تاریخ انتشار : شنبه 15 دسامبر 2018 - 21:31
کد خبر : 10711

دانشجوی مطالبه گر در بهبود شرایط سیاسی و اجتماعی تأثیر گذار است/برنامه های تشکل های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مورد حمایت قرار می گیرند

دانشجوی مطالبه گر در بهبود شرایط سیاسی و اجتماعی تأثیر گذار است/برنامه های تشکل های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مورد حمایت قرار می گیرند

دکتر نوروز هاشمی گفت: نقش دانشجویان به عنوان عناصری مطلوب و مطالبه گر و منتقد درجامعه مؤثر است و دانشجو باید مطالبه گر و ادامه دهنده راه و حرکت بزرگ جنبش دانشجویی درسال۱۳۳۲ باشد که در سلک دانشجویی و نقش معلمی می تواند در بهبود شرایط سیاسی و اجتماعی امروز تأثیر گذارباشند.

آفتاب دنا : مراسم روز دانشجو با حضور پرشور دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، دکتر نامجو سرپرست پردیس شهید ایزدپناه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر نوری سرپرست پردیس کوثر و کارکنان و اساتید و دانشجویان پردیس های کوثر و شهید ایزدپناه در سالن اجتماعات پردیس شهید ایزدپناه یاسوج بر گزار گردید.

برنامه های تشکل های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مورد حمایت قرار می گیرند

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین باشکوه  ضمن  تقدیر و تشکر از کانون ها و تشکل های دانشجویی، به حرکت عظیم جنبش دانشجویی در سال۱۳۳۲ اشاره کرد و  گفت: باید رسالت این روز توسط دانشجو معلمان که حداقل بر سه نسل از فرزندان این کشور تاثیرگذاری مستقیم دارند به خوبی تبیین شود.

دکتر نوروز هاشمی  افزود:  نقش دانشجویان به عنوان عناصری مطلوب و مطالبه گر و منتقد درجامعه مؤثر است و  دانشجو باید مطالبه گر و ادامه دهنده راه و حرکت بزرگ جنبش دانشجویی درسال۱۳۳۲ باشد که در سلک دانشجویی و نقش معلمی می تواند در بهبود شرایط سیاسی و اجتماعی امروز تأثیر گذارباشند.

وی تغییر و تحول در راستای مطالبات جامعه را ضرورتی دانست که جنبش دانشجویی می تواند درآن نقش آفرینی کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان افزود: تشکل های بسیج و انجمن اسلامی چندین دهه قدمت دارند و علی رغم نو پا بودن در دانشگاه فرهنگیان، به خوبی مورد حمایت قرار گرفته اند و از این به بعد نیز از برنامه های آنان حمایت می شود.

خوی استکبارستیزی در وجود مردم ایران نهادینه است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ۱۶ آذر را در تحولات جنبش دانشجویی ایران یکی از بهترین منابع تاریخ معاصر دانسته و گفت: خوی استکبارستیزی در وجود مردم ایران نهادینه است و از دیرباز در مقابل استکبار و امپریالیسم ایستاده و همچنان علیه آنان است و ذره ای از آرمان ظلم ستیزی خود کوتاه نیامده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب با اشاره به برخی دسیسه ها که در جهت تغییر روند تحولات جنبش دانشجویی حرکت کره اند گفت: عده ای مغرضانه و بی توجه به هدف اصلی پیام ۱۶آذر۱۳۳۲ می خواستند سیر تاریخ را عوض کنند ولی با توجه به خوی استکبار ستیزی ایرانیان، ناکام مانده اند.

دانشجویان با هوشیاری و بیداری ، روحیه مطالبه و پرسشگری داشته باشند

مدیرکل آموزش وپرورش استان  در این مراسم  نیز به بررسی تحولات سیاسی و اجتماعی یک قرن اخیر در تاریخ معاصر  کرد و گفت: بی توجهی حکومت استبدادی رژیم پهلوی به مطالبات بحق دانشجویی یکی از علل وقوع حادثه۱۶آذر۱۳۳۲ دانست که اعتراض شدید دانشگاه و دانشجو را به همراه داشت و سرانجام با رفتار خشونت آمیز حکومت استبدادی منجر به شهادت تعدادی از دانشجویان گردید.

هادی زارع پور ضمن تقدیر وتشکر از تشکلهای دانشجویی گفت: دانشجویان ما با هوشیاری و بیداری و روحیه مطالبه و پرسشگری همواره با استعمار و استبداد داخلی به مبارزه برخاسته اند.

وی از دانشجویان خواست که روحیه تحلیلی داشته باشند و از افراط و تفریط بپرهیزند. زیرا به فرموده امام ره ، دانشگاه مبدأ تحولات است و دانشجو کلیدی ترین نقش را در این زمینه برعهده دارد

در این مراسم، حاج فریدون داوری شاعر هم استانی با قرائت چند شعر محفل دانشجویی را به وجد آوردند و دانشجویان با تحسین پیاپی او را تشویق و تمجید نمودند.

پخش کلیپ، اجرای زنده موسیقی توسط کانون تولید و نقد فیلم، اجرای تئاتر توسط کانون تئاتر، قرائت شعر توسط کانون شعر و ادب از دیگر بخش های این برنامه جذاب بود.

در پایان این مراسم، دانشجویان برگزیده ورزشی و مسابقات فرهنگی و هنری بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی –اجتماعی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مورد تشویق قرار گرفتند و از مسئولان دانشگاه لوح سپاس دریافت نمودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی