تاریخ انتشار : جمعه 7 فوریه 2014 - 6:20
کد خبر : 107

فشارخون را جدی بگیریم/ به صورت مرتب فشار خون خود را اندازه گیری کنید

فشارخون را جدی بگیریم/ به صورت مرتب فشار خون خود را اندازه گیری کنید

کارشناس مسئول برنامه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری فشارخون یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی است که در صورت درمان نشدن، موجب بروز بیماری‌های قلبی عروقی و عوارض ناشی از آن می شود. کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب از عوامل بروز فشار خون بالا به گزارش روابط عمومی

کارشناس مسئول برنامه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری فشارخون یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی است که در صورت درمان نشدن، موجب بروز بیماری‌های قلبی عروقی و عوارض ناشی از آن می شود.

کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب از عوامل بروز فشار خون بالا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه از معاونت بهداشتی؛ علی موسوی رجا، درخصوص علل بروز فشار خون بالا، افزود: مهم‌ترین عوامل خطر شناسایی شده برای این بیماری سن بالا، چاقی، سابقه خانوادگی ابتلا به فشار خون بالا، کم تحرکی،استعمال دخانیات،  دیابت، استرس و رژیم غذایی نامناسب است.

موسوی رجا افزود: فشارخون بالا یکی از شایع‌ترین اختلالات گردش خون است،که دارای عوارض زیادی از جمله، مهمترین آنها اختلالات بینایی، کلیوی، مغزی و قلبی است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که بخصوص در سالهای اخیر سبب افزایش بیماران با فشار خون بالا چه در کودکان و چه در بزرگسالان شده ، مربوط به شیوه زندگی امروزی است.

به طور مرتب فشار خون خود را اندازه گیری کنید

موسوی رجا هشدار داد: لازم است بدانیم که فشار خون بالا بدون علامت است و شاید تا زمانی که منجر به بروز عوارض نشده، تشخیص داده نمی‌شود، برای پی بردن به فشار خون بالا باید به طور مرتب فشار خون را اندازه‌گیری نمود.

وی گفت: فشار خون‌ بطور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشار خون‌ بالا است‌، به‌ هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌(مساوی یا بالاتر از ۱۴۰بروی ۹۰میلمتر جیوه) است.

فشار خون بالا را جدی بگیرید

  موسوی رجا هشدار داد: فشارخون بالا را جدی بگیرید، چون در صورتی‌که فشارخون بالا درمان نشود در بیشتر موارد منجر به مرگ  می‌گردد.

وی برای پیشگیری و کنترل فشار خون توصیه کرد: با محدود کردن مصرف نمک و کاهش مصرف چربی ها در برنامه غذایی خود و  استفاده از غذاهایی که حاوی کلسیم وپتاسیم بالا (لبنیات کم چرب، موز، گوجه فرنگی وکیوی)می توان از بروز فشار خون جلوگیری کرد

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی