت می گیرد و در حقیقت به این فضاها معنی و مفهوم می دهد

نسیم دنا – آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی  یکم خرداد ماه در دیدار با روسای اتاقهای بازرگانی و معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور افزود: دین طرفدار این است که ثروت ها در رگهای اقتصاد جامعه جاری شود و این ضرورت سرمایه گذاری را نشان می دهد.

IMG17524832وی با بیان اینکه اگر کار مولد سرمایه است، باید سرمایه هم مولد کار باشد و این چرخه استمرار پیدا کند، اظهارکرد: در قرآن مهمترین هدف گردشگری رشد انسان است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر در گردشگری رشد ثروت اتفاق بیفتد اما رشد انسان اتفاق نیفتد، این گردشگری بی نتیجه است و سودآوری آن پایدار نیست. گردشگری در قرآن یک گردشگری هدفمند است و اقتصاد در خدمت فرهنگ و فکر انسان خواهد بود.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: تاثیر فرهنگ بر رشد و زوال اقتصادی غیر قابل انکار است و در هر جامعه ای به فراخور آن می توان بنیان سرمایه گذاری اقتصادی را نهاد و اگر این شاخص ها رعایت نشود، بهره وری به نتیجه نمی رسد.

وی ادامه داد: باید اصولی برحیثیت گردشگری حاکم شود اینکه تنها سکو سازی را نماد توسعه گردشگری بدانیم ظلم به صنعت توریسم است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معبدهای شرق و استقبال گردشگران از این معبدها بیان کرد: جذابیت های گردشگری در جامعه اسلامی ایران باید معطوف به دین باشد تا بتواند با انسان ارتباط برقرار کند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه جذابیتها باید به گونه ای باشد که انسان انگیزه برای هزینه مجدد داشته باشد، عنوان کرد: نباید تنها بر جاذبه های طبیعی تکیه کرد بلکه دنیا امروز در کنار جاذبه های طبیعی، جاذبه های غیر طبیعی ایجاد کرده و خداوند دست انسان را در این زمینه باز گذاشته است.

وی گفت: حمایت از سرمایه گذاری مشروع در راستای کارآفرینی و تولید را یک وظیفه است و باید بسترهای سرمایه گذاری به بهترین شکل ایجاد شده و موانع سرمایه گذاری از سوی مسئولان برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بر امر سرمایه گذاری تا پایان کار نظارت مستمر وجود داشته باشد چراکه عدم نظارت و مدیریت بر طرح های اقتصادی از ابتدا تا انتها منجر به بروز مشکلات کنونی شده است.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: برگزاری شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت حرکتی بسیار مفید در راستای رفع مشکلات سرمایه گذاران و بخش خصوصی است و باید این کاراستمرار داشته باشد.

همچنین سعیدشیرکوند، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز گفت: یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی هر کشور سرمایه های انسانی است.

وی افزود: سرمایه انسانی لزوما متخصصین در این حوزه نیستند بلکه متخصصین سایر حوزه ها نیز هستند که باید از توان آنها استفاده کرد.

شیر کوند از حمایت آیت الله ملک حسینی از سرمایه گذاری در بخش گردشگری این استان تقدیر کرد.

جبار کیانی، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز گفت: در سال گذشته ۱۶ کارگروه تخصصی برای تعین تکلیف واحدهای مشکل دار در این استان تشکیل شد و این استان در برگزاری شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

وی اظهارکرد: برگزاری همایش فرصتهای گردشگری منطقه چهار کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد نتیجه نشست های شورای گفت و گو است.

کیانی اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاران لازم است چراکه دشمنان توسعه اقتصادی حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد را نشانه گرفته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی