تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 دسامبر 2018 - 0:17
کد خبر : 10803

بازدید مدیر کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از خوابگاه دانش آموزی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) /در محیط آموزشی و اداری کنترل دانش آموزان و اداره هنرستان کار مشکلی است

بازدید مدیر کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از خوابگاه دانش آموزی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) /در محیط آموزشی و اداری کنترل دانش آموزان و اداره هنرستان کار مشکلی است

هادی زارع پور گفت: در چند روز آینده با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جلسه ای برگزار و در زمینه فضای آموزشی چاره اندیشی خواهیم کرد تا فضایی مستقل در خور شان در اختیاراین هنرستان قرار بگیرد تا دانش آموزان با آرامش خاطر و بدون دغدغه به تحصیل خویش ادامه دهند.

آفتاب دنا : مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از هنرستان شبانه روزی کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) و دبیرستان دخترانه کمایی مقدم شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، در این بازدید که اردشیر یاری معاون پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش استان ،علی حسن زاده مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد و معاونین پرورشی ،پژوهشی ،پشتیبانی ،حراست و ارزیابی و کارشناس مسئول فنی وحرفه ای شهرستان بویراحمد حضور داشتند، مدیر کل آموزش وپرورش از خوابگاههای دانش آموزی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات دانش آموزان مدارس شبانه روزی قرار گرفت.

هادی زارع پور در جمع دانش آموزان خوابگاهی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با تقدیر از تلاش های دلسوزانه مدیر و عوامل اجرایی این هنرستان گفت: بهترین دوران عمر انسان لحظات علم آموزی است که دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی باید از این فرصت برای رسیدن به کمالات انسانی و خدمت به جامعه بهره جویند.

وی با بیان اینکه هنرستان کشاورزی در استان نوپاست و قطعا هر کاری در آغاز راه با مشکلاتی مواجه است گفت:  این هنرستان به شکل وابسته با تعامل خوب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و اداره کل آموزش وپرورش در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی راه اندازی شده است و قریب ۱۰۰ دانش آموز در این هنرستان مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به مشکلات  مطرح شده در زمینه فضای آموزشی اشاره کرد وگفت: در چند روز آینده با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جلسه ای برگزار و در این زمینه چاره اندیشی خواهیم کرد تا فضایی مستقل در خور شان در اختیاراین هنرستان قرار بگیرد تا دانش آموزان با آرامش خاطر و بدون دغدغه به تحصیل خویش ادامه دهند.

زارع پور داشتن تخصص و مهارت در عرصه کشاورزی را یک ضرورت دانست خاطرنشان کرد:در عصر امروز کشاورزی سنتی با توجه به کاهش منابع آبی دیگر کارایی لازم را ندارد و باید با استفاده از دانش و فناوری و تکنولوژی روز به سمت کشاورزی مدرن و علمی حرکت کنیم تا ضمن بهره وری لازم به رونق تولید و اشتغال در عرصه  کشاورزی کمک کنیم.

دانش آموزان خوابگاهی در جوی صمیمی کار گروهی و مشارکتی را تمرین کنند

 مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در این بازدید نیز گفت: دانش آموزان به عنوان سرمایه های ارزشمند انسانی نقش مهمی درآینده جامعه دارند که باید با احساس مسئولیت و یادگیری مهارت های لازم بتوانند آینده ای زیبا بسازند.

علی حسن زاده شکل گیری شخصیت دانش آموزان را در دوران تحصیل یاداور شد وگفت: دانش آموزان خوابگاهی که دوری از خانواده را تجربه می کنند می توانند در جو صمیمی و دوستی کار گروهی و مشارکتی را تمرین کنند وبا تقسیم کار در خوابگاه با  نظم و مسئولیت پذیری بیشتر آشنا شوند.

وی توکل به خدا و نظم در کارها را کلید موفقیت دانش آموزان به سمت فتح قله های علم ودانش عنوان کرد وگفت: دانش آموزان این هنرستان به واسطه  مهارت آموزی و یادگرفتن دانستنیهای تخصصی و علمی در حوزه کشاورزی می توانند در آینده بخش کشاورزی در استان تاثیر گذار باشند.

تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش کشاورزی  مهمترین هدف تاسیس هنرستان کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در این بازدید داشتن شناخت را لازمه حرکت در مسیر  موفقت عنوان کرد وگفت: با شناخت کافی می توانیم در رسیدن به اهداف والای انسانی و کسب علم و دانش موفق باشیم.

دکتر کاووس کشاورز با تقدیر از همکاری خوب آموزش وپرورش در راه اندازی هنرستان کشاورزی در استان خاطرنشان کرد : این تجربه نشان داد با کارهای مشارکتی می توان گامهای بزرگی در راستای توسعه برداشت .وی تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش کشاورزی را از اهداف تاسیس این هنرستان دانست وگفت: انتظار می رود مسئولان آموزش وپرورش در حل مشکلات این هنرستان نوپا یاریگر ما باشند.

در محیط آموزشی و اداری کنترل دانش آموزان و اداره هنرستان کار مشکلی است

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) نیز در این بازدید در این بازدید ضمن تقدیر وتشکر از توجه مدیر کل آموزش وپرورش استان و معاونین محترم ایشان و مدیر آموزش وپرورش و کارشناسان شهرستان بویراحمد به دانش آموزان مدارس شبانه روزی گفت: حضور مسئولان در جمع دانش آموزان موجب دلگرمی آنان است و به آنها انگیزه بیشتری برای خوب درس خواندن  می دهد.

سید ولی موسوی درهنرستان کشاورزی قریب به ۳۰ دانش آموز از محرومترین روستاهای دور افتاده استان مشغول تحصیل هستند که با توجه به شرایط خاص خانواده های روستایی نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی به دغدغه ها و مشکلات هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی اشاره کرد وگفت:  برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان از مردادماه سال گذشته تا کنون جلسات متعددی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات گرفته شد که متاسفانه علی رغم قولهای مساعدی که داده اند هنوز مشکل لاینحل باقی مانده است.

موسوی با بیان اینکه در محیط آموزشی و اداری کنترل کردن دانش آموزان و اداره هنرستان کار بسیار مشکلی است و هر لحظه  امکان بروز حادثه ای تلخ وجود دارد گفت: دو مکان نظام مهندسی کشاورزی و بسیج مهندسین در این محوطه آموزشی وجود دارد که لازم است با پیگیری مجدانه این مکان به شکل مستقل در اختیار هنرستان کشاورزی قرار بگیردتا خللی در آموزش دانش آموزان به وجود نیاید.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) گفت: فرماندار محترم شهرستان نیز از این هنرستان بازدید کردند و موضوع مستقل شدن فضای آموزشی در دستور کار شورای آموزش وپرورش  شهرستان قرار گرفته است.

وی از حمایتهای صادقانه رئیس مرکز نحقیقات و آموزش کشاورزی استان تقدیر کرد وگفت: انتظار می رود با پیگیری مدیر کل محترم و سایر مسئولان شاهد رفع مشکلات این هنرستان و توسعه رشته های متناسب با بخش کشاورزی در سالهای آینده باشیم.

در پایان این بازدید اردشیر یاری معاون پشتیبانی آموزش وپرورش استان از حضور معاونین و کارشناسان اداره کل در جمع دانش آموزان هنرستان کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد وگفت: تلاش می کنیم به دانش آموزان این هنرستان که اکثرا ازروستاهای مناطق محروم استان هستند بیش از گذشته توجه نماییم و مشکلات آنان را به حداقل برسانیم.

در این بازدید دانش آموزان نماز مغرب و عشا را  همراه با مسئولان آموزش وپرورش استان و شهرستان اقامه کردند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی